Palvelumuotoilu (5 op)
Toteutuksen tunnus: PY00CX63-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
03.09.2018 - 09.09.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.10.2018 - 10.12.2018
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Kulttuurin koulutusyksikkö
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Palvelumuotoilun koulutus
Tavoitteet
Osaat määritellä palvelumuotoilua teoreettisella sekä käytännön tasolla.
Osaat palvelumuotoilun peruskäsitteet ja toimintatavat.
Osaat hyödyntää palvelumuotoilun keskeisiä menetelmiä.
Osaat tunnistaa palvelumuotoilun mahdollisuudet välineenä strategisen tason suunnittelussa.
Sisältö
Mitä palvelumuotoilun keskeiset käsitteet ovat?
Kuinka hyödynnän palvelumuotoilun menetelmiä kehittämistehtävissä?
Kuinka palvelumuotoilu soveltuu strategisen tason suunnittelun välineeksi?
Arviointi
b. etsiä tietoa tiedonhankintaprosessin mukaisesti
c. suoriutua sujuvasti tehtäväkokonaisuuksista
d. perustella toimintaansa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa
e. soveltaa oman alan keskeisiä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan ja yhteistyöyrityksen arviointi.
- Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
- Opiskelija osaa arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan ja yhteistyöyrityksen arviointi.
- Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
- Opiskelija osaa arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta