SisältömarkkinointiLaajuus (5 op)
Tunnus: DM00EA39
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Tunnistat sisältömarkkinoinnin mahdollisuudet omassa liiketoiminnassa.
Osaat kehittää ja suunnitella yrityksen sisältöstrategian perustuen yrityksen markkinointistrategiaan.
Osaat arvioida sisältömarkkinoinnin tuloksellisuutta.
Sisältö
Miten luodaan sisältöstrategia perustuen yrityksen markkinoinnin tavoitteisiin?
Miten sisältöstrategia toteutetaan käytännössä?
Miten tarinallistamista hyödynnetään sisällöntuotannossa?
Miten sisällön vaikuttavuutta mitataan ja analysoidaan?
Esitietovaatimukset
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen
Oppimateriaalit
Markkinointi digitaalisissa kanavissa 5 op
Asiakashankinta ja myynti 5 op
Asiakaskokemus 5 op
Strateginen muutosjohtaminen digiympäristössä 5 op
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
23.09.2024 - 17.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
Opettaja
- Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Marja-Leena Koskinen
Ryhmät
-
DMMI24KYDigimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk
Tavoitteet
Tunnistat sisältömarkkinoinnin mahdollisuudet omassa liiketoiminnassa.
Osaat kehittää ja suunnitella yrityksen sisältöstrategian perustuen yrityksen markkinointistrategiaan.
Osaat arvioida sisältömarkkinoinnin tuloksellisuutta.
Sisältö
Miten luodaan sisältöstrategia perustuen yrityksen markkinoinnin tavoitteisiin?
Miten sisältöstrategia toteutetaan käytännössä?
Miten tarinallistamista hyödynnetään sisällöntuotannossa?
Miten sisällön vaikuttavuutta mitataan ja analysoidaan?
Opiskelumateriaali
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja ja opintojaksoalustalle linkitettyä muuta materiaalia.
Lisäksi mahdollisia asiantuntijaluentoja.
Soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä, mahdollisesti kertaustenttejä.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakson suoritetaan kokonaan verkossa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään omaan työantajayritykseen liittyvää kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät).
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opettaja
lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
18.09.2023 - 05.11.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
Opettaja
- Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Marja-Leena Koskinen
Ryhmät
-
DMMI23KYDigimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk
Tavoitteet
Tunnistat sisältömarkkinoinnin mahdollisuudet omassa liiketoiminnassa.
Osaat kehittää ja suunnitella yrityksen sisältöstrategian perustuen yrityksen markkinointistrategiaan.
Osaat arvioida sisältömarkkinoinnin tuloksellisuutta.
Sisältö
Miten luodaan sisältöstrategia perustuen yrityksen markkinoinnin tavoitteisiin?
Miten sisältöstrategia toteutetaan käytännössä?
Miten tarinallistamista hyödynnetään sisällöntuotannossa?
Miten sisällön vaikuttavuutta mitataan ja analysoidaan?
Opiskelumateriaali
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja ja opintojaksoalustalle linkitettyä muuta materiaalia.
Lisäksi mahdollisia asiantuntijaluentoja.
Soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä, mahdollisesti kertaustenttejä.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakson suoritetaan kokonaan verkossa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään omaan työantajayritykseen liittyvää kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät).
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opettaja
lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
10.10.2022 - 11.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
Opettaja
- Marja-Leena Koskinen
Ryhmät
-
DMMI22KYDigimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk
Tavoitteet
Tunnistat sisältömarkkinoinnin mahdollisuudet omassa liiketoiminnassa.
Osaat kehittää ja suunnitella yrityksen sisältöstrategian perustuen yrityksen markkinointistrategiaan.
Osaat arvioida sisältömarkkinoinnin tuloksellisuutta.
Sisältö
Miten luodaan sisältöstrategia perustuen yrityksen markkinoinnin tavoitteisiin?
Miten sisältöstrategia toteutetaan käytännössä?
Miten tarinallistamista hyödynnetään sisällöntuotannossa?
Miten sisällön vaikuttavuutta mitataan ja analysoidaan?
Opiskelumateriaali
- Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja ja muuta materiaalia
- Lisäksi muita asiantuntijaluentoja
- Kertaustenttejä sekä soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 10.10.2022 ja päättyy 11.12.2022.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opettaja
lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.
Opettaja lähettää Learn-verkko-oppimisympäristöön kirjautumista varten kurssiavaimen opiskelijoille sähköpostilla noin viikkoa ennen kurssin alkua.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen