Skip to main content

Service design (5 cr)

Code: PY00CX63-3003

General information


Enrollment
03.09.2018 - 09.09.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.10.2018 - 10.12.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Culture
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Service Design
Teachers
Sanna Haapanen
Marjo Suviranta
Teacher in charge
Marjo Suviranta
Course
PY00CX63
No reservations found for realization PY00CX63-3003!

Objective

You can define service design at the theoretical and practical levels.
You can define the basic concepts and ways of action in service design.
You can utilise the central methods of service design.
You can identify the possibilities of service design as a tool in strategic level planning.

Content

What are the central concepts of service design?
How do I utilise the methods of service design in development tasks?
How can service design be applied as a tool of planning at strategic level?

Evaluation

Students can
b. manage appropriate methods of information search
c. carry out interrelated tasks fluently
d. justify their actions in customer, user and target group situations
e. apply the key models, methods, software and techniques of the professional field.

Assessment criteria, approved/failed

Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan ja yhteistyöyrityksen arviointi.
- Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
- Opiskelija osaa arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan ja yhteistyöyrityksen arviointi.
- Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
- Opiskelija osaa arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta

Go back to top of page