Siirry suoraan sisältöön

SisältömarkkinointiLaajuus (5 op)

Tunnus: DM00EA39

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Tunnistat sisältömarkkinoinnin mahdollisuudet omassa liiketoiminnassa.
Osaat kehittää ja suunnitella yrityksen sisältöstrategian perustuen yrityksen markkinointistrategiaan.
Osaat arvioida sisältömarkkinoinnin tuloksellisuutta.

Sisältö

Miten luodaan sisältöstrategia perustuen yrityksen markkinoinnin tavoitteisiin?
Miten sisältöstrategia toteutetaan käytännössä?
Miten tarinallistamista hyödynnetään sisällöntuotannossa?
Miten sisällön vaikuttavuutta mitataan ja analysoidaan?

Edeltävä osaaminen

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Oppimateriaalit

Markkinointi digitaalisissa kanavissa 5 op
Asiakashankinta ja myynti 5 op
Asiakaskokemus 5 op
Strateginen muutosjohtaminen digiympäristössä 5 op

Ilmoittautumisaika

08.04.2024 - 21.04.2024

Ajoitus

23.09.2024 - 17.11.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
Opettaja
  • Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja

Marja-Leena Koskinen

Ryhmät
  • DMMI24KY
    Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk

Tavoitteet

Tunnistat sisältömarkkinoinnin mahdollisuudet omassa liiketoiminnassa.
Osaat kehittää ja suunnitella yrityksen sisältöstrategian perustuen yrityksen markkinointistrategiaan.
Osaat arvioida sisältömarkkinoinnin tuloksellisuutta.

Sisältö

Miten luodaan sisältöstrategia perustuen yrityksen markkinoinnin tavoitteisiin?
Miten sisältöstrategia toteutetaan käytännössä?
Miten tarinallistamista hyödynnetään sisällöntuotannossa?
Miten sisällön vaikuttavuutta mitataan ja analysoidaan?

Opiskelumateriaali

Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja ja opintojaksoalustalle linkitettyä muuta materiaalia.
Lisäksi mahdollisia asiantuntijaluentoja.
Soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä, mahdollisesti kertaustenttejä.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakson suoritetaan kokonaan verkossa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään omaan työantajayritykseen liittyvää kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät).

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h

Lisätietoja opiskelijoille

Opettaja
lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi

Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 21.04.2023

Ajoitus

18.09.2023 - 05.11.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
Opettaja
  • Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja

Marja-Leena Koskinen

Ryhmät
  • DMMI23KY
    Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk

Tavoitteet

Tunnistat sisältömarkkinoinnin mahdollisuudet omassa liiketoiminnassa.
Osaat kehittää ja suunnitella yrityksen sisältöstrategian perustuen yrityksen markkinointistrategiaan.
Osaat arvioida sisältömarkkinoinnin tuloksellisuutta.

Sisältö

Miten luodaan sisältöstrategia perustuen yrityksen markkinoinnin tavoitteisiin?
Miten sisältöstrategia toteutetaan käytännössä?
Miten tarinallistamista hyödynnetään sisällöntuotannossa?
Miten sisällön vaikuttavuutta mitataan ja analysoidaan?

Opiskelumateriaali

Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja ja opintojaksoalustalle linkitettyä muuta materiaalia.
Lisäksi mahdollisia asiantuntijaluentoja.
Soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä, mahdollisesti kertaustenttejä.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakson suoritetaan kokonaan verkossa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään omaan työantajayritykseen liittyvää kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät).

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h

Lisätietoja opiskelijoille

Opettaja
lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi

Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Ilmoittautumisaika

06.04.2022 - 22.04.2022

Ajoitus

10.10.2022 - 11.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
Opettaja
  • Marja-Leena Koskinen
Ryhmät
  • DMMI22KY
    Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk

Tavoitteet

Tunnistat sisältömarkkinoinnin mahdollisuudet omassa liiketoiminnassa.
Osaat kehittää ja suunnitella yrityksen sisältöstrategian perustuen yrityksen markkinointistrategiaan.
Osaat arvioida sisältömarkkinoinnin tuloksellisuutta.

Sisältö

Miten luodaan sisältöstrategia perustuen yrityksen markkinoinnin tavoitteisiin?
Miten sisältöstrategia toteutetaan käytännössä?
Miten tarinallistamista hyödynnetään sisällöntuotannossa?
Miten sisällön vaikuttavuutta mitataan ja analysoidaan?

Opiskelumateriaali

- Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja ja muuta materiaalia
- Lisäksi muita asiantuntijaluentoja
- Kertaustenttejä sekä soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 10.10.2022 ja päättyy 11.12.2022.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h

Lisätietoja opiskelijoille

Opettaja
lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.

Opettaja lähettää Learn-verkko-oppimisympäristöön kirjautumista varten kurssiavaimen opiskelijoille sähköpostilla noin viikkoa ennen kurssin alkua.

Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen