Siirry suoraan sisältöön

Henkilökohtainen myyntityöLaajuus (5 op)

Tunnus: LT00EB08

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Osaat hankkia ja hyödyntää myyntityötä tukevaa asiakas-, tuote- ja kilpailijatietoa.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja osaat toimia tarkoituksenmukaisella tavalla prosessin eri vaiheissa.
Osaat toteuttaa henkilökohtaisen myyntineuvottelun tarkoituksenmukaisella tavalla.

Sisältö

Mikä on myynnin ja henkilökohtaisen myyntityön rooli ja merkitys osana yrityksen markkinointia?
Millainen on yrityksen strategialähtöinen myyntiprosessi?
Mitä ovat henkilökohtaiset myyntitaidot ja miten niitä kehitetään?
Miten vuorovaikutustyyli vaikuttaa myyntityöhön?
Mitkä ovat myyntineuvottelun vaiheet ja miten myyntineuvottelu käydään?
Miten myyntityötä toteutetaan monikanavaisesti?

Edeltävä osaaminen

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op

Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

15.01.2025 - 15.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Mia Silvenius
Vastuuopettaja

Mia Silvenius

Ryhmät
  • LTMI23SVB
    Liiketalous, verkkototeutus
  • LTMI23SV
    Liiketalous, verkkototeutus
  • LTMI23SVA
    Liiketalous, verkkototeutus
  • LTMI23SM
    Liiketalous, monimuoto

Tavoitteet

Osaat hankkia ja hyödyntää myyntityötä tukevaa asiakas-, tuote- ja kilpailijatietoa.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja osaat toimia tarkoituksenmukaisella tavalla prosessin eri vaiheissa.
Osaat toteuttaa henkilökohtaisen myyntineuvottelun tarkoituksenmukaisella tavalla.

Sisältö

Mikä on myynnin ja henkilökohtaisen myyntityön rooli ja merkitys osana yrityksen markkinointia?
Millainen on yrityksen strategialähtöinen myyntiprosessi?
Mitä ovat henkilökohtaiset myyntitaidot ja miten niitä kehitetään?
Miten vuorovaikutustyyli vaikuttaa myyntityöhön?
Mitkä ovat myyntineuvottelun vaiheet ja miten myyntineuvottelu käydään?
Miten myyntityötä toteutetaan monikanavaisesti?

Opiskelumateriaali

Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.


B2B myyntityötä tehnyt opiskelija voi hakea mahdollisuutta näyttää osaamisensa henkilökohtaisessa myyntityössä. Näyttöön perustuva osaamisen tunnistaminen edellyttää yhteistä suunnittelua opiskelijavastaavan ja opopintojakson opettajan kanssa. Aiemmin hankittu osaaminen työtehtävissä edellyttää pidempää kokemusta B2B myynnistä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy työelämälähtöisiä oppimistehtäviä ja käsiteltäviin markkinoinnin osa-alueisiin liittyviä kertaustenttejä.

Opiskelijan työmäärä

5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso suoritetaan virtuaalisessa Learn-oppimisympäristössä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi opintojaksolla tehdään oppimistehtävien ja tenttien
yhteispistekertymänä. Arviointiin vaikuttavan suorituksen puuttuminen merkitään yhteenlaskussa 0 pisteeksi.
Arvioinnissa huomioidaan vain määräaikaan mennessä ohjeiden mukaisesti palautetut oppimistehtävät ja tentit.
Arvioinnissa hyödynnetään soveltuvin osin arviointimatriisia.
Opintojakson arviointiasteikko on 1-5

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op

Ilmoittautumisaika

06.11.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

15.01.2024 - 15.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Mia Silvenius
Vastuuopettaja

Mia Silvenius

Ryhmät
  • LTMI22SVB
    Liiketalous, verkkototeutus
  • LTMI22SM
    Liiketalous, monimuoto
  • LTMI22SVA
    Liiketalous, verkkototeutus

Tavoitteet

Osaat hankkia ja hyödyntää myyntityötä tukevaa asiakas-, tuote- ja kilpailijatietoa.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja osaat toimia tarkoituksenmukaisella tavalla prosessin eri vaiheissa.
Osaat toteuttaa henkilökohtaisen myyntineuvottelun tarkoituksenmukaisella tavalla.

Sisältö

Mikä on myynnin ja henkilökohtaisen myyntityön rooli ja merkitys osana yrityksen markkinointia?
Millainen on yrityksen strategialähtöinen myyntiprosessi?
Mitä ovat henkilökohtaiset myyntitaidot ja miten niitä kehitetään?
Miten vuorovaikutustyyli vaikuttaa myyntityöhön?
Mitkä ovat myyntineuvottelun vaiheet ja miten myyntineuvottelu käydään?
Miten myyntityötä toteutetaan monikanavaisesti?

Opiskelumateriaali

Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

B2B myyntityötä tehnyt opiskelija voi hakea mahdollisuutta näyttää osaamisensa henkilökohtaisessa myyntityössä. Näyttöön perustuva osaamisen tunnistaminen edellyttää yhteistä suunnittelua opintojakson opettajan kanssa. Aiemmin hankittu osaaminen työtehtävissä edellyttää pidempää kokemusta B2B myynnistä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Suoritustapana oppimis- kertaus- ja kehittämistehtävät.
Tarkistathan Learnissa heti opintojakson alkaessa opintojakson sisältämät tehtävät ja niiden palautuspäivät.

Opiskelijan työmäärä

5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso suoritetaan virtuaalisessa Learn-oppimisympäristössä.
Opintojakson osallistujilla on mahdollisuus osallistua Best Seller 2024 myyntikilpailuun. Keskustelemme aiheesta opintojakson alkaessa. Alkuerät pidetään maaliskuussa, ja semifinaali huhtikuussa

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan. Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista. Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä.

Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op

Ilmoittautumisaika

07.11.2022 - 18.11.2022

Ajoitus

06.03.2023 - 30.04.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste
  • Mikkelin kampus
  • E-kampus
Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Mia Silvenius
Vastuuopettaja

Mia Silvenius

Ryhmät
  • LTMI21SM
    Liiketalous, monimuoto
  • LTMI21SVA
    Liiketalous, verkkototeutus
  • LTMI21SVB
    Liiketalous, verkkototeutus

Tavoitteet

Osaat hankkia ja hyödyntää myyntityötä tukevaa asiakas-, tuote- ja kilpailijatietoa.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja osaat toimia tarkoituksenmukaisella tavalla prosessin eri vaiheissa.
Osaat toteuttaa henkilökohtaisen myyntineuvottelun tarkoituksenmukaisella tavalla.

Sisältö

Mikä on myynnin ja henkilökohtaisen myyntityön rooli ja merkitys osana yrityksen markkinointia?
Millainen on yrityksen strategialähtöinen myyntiprosessi?
Mitä ovat henkilökohtaiset myyntitaidot ja miten niitä kehitetään?
Miten vuorovaikutustyyli vaikuttaa myyntityöhön?
Mitkä ovat myyntineuvottelun vaiheet ja miten myyntineuvottelu käydään?
Miten myyntityötä toteutetaan monikanavaisesti?

Opiskelumateriaali

Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakson voi suorittaa nopeutetussa aikataulussa itsenäisesti.

TKI ja työelämäyhteistyö

Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Suoritustapana oppimis- kertaus- ja kehittämistehtävät.
Tarkistathan Learnissa heti opintojakson alkaessa opintojakson sisältämät tehtävät ja niiden palautuspäivät. Opintojakso sisältää tehtäviä ja tenttejä, joita täytyy tehdä tietyssä järjestyksessä ja tiettyihin määräaikoihin mennessä.

Opiskelijan työmäärä

5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso suoritetaan virtuaalisessa Learn-oppimisympäristössä.
Opintojakson osallistujilla on mahdollisuus osallistua Best Seller 2023 myyntikilpailuun. Alkuerät pidetään 30.3., semifinaali 13.4. ja finaali 13.4.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan. Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista. Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä.

Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op