Siirry suoraan sisältöön

Tulevaisuuden palveluprosessitLaajuus (5 op)

Tunnus: MR00DU76

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Osaat tunnistaa tulevaisuuden ilmiöitä palveluprosesseihin liittyen
Osaat analysoida tulevaisuuden haasteita ja niiden vaikutusta palveluprosesseihin
Osaat etsiä käytännön ratkaisuja tulevaisuuden haasteisiin

Sisältö

Miten etsit ja tulkitset ennakointitietoa tulevaisuuden palveluprosesseista?
Miten palveluprosessit muuttuvat tulevaisuudessa?
Miten teknologia muuttaa palveluprosesseja?
Opintojaksoon liittyy käytännönläheinen työelämäprojekti (3 op)

Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

13.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Englanti
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
  • Natalia Kushcheva
Vastuuopettaja

Natalia Kushcheva

Ryhmät
  • MRMI23KV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
  • MRMI22SP
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
  • MRKT22SV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus

Tavoitteet

Osaat tunnistaa tulevaisuuden ilmiöitä palveluprosesseihin liittyen
Osaat analysoida tulevaisuuden haasteita ja niiden vaikutusta palveluprosesseihin
Osaat etsiä käytännön ratkaisuja tulevaisuuden haasteisiin

Sisältö

Miten etsit ja tulkitset ennakointitietoa tulevaisuuden palveluprosesseista?
Miten palveluprosessit muuttuvat tulevaisuudessa?
Miten teknologia muuttaa palveluprosesseja?
Opintojaksoon liittyy käytännönläheinen työelämäprojekti (3 op)

Opiskelumateriaali

Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- ympäristöstä.

Suositeltavat oppikirjat:
- Grönroos, C., 2015 Service management and marketing: managing the service profit logic
- Gössling, S.,2022 The sustainable chef: the environment in culinary arts, restaurants, and hospitality

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opetus tapahtuu verkko-opetuksena Learn- ympäristössä.
Opintojakso aloitetaan kaikille yhteisellä orientaatioluennolla, joka tallennetaan.
Opintojakson aikana järjestetään teemaluentoja, joille osallistuminen on vapaaehtoista. Teemaluentoja ei tallenneta.
Opintojakso rakentuu erilaisista tehtävistä, jotka voit suorittaa itsenäisesti tai vaihtoehtoisesti parin kanssa. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opintojakso avautuu viimeistään opintojakson alkamispäivänä ja siitä ilmoitetaan opiskelijoille erillisellä infokirjeellä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojaksolla tehdään kolme erilaista oppimistehtävää.
Tehtävät voit suorittaa itsenäisesti. Yhden tehtävän suoritustavaksi voit valita myös pari- tai ryhmätyön. Tehtävät esitellään Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.
Opintojakson kaikki tehtävät tulee suorittaa opintojakson aikana.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso on jaettu kolmen eri toteutuksen alle:
- Siirry digitaalisuuteen
- Vierasvieras odottaa henkilökohtaista vuorovaikutusta
- Matkatietoa Suomesta

Jokaisesta toteutuksesta löydät aiheeseen liittyvän teoriaosuuden sekä tehtävän. Teemoja tarkennetaan ja syvennetään opintojakson yhteisillä teemaluennoilla sekä itsenäisesti opiskelumateriaaliin tutustumalla. Opintojaksolla on lisäksi asiantuntijavierailijoita/tallennettuja haastatteluita.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi 3-4:
- Tunne ja määrittele palveluprosessien tulevaisuus, laatu, käytettävyys ja asiakaskokemus.
- Ymmärtää ja arvioida palveluprosessien tulevaisuutta ja haasteita sekä antaa kehityssuosituksia.
- Osaa suunnitella ja toteuttaa tulevaisuuden palveluprosesseihin liittyvän kehittämistehtävän ja ymmärtää taustalla olevan teorian.

Ilmoittautumisaika

06.11.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

08.01.2024 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Toimipiste
  • Mikkelin kampus
  • E-kampus
Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

15 - 30

Koulutus
  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
  • Natalia Kushcheva
Vastuuopettaja

Natalia Kushcheva

Ryhmät
  • MRKT21SV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
  • VOMIIB24K
    International Business, vaihto-opiskelijat
  • MRMI21SV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
  • MRMI22KV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
  • MRMI21SP
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus

Tavoitteet

Osaat tunnistaa tulevaisuuden ilmiöitä palveluprosesseihin liittyen
Osaat analysoida tulevaisuuden haasteita ja niiden vaikutusta palveluprosesseihin
Osaat etsiä käytännön ratkaisuja tulevaisuuden haasteisiin

Sisältö

Miten etsit ja tulkitset ennakointitietoa tulevaisuuden palveluprosesseista?
Miten palveluprosessit muuttuvat tulevaisuudessa?
Miten teknologia muuttaa palveluprosesseja?
Opintojaksoon liittyy käytännönläheinen työelämäprojekti (3 op)

Arviointiasteikko

1-5