Advanced tools for developmentLaajuus (5 cr)
Code: YT00CV30
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Objective
You will be able to observe changes and development in the built environment.
You will be able to create and define the research issues related to the development of the built environment, living environment, and energy efficiency.
You will be able to use relevant literature in research and development project planning. You will be able to critically evaluate the reliability of reference material.
You know how to plan project plan in your own field.
You will be able to do research and development project in a way that the results of the reliability and recoverability will be compromised.
You will be able to report research and development project in the field of built environment, living environment and energy efficiency according the rules but having also high professional competence
Content
What kind of changes and development can be seen in the built environment?
What is a good project plan and thesis?
How does your thesis contribute to your organization's activities?
What kind of data collection methods is the use?
What kind of research methods is in use and what are the general principles of them?
How to implement applied research?
How the research results are evaluated reliability?
How do you report your research in your organization?
Qualifications
A Bachelor’s degree in a suitable field
Enrollment
04.08.2023 - 03.09.2023
Timing
01.09.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4.5 op
Mode of delivery
10 % Contact teaching, 90 % Distance learning
Unit
Department of Forestry and Environmental Technology
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Environmental Technology
Teachers
- Arto Sormunen
Teacher in charge
Arto Sormunen
Groups
-
YTMI23SYEnvironmental Technology, master studies
Objective
You will be able to observe changes and development in the built environment.
You will be able to create and define the research issues related to the development of the built environment, living environment, and energy efficiency.
You will be able to use relevant literature in research and development project planning. You will be able to critically evaluate the reliability of reference material.
You know how to plan project plan in your own field.
You will be able to do research and development project in a way that the results of the reliability and recoverability will be compromised.
You will be able to report research and development project in the field of built environment, living environment and energy efficiency according the rules but having also high professional competence
Content
What kind of changes and development can be seen in the built environment?
What is a good project plan and thesis?
How does your thesis contribute to your organization's activities?
What kind of data collection methods is the use?
What kind of research methods is in use and what are the general principles of them?
How to implement applied research?
How the research results are evaluated reliability?
How do you report your research in your organization?
Opiskelumateriaali
Opiskelijoille jaettava materiaali sähköisessä muodossa (Learn).
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Mahdollisuuksien mukaan.
Kansainvälinen yhteistyö
-
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia, josta lähiopetusta on 20 tuntia. Opiskelijan itsenäistä opiskelua on 115 tuntia.
Assessment criteria, approved/failed
Arvioinnissa käytetään alla olevia kriteereitä:
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
e. arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
g. viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä yhdellä vieraalla kielellä
Further information
Opintojakson aikana kukin opiskelija ideoi ja suunnittelee omaa opinnäytetyöprojektia.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Arvionti perustuu itsenäisesti tehtyihin harjoitustehtäviin ja aktiiviseen läsnäoloon.
Qualifications
A Bachelor’s degree in a suitable field
Enrollment
04.08.2023 - 03.09.2023
Timing
28.08.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Electrical Engineering, Building Services and Material Technology
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Environmental Technology
- Master's Degree Programme in Building Services Engineering
Teachers
- Mika Kuusela
Groups
-
TTMI23SYBuilding Services Engineering, master studies
Objective
You will be able to observe changes and development in the built environment.
You will be able to create and define the research issues related to the development of the built environment, living environment, and energy efficiency.
You will be able to use relevant literature in research and development project planning. You will be able to critically evaluate the reliability of reference material.
You know how to plan project plan in your own field.
You will be able to do research and development project in a way that the results of the reliability and recoverability will be compromised.
You will be able to report research and development project in the field of built environment, living environment and energy efficiency according the rules but having also high professional competence
Content
What kind of changes and development can be seen in the built environment?
What is a good project plan and thesis?
How does your thesis contribute to your organization's activities?
What kind of data collection methods is the use?
What kind of research methods is in use and what are the general principles of them?
How to implement applied research?
How the research results are evaluated reliability?
How do you report your research in your organization?
Opiskelumateriaali
Opiskelijoille jaettava materiaali sähköisessä muodossa (Learn).
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla voi olla ulkopuolisia luennoitsijoita.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia, josta lähiopetusta on 20 tuntia. Opiskelijan itsenäistä opiskelua on 115 tuntia.
Assessment criteria, approved/failed
Arvioinnissa käytetään alla olevia kriteereitä:
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
e. arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
g. viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä yhdellä vieraalla kielellä
Further information
Opintojakson aikana kukin opiskelija ideoi ja suunnittelee omaa opinnäytetyöprojektia.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Arvionti perustuu itsenäisesti tehtyihin harjoitustehtäviin ja aktiiviseen läsnäoloon.
Qualifications
A Bachelor’s degree in a suitable field