Skip to main content

Service designLaajuus (5 cr)

Code: PY00CX63

Credits

5 op

Responsible person

Objective

You can define service design at the theoretical and practical levels.
You can define the basic concepts and ways of action in service design.
You can utilise the central methods of service design.
You can identify the possibilities of service design as a tool in strategic level planning.

Content

What are the central concepts of service design?
How do I utilise the methods of service design in development tasks?
How can service design be applied as a tool of planning at strategic level?

Enrollment

14.08.2024 - 08.09.2024

Timing

02.09.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Department of Culture

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 25

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Service Design
Teachers
  • Marjo Suviranta
  • Minna Pimiä
Teacher in charge

Sanna Haapanen

Groups
  • PAKV24SY
    Service design, master studies

Objective

You can define service design at the theoretical and practical levels.
You can define the basic concepts and ways of action in service design.
You can utilise the central methods of service design.
You can identify the possibilities of service design as a tool in strategic level planning.

Content

What are the central concepts of service design?
How do I utilise the methods of service design in development tasks?
How can service design be applied as a tool of planning at strategic level?

Opiskelumateriaali

Marc Stickdorn & Jakob Scneider, 2011:
This is Service Design Thinking

Satu Miettinen / Mikko Koivisto (eds.), 2009:
Designing Services with Innovative Methods

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen

Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, lähiopetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan

TKI ja työelämäyhteistyö

The developing task of the study module can be made as company cooperation or to the student´s own job.

Tentit ja muut määräajat

The course is implemented as blended studies (part-time),
comprising contact lessons, online studies and independent work.

The students attend classes on Xamk’s Kouvola campus approximately every three weeks for two -three days (Thursday and Friday from 9am till 5pm). The rest of the studies is independent work in your own time.

Opiskelijan työmäärä

5 crs means 135 hours students work

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

hylätty, arvosana: 1-5
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan ja yhteistyöyrityksen arviointi.
- Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
- Opiskelija osaa arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta

Enrollment

21.08.2023 - 10.09.2023

Timing

04.09.2023 - 18.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Department of Culture

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

12 - 25

Degree programmes
  • Degree Programme in Service Design
Teachers
  • Marjo Suviranta
  • Minna Pimiä
Teacher in charge

Marjo Suviranta

Groups
  • PAKV23SY
    Service design, master studies

Objective

You can define service design at the theoretical and practical levels.
You can define the basic concepts and ways of action in service design.
You can utilise the central methods of service design.
You can identify the possibilities of service design as a tool in strategic level planning.

Content

What are the central concepts of service design?
How do I utilise the methods of service design in development tasks?
How can service design be applied as a tool of planning at strategic level?

Opiskelumateriaali

Marc Stickdorn & Jakob Scneider, 2011:
This is Service Design Thinking

Satu Miettinen / Mikko Koivisto (eds.), 2009:
Designing Services with Innovative Methods

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen

Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, lähiopetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan

TKI ja työelämäyhteistyö

The developing task of the study module can be made as company cooperation or to the student´s own job.

Tentit ja muut määräajat

The course is implemented as blended studies (part-time),
comprising contact lessons, online studies and independent work.

The students attend classes on Xamk’s Kouvola campus approximately every three weeks for two -three days (Thursday and Friday from 9am till 5pm). The rest of the studies is independent work in your own time.

Opiskelijan työmäärä

5 crs means 135 hours students work

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

hylätty, arvosana: 1-5
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan ja yhteistyöyrityksen arviointi.
- Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
- Opiskelija osaa arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta

Enrollment

15.08.2022 - 04.09.2022

Timing

29.08.2022 - 19.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Department of Culture

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 25

Degree programmes
  • Degree Programme in Service Design
Teachers
  • Marjo Suviranta
  • Sanna Haapanen
Teacher in charge

Sanna Haapanen

Groups
  • PAKV22SY
    Service design, master studies

Objective

You can define service design at the theoretical and practical levels.
You can define the basic concepts and ways of action in service design.
You can utilise the central methods of service design.
You can identify the possibilities of service design as a tool in strategic level planning.

Content

What are the central concepts of service design?
How do I utilise the methods of service design in development tasks?
How can service design be applied as a tool of planning at strategic level?

Opiskelumateriaali

Marc Stickdorn & Jakob Scneider, 2011:
This is Service Design Thinking

Satu Miettinen / Mikko Koivisto (eds.), 2009:
Designing Services with Innovative Methods

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen

Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, lähiopetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan

TKI ja työelämäyhteistyö

The developing task of the study module can be made as company cooperation or to the student´s own job.

Tentit ja muut määräajat

The course is implemented as blended studies (part-time),
comprising contact lessons, online studies and independent work.

The students attend classes on Xamk’s Kouvola campus approximately every three weeks for two -three days (Thursday and Friday from 9am till 5pm). The rest of the studies is independent work in your own time.

Opiskelijan työmäärä

5 crs means 135 hours students work

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

hylätty, arvosana: 1-5
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan ja yhteistyöyrityksen arviointi.
- Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
- Opiskelija osaa arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta