Digitalisation in developing of the welfareLaajuus (5 cr)
Code: YY00AF32
Credits
5 op
Objective
You identify needs which are related to the developing of the welfare and how can the digitalisation be used to support the carrying out of them. You can bring into use new operations models which utilise the digitalisation and identify needs caused by it for developing and support
Content
To what kind of developing challenges of the welfare and on what preconditions can the digitality offer solutions?
How will the operations model which utilises the digitalisation be as part of a workday?
Enrollment
13.01.2025 - 26.01.2025
Timing
03.02.2025 - 11.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
4 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Teachers
- Hannele Pulkamo
- Tarja Turtiainen
- Miia Kierikki
Teacher in charge
Tarja Turtiainen
Groups
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Objective
You identify needs which are related to the developing of the welfare and how can the digitalisation be used to support the carrying out of them. You can bring into use new operations models which utilise the digitalisation and identify needs caused by it for developing and support
Content
To what kind of developing challenges of the welfare and on what preconditions can the digitality offer solutions?
How will the operations model which utilises the digitalisation be as part of a workday?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan kurssin alussa LEARN -alustalla.
Kaikki opintojakson ydinaineksen opiskelumateriaali löytyy sähköisenä ja Learn-oppimisympäristöstä.
Yksilölliset oppimisväylät
Verkko-opinnot:
Opintojaksolla opiskelun voi aloittaa 3.2.2025.
Opintojakso etenee aikataulutetusti verkossa.
Opiskelija tekee oppimistehtäviä opintojakson alussa itsenäisesti ja kokoavan lopputehtävän pienryhmässä. Kokoavan lopputehtävän aihe voi liittyä opiskelijan oman työn tai organisaation hyvinvointia lisäävään palveluun tai toimintamalliin. Se voi myös liittyä johonkin hyvinvoinnin digihankkeeseen tai muuhun yhteistyöhön.
Aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen osalta opiskelijan tulee olla yhteydessä opettajaan viimeistään opintojakson alkamispäivänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Kokoavana lopputehtävänä totetettava digitaalisen sovelluksen tai toimintamallin kehittämistyö integroituu esimerkiksi opiskelijan ansiotyöhön, Xamkin tai muun yhteistyötahon hankkeeseen tai muuhun työelämäyhteistyöhön.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso etenee vaiheittain alkaen 3.2.2025:
- Orientaatio tapahtuu opintojaksoalustalla olevan videon ja muun materiaalin avulla. Opiskelija esittäytyy lyhyen videon avulla opintojakson alussa.
- Orientoiva oppimistehtävä 16.2.2025 mennessä.
- Ajoittettu verkkokeskustelu viikoittain ajalla 17.2.2025 - 9.3.2025 välillä
- Kokoava oppimistehtävä 3.3.2025 - 11.5.2025 välillä ja 11.5.2025 mennessä
Kokoavan tehtävät ohjausajat (Mikäli koet tarvetta, voit varata yksilöllisen, pari tai pienryhmänne ohjausajan tai tulla ohjaukseen sovitusti toisen opiskelijan kanssa yhdessä. Ohjaus ei ole pakollista. Ohjaus toteutetaan Teamsissa.
06.03.2025 16.00 - 18.00
21.03.2025 08.30 - 11.45
10.04.2025 15.00 - 18.00
29.04.2025 08.30 - 11.45
- Opintojakso päättyy 11.5.2025, johon mennessä kaikki oppimistehtävät tulee olla palautettuina.
Opettajien pienryhmissä toteutuvat ohjausajat kokoavaan oppimistehtävään ilmoitetaan opintojakson alussa Learn alustalla. Ohjausajat näkyvät myös opiskelijoiden lukujärjestyksissä.
Kansainvälinen yhteistyö
Opintojaksolla ei ole kansainvälisen yhteistyön tavoitteita.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso etenee vaiheittain alkaen 3.2.2025:
I ESITTÄYTYMINEN: Orientaatio tapahtuu opintojaksoalustalla olevan videon ja muun materiaalin avulla. Opiskelija esittäytyy lyhyen videon avulla opintojakson alussa.
II ORIENTOIVA OPPIMISTEHTÄVÄ 16.2.2025 mennessä.
III VERKKOTYÖSKENTELY (ajoitettu) 17.2.2025 - 9.3.2025 välillä
IV KOKOAVA LOPPUTEHTÄVÄ 3.3.2025 - 11.5.2025 mennessä. Tehtävä tehdään 2-3 opiskelijan pienryhmissä.
Opintojakso päättyy 11.5.2025, johon mennessä kaikki oppimitsehtävät tulee olla palautettuina.
Opettajien pienryhmissä toteutuvat ohjausajat kokoavaan oppimistehtävään ilmoitetaan opintojakson alussa Learn alustalla. Ohjausajat näkyvät myös opiskelijoiden lukujärjestyksissä.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Verkkotehtävät, verkkokeskustelu, itse- ja vertaisarviointi
Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Timing
02.09.2024 - 13.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Teachers
- Päivi Lifflander
- Hannele Pulkamo
- Miia Kierikki
Teacher in charge
Mari Maunula
Groups
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Objective
You identify needs which are related to the developing of the welfare and how can the digitalisation be used to support the carrying out of them. You can bring into use new operations models which utilise the digitalisation and identify needs caused by it for developing and support
Content
To what kind of developing challenges of the welfare and on what preconditions can the digitality offer solutions?
How will the operations model which utilises the digitalisation be as part of a workday?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan kurssin alussa LEARN -alustalla
Yksilölliset oppimisväylät
Verkko-opinnot:
Opintojaksolla opiskelun voi aloittaa 2.9.2024.
TKI ja työelämäyhteistyö
Kokoavana lopputehtävänä totetettava digitaalisen sovelluksen kehittämistyö integroituu esimerkiksi opiskelijan ansiotyöhön, Xamkin tai muun yhteistyötahon hankkeeseen tai muuhun työelämäyhteistyöhön.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso etenee vaiheittain alkaen 2.9.2024:
- Orientaatio tapahtuu opintojaksoalustalla olevan videon ja muun materiaalin avulla. Opiskelija esittäytyy lyhyen videon avulla opintojakson alussa.
- Orientoiva oppimistehtävä 15.9.2024 mennessä.
- Ajoittettu verkkokeskustelu viikoittain ajalla 16.9.-6.10.2024 välillä
- Kokoava oppimistehtävä 8.12.2024 mennessä
- Opintojakso päättyy 13.12.2024.
Opettajien pienryhmissä toteutuvat ohjausajat kokoavaan oppimistehtävään ilmoitetaan opintojakson alussa Learn alustalla.
Kansainvälinen yhteistyö
Opintojaksolla ei ole kansainvälisen yhteistyön tavoitteita.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso etenee vaiheittain alkaen 2.9.2024:
- Orientaatio tapahtuu opintojaksoalustalla olevan videon ja muun materiaalin avulla. Opiskelija esittäytyy lyhyen videon avulla opintojakson alussa.
- Orientoiva oppimistehtävä 15.9.2024 mennessä.
- Ajoittettu verkkokeskustelu viikoittain ajalla 16.9.-6.10.2024 välillä
- Kokoava oppimistehtävä 8.12.2024 mennessä
- Opintojakso päättyy 13.12.2024.
Opettajien pienryhmissä toteutuvat ohjausajat kokoavaan oppimistehtävään ilmoitetaan opintojakson alussa Learn alustalla.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Verkkotehtävät, verkkokeskustelu, itse- ja vertaisarviointi
Enrollment
04.08.2023 - 03.09.2023
Timing
04.09.2023 - 08.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Teachers
- Päivi Lifflander
- Sari Pölönen
- Miia Kierikki
- Anna Makkonen
Teacher in charge
Anna Makkonen
Groups
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Objective
You identify needs which are related to the developing of the welfare and how can the digitalisation be used to support the carrying out of them. You can bring into use new operations models which utilise the digitalisation and identify needs caused by it for developing and support
Content
To what kind of developing challenges of the welfare and on what preconditions can the digitality offer solutions?
How will the operations model which utilises the digitalisation be as part of a workday?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan kurssin alussa LEARN -alustalla
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opinnot
Opintojakson info ja avaus: ma 4.9. 2023 klo 16.30 - 17.30 TEAMS. Avaus nauhoitetaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Verkko-opinnot
Opintojakson info ja avaus: ma 4.9. 2023 klo 16.30 - 17.30 TEAMS. Avaus nauhoitetaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Verkko-opinnot
Opintojakson info ja avaus: ma 4.9. 2023 klo 16.30 - 17.30 TEAMS. Avaus nauhoitetaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Kokoavana lopputehtävänä totetettava digitaalisen sovelluksen kehittämistyö integroituu esimerkiksi opiskelijan ansiotyöhön, Xamkin tai muun yhteistyötahon hankkeeseen tai muuhun työelämäyhteistyöhön.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso etenee vaiheittain:
- Opintojakson aloitusseminaari ma 4.9. 2023 klo 16.30 - 17.30 TEAMS (tallennetaan)
- Orientoiva oppimistehtävä 11.9.2023 mennessä.
- Ajoittettu verkkokeskustelu viikoittain ajalla 11.9.-1.10.2023 välillä
- Kokoava oppimistehtävä 8.12.2023 mennessä
- Opintojakso päättyy 8.12.2023.
Opettajien ohjausajat kokoavaan oppimistehtävään ilmoitetaan opintojakson alussa.
Kansainvälinen yhteistyö
Ei
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso etenee vaiheittain:
- Opintojakson aloitusseminaari ma 4.9. 2023 klo 16.30 - 17.30 TEAMS (tallennetaan)
- Orientoiva oppimistehtävä.
- Kokoava oppimistehtävä
- Opintojakso päättyy 8.12.2023
Opettajien ohjausajat kokoavaan oppimistehtävään sekä opintojakson etenemisen tarkempi aikataulu ilmoitetaan opintojakson alussa.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Verkkotehtävät, verkkokeskustelu, itse- ja vertaisarviointi
Enrollment
15.08.2022 - 04.09.2022
Timing
29.08.2022 - 18.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
4 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Teachers
- Virva Hartonen
- Paula Leppänen
- Miia Kierikki
Teacher in charge
Tarja Turtiainen
Groups
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Objective
You identify needs which are related to the developing of the welfare and how can the digitalisation be used to support the carrying out of them. You can bring into use new operations models which utilise the digitalisation and identify needs caused by it for developing and support
Content
To what kind of developing challenges of the welfare and on what preconditions can the digitality offer solutions?
How will the operations model which utilises the digitalisation be as part of a workday?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan kurssin alussa LEARN -alustalla
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opinnot
Opintojakson info ja avaus: ma 5.9. 2022 klo 16.30 - 17.30 TEAMS. Avaus nauhoitetaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Verkko-opinnot
Opintojakson info ja avaus: ma 5.9. 2022 klo 16.30 - 17.30 TEAMS. Avaus nauhoitetaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Verkko-opinnot
Opintojakson info ja avaus: ma 5.9. 2022 klo 16.30 - 17.30 TEAMS. Avaus nauhoitetaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Digitaalisen sovelluksen kehittämistyön TKI-asiantuntijaluento ja työpaja.
Kokoava tehtävä integroituu esimerkiksi opiskelijan työhön, Xamkin tai muun yhteistyötahon hankkeeseen tai muuhun työelämäyhteistyöhön.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso etenee vaiheittain:
- Opintojakson aloitusseminaari ma 5.9. 2022 klo 16.30 - 17.30 TEAMS (tallennetaan)
- Orientoiva oppimistehtävä.
- TKI-asiantuntijaluento vko 40 (tallennetaan).
- Kokoava oppimistehtävä
- Opintojakso päättyy 11.12.2022.
Opettajien ohjausajat kokoavaan oppimistehtävään sekä opintojakson etenemisen tarkempi aikataulu ilmoitetaan opintojakson alussa.
Kansainvälinen yhteistyö
Ei
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso etenee vaiheittain:
- Opintojakson aloitusseminaari ma 5.9. 2022 klo 16.30 - 17.30 TEAMS (tallennetaan)
- Orientoiva oppimistehtävä.
- TKI-asiantuntijaluento vko 40 (tallennetaan).
- Kokoava oppimistehtävä
- Opintojakso päättyy 11.12.2022.
Opettajien ohjausajat kokoavaan oppimistehtävään sekä opintojakson etenemisen tarkempi aikataulu ilmoitetaan opintojakson alussa.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Verkkotehtävät, verkkokeskustelu, itse- ja vertaisarviointi
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
07.02.2022 - 31.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
4 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Teachers
- Paula Leppänen
- Miia Kierikki
- Anna Makkonen
Teacher in charge
Tarja Turtiainen
Groups
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Objective
You identify needs which are related to the developing of the welfare and how can the digitalisation be used to support the carrying out of them. You can bring into use new operations models which utilise the digitalisation and identify needs caused by it for developing and support
Content
To what kind of developing challenges of the welfare and on what preconditions can the digitality offer solutions?
How will the operations model which utilises the digitalisation be as part of a workday?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan kurssin alussa LEARN -alustalla
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opinnot
Opintojakson info ja avaus: 7.2. 2022 klo 16.30 - 17.30 TEAMS. Avaus nauhoitetaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Verkko-opinnot
Opintojakson info ja avaus: 7.2. 2022 klo 16.30 - 17.30 TEAMS. Avaus nauhoitetaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Verkko-opinnot
Opintojakson info ja avaus: 7.2. 2022 klo 16.30 - 17.30 TEAMS. Avaus nauhoitetaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Kokoava tehtävä integroituu esimerkiksi opiskelijan työhön, Xamkin tai muun yhteistyötahon hankkeeseen tai muuhun työelämäyhteistyöhön.
Tentit ja muut määräajat
Orientoiva oppimistehtävä (1,5 op = 40 tuntia opiskelijan työtä): 7.2. - 6.3.2022
8.2.2022 - 20.2.2022: Orientoivan oppimistehtävän laatiminen ja palautus
21.2.2022 - 27.2.2022 : Keskustelu pienryhmissä
28.2.2022 - 6.3.2022: Pienryhmäkohtainen yhteenveto mindmappina (=miellekartta).
7.3. - 13.3. 2022: Yhteenvetojen / Mind mappien yksilökommentointi.
Kokoava oppimistehtävä 3,5 op (95 tuntia opiskelijan työtä):
- 7.3. - 13.3.2022: Aiheen valinta
- 14.3. - 3.4.2022: Suunnitelman laatiminen
- 4.4. - 10.4.2022: Vertaispalaute
- 11.4. - 1.5.2022: Tehtävän viimeistely
Opettajien ohjaus kokoavaan oppimistehtävään:
7.4.2022 klo 14.00 - 17.00
8.4.2022: klo 8.15 - 11.00
21.4. 2022: klo 14.00 - 17.00
22.4.2022: klo 8.15 - 11.00
Opiskelijan työmäärä
135 h.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Verkkotehtävät, verkkokeskustelu, itse- ja vertaisarviointi