Service designLaajuus (5 cr)
Code: PY00CX63
Credits
5 op
Responsible person
Objective
You can define service design at the theoretical and practical levels.
You can define the basic concepts and ways of action in service design.
You can utilise the central methods of service design.
You can identify the possibilities of service design as a tool in strategic level planning.
Content
What are the central concepts of service design?
How do I utilise the methods of service design in development tasks?
How can service design be applied as a tool of planning at strategic level?
Enrollment
14.08.2024 - 08.09.2024
Timing
02.09.2024 - 20.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Culture
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 25
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Service Design
Teachers
- Marjo Suviranta
- Minna Pimiä
Teacher in charge
Sanna Haapanen
Groups
-
PAKV24SYService design, master studies
Objective
You can define service design at the theoretical and practical levels.
You can define the basic concepts and ways of action in service design.
You can utilise the central methods of service design.
You can identify the possibilities of service design as a tool in strategic level planning.
Content
What are the central concepts of service design?
How do I utilise the methods of service design in development tasks?
How can service design be applied as a tool of planning at strategic level?
Opiskelumateriaali
Marc Stickdorn & Jakob Scneider, 2011:
This is Service Design Thinking
Satu Miettinen / Mikko Koivisto (eds.), 2009:
Designing Services with Innovative Methods
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, lähiopetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
The developing task of the study module can be made as company cooperation or to the student´s own job.
Tentit ja muut määräajat
The course is implemented as blended studies (part-time),
comprising contact lessons, online studies and independent work.
The students attend classes on Xamk’s Kouvola campus approximately every three weeks for two -three days (Thursday and Friday from 9am till 5pm). The rest of the studies is independent work in your own time.
Opiskelijan työmäärä
5 crs means 135 hours students work
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
hylätty, arvosana: 1-5
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan ja yhteistyöyrityksen arviointi.
- Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
- Opiskelija osaa arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
Enrollment
21.08.2023 - 10.09.2023
Timing
04.09.2023 - 18.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
Department of Culture
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
12 - 25
Degree programmes
- Degree Programme in Service Design
Teachers
- Marjo Suviranta
- Minna Pimiä
Teacher in charge
Marjo Suviranta
Groups
-
PAKV23SYService design, master studies
Objective
You can define service design at the theoretical and practical levels.
You can define the basic concepts and ways of action in service design.
You can utilise the central methods of service design.
You can identify the possibilities of service design as a tool in strategic level planning.
Content
What are the central concepts of service design?
How do I utilise the methods of service design in development tasks?
How can service design be applied as a tool of planning at strategic level?
Opiskelumateriaali
Marc Stickdorn & Jakob Scneider, 2011:
This is Service Design Thinking
Satu Miettinen / Mikko Koivisto (eds.), 2009:
Designing Services with Innovative Methods
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, lähiopetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
The developing task of the study module can be made as company cooperation or to the student´s own job.
Tentit ja muut määräajat
The course is implemented as blended studies (part-time),
comprising contact lessons, online studies and independent work.
The students attend classes on Xamk’s Kouvola campus approximately every three weeks for two -three days (Thursday and Friday from 9am till 5pm). The rest of the studies is independent work in your own time.
Opiskelijan työmäärä
5 crs means 135 hours students work
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
hylätty, arvosana: 1-5
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan ja yhteistyöyrityksen arviointi.
- Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
- Opiskelija osaa arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
Enrollment
15.08.2022 - 04.09.2022
Timing
29.08.2022 - 19.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Culture
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 25
Degree programmes
- Degree Programme in Service Design
Teachers
- Marjo Suviranta
- Sanna Haapanen
Teacher in charge
Sanna Haapanen
Groups
-
PAKV22SYService design, master studies
Objective
You can define service design at the theoretical and practical levels.
You can define the basic concepts and ways of action in service design.
You can utilise the central methods of service design.
You can identify the possibilities of service design as a tool in strategic level planning.
Content
What are the central concepts of service design?
How do I utilise the methods of service design in development tasks?
How can service design be applied as a tool of planning at strategic level?
Opiskelumateriaali
Marc Stickdorn & Jakob Scneider, 2011:
This is Service Design Thinking
Satu Miettinen / Mikko Koivisto (eds.), 2009:
Designing Services with Innovative Methods
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, lähiopetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
The developing task of the study module can be made as company cooperation or to the student´s own job.
Tentit ja muut määräajat
The course is implemented as blended studies (part-time),
comprising contact lessons, online studies and independent work.
The students attend classes on Xamk’s Kouvola campus approximately every three weeks for two -three days (Thursday and Friday from 9am till 5pm). The rest of the studies is independent work in your own time.
Opiskelijan työmäärä
5 crs means 135 hours students work
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
hylätty, arvosana: 1-5
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan ja yhteistyöyrityksen arviointi.
- Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
- Opiskelija osaa arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta