Skip to main content

Marketing communications and reporting of responsibilityLaajuus (5 cr)

Code: KL00ES19

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

You are able to examine the elements of responsible marketing communications and their relevance to business.
You are able to evaluate the responsibility of your company's marketing communications and identify areas for development.
You know the models for reporting on corporate responsibility and know how to choose a suitable model.

Content

Transparency or glossy images? The company's communication informs customers and other stakeholders about the implementation of responsible operations. Factual, transparent communication brings competitive advantage and guides customers to make responsible choices.
What does responsibility mean in the decision-making and implementation related to marketing communications?
How can a company communicate its responsibility to its stakeholders?
What regulation guides the marketing communications of corporate responsibility?
What frameworks can be used for the reporting of corporate responsibility?

Qualifications

Yritysvastuu ja muuttuva toimintaympäristö 5 op tai vastaavat tiedot
Vastuullinen toiminnan johtaminen 5 op tai vastaavat tiedot

Materials

Vihreän siirtymän mahdollisuudet yhteiskehittämisen kohteena 5 op
Talouden ohjaus 5 op
Yrityksen kasvu ja talouden suunnittelu 5 op

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

17.02.2025 - 30.04.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Kestävän liiketoiminnan kehittäjä
Teachers
  • Heli Kesämaa
  • Anna-Liisa Immonen
Groups
  • KLMI24SVY
    Sustainable Business Developer, master studies

Objective

You are able to examine the elements of responsible marketing communications and their relevance to business.
You are able to evaluate the responsibility of your company's marketing communications and identify areas for development.
You know the models for reporting on corporate responsibility and know how to choose a suitable model.

Content

Transparency or glossy images? The company's communication informs customers and other stakeholders about the implementation of responsible operations. Factual, transparent communication brings competitive advantage and guides customers to make responsible choices.
What does responsibility mean in the decision-making and implementation related to marketing communications?
How can a company communicate its responsibility to its stakeholders?
What regulation guides the marketing communications of corporate responsibility?
What frameworks can be used for the reporting of corporate responsibility?

Opiskelumateriaali

Opiskeltavat aineistot ovat luentoja, tutkimusartikkeleita, kirjallisuutta ja muuta materiaalia

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna annetun aikataulun mukaisesti.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla on analyysi- ja oppimistehtäviä, jotka liittyvät oman organisaation vastuullisuusviestintään ja -raportointiin.

Tentit ja muut määräajat

Opiskelu alkaa 17.2.25 ja päättyy 30.4.2025. Suoritukset tehdään annettujen aikataulujen mukaan.

Aloitukseen ja suorittamiseen liittyvä Teams-tapaaminen 17.2.25 klo 15 - 15.45. Linkki tapaamiseen on Learnissa.
Suosittelemme kaikille osallistumista Teamsiin. Tapaamisesta julkaistaan tallenne Learniin.

Opintojakson Teams-luentojen aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alkaessa.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h

Further information

Opettajat: yliopettaja Heli Kesämaa ja lehtori Anna-Liisa Immonen.

Opiskelija pääsee Learn-alustalle suoraan, kun on ilmoittautunut opintojaksolle ja ilmoittautuminen on hyväksytty. Learn-alusta avautuu aloituspäivänä.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Yritysvastuu ja muuttuva toimintaympäristö 5 op tai vastaavat tiedot
Vastuullinen toiminnan johtaminen 5 op tai vastaavat tiedot

Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

19.02.2024 - 21.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Teachers
  • Heli Kesämaa
  • Anna-Liisa Immonen
Teacher in charge

Heli Kesämaa

Groups
  • KLMI23SY
    Sustainable Business Developer, master studies

Objective

You are able to examine the elements of responsible marketing communications and their relevance to business.
You are able to evaluate the responsibility of your company's marketing communications and identify areas for development.
You know the models for reporting on corporate responsibility and know how to choose a suitable model.

Content

Transparency or glossy images? The company's communication informs customers and other stakeholders about the implementation of responsible operations. Factual, transparent communication brings competitive advantage and guides customers to make responsible choices.
What does responsibility mean in the decision-making and implementation related to marketing communications?
How can a company communicate its responsibility to its stakeholders?
What regulation guides the marketing communications of corporate responsibility?
What frameworks can be used for the reporting of corporate responsibility?

Opiskelumateriaali

- Opiskeltavat aineistot ovat luentoja, tutkimusartikkeleita, kirjallisuutta ja muuta materiaalia

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna annetun aikataulun mukaisesti.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla on analyysi- ja oppimistehtäviä, joilla kehitetään oman organisaation vastuullista toimintaa.

Tentit ja muut määräajat

Opiskelu alkaa 19.2.24 ja päättyy 21.4.2024. Suoritukset tehdään annettujen aikataulujen mukaan.

Aloitukseen ja suorittamiseen liittyvä Teams-tapaaminen 19.2.24 klo 15 - 15.45. Linkki tapaamiseen on Learnissa.
Suosittelemme kaikille osallistumista Teamsiin. Tapaamisesta julkaistaan tallenne Learniin.

Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alkaessa.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h

Further information

Opettajat: yliopettaja Heli Kesämaa ja lehtori Anna-Liisa Immonen.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Yritysvastuu ja muuttuva toimintaympäristö 5 op tai vastaavat tiedot
Vastuullinen toiminnan johtaminen 5 op tai vastaavat tiedot