Client as participant and co-developer in rehabilitationLaajuus (5 cr)
Code: MO00ED58
Credits
5 op
Objective
You can describe client participation, partnership and dialogue principles in rehabilitation context at individual and community level.
You can observe and promote your client’s functions considering her/his individual resources, meanings and goals in connection with her/his environment.
You can consider your client’s role as a co-developer during the rehabilitation process.
Content
How do you strengthen the role of clients and communities as participants in the rehabilitation process, in its various stages and in different environments?
How do you identify and evaluate your client’s functions considering her/his individual life situation and her/his environment.
How do you ensure your client’s and their close one's participation in evalution and goal setting? How do you enhance client-oriented rehabilitation planning, service coordination and continuous service chains?
Assessment criteria, good (3)
Students can
- find, study, produce and evaluate critically multidisciplinary data in their field of expertise.
- work independently and according to the goals of the team.
- be responsible for operations and develop them independently.
- evaluate different strategic approaches and justify their use in terms of development of rehabilitation services.
- communicate proficiently and systematically in their spoken and written native language and in one foreign language.
Enrollment
04.08.2023 - 03.09.2023
Timing
01.09.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Multidisciplinary Promotion of Functional Capacity
Teachers
- Anni Issakainen
- Johanna Vesanto
- Eija Karjalainen
Groups
-
MOSA23SYMultidisciplinary Promotion of Functional Capacity, master studies
Objective
You can describe client participation, partnership and dialogue principles in rehabilitation context at individual and community level.
You can observe and promote your client’s functions considering her/his individual resources, meanings and goals in connection with her/his environment.
You can consider your client’s role as a co-developer during the rehabilitation process.
Content
How do you strengthen the role of clients and communities as participants in the rehabilitation process, in its various stages and in different environments?
How do you identify and evaluate your client’s functions considering her/his individual life situation and her/his environment.
How do you ensure your client’s and their close one's participation in evalution and goal setting? How do you enhance client-oriented rehabilitation planning, service coordination and continuous service chains?
Opiskelumateriaali
Opiskeluaineistoa ja linkkejä opiskelumateriaaliin on käytettävissä Learn-alustalla. Opiskelutehtävät edellyttävät sen lisäksi itsenäistä tiedonhakua.
Yksilölliset oppimisväylät
Osallistut työjärjestyksen mukaisesti lähiopiskeluun, joka pääsääntöisesti toteutuu asiantuntija-alustuksiin perustuvina toiminnallisina ja moniammatillisina työpajoina ja edellyttävät opiskelijoiden aktiivista osallistumista. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten lähiopiskelutapaamisten ja itsenäisesti sekä pienryhmissä tehtävien verkkotehtävien mukaan.
Voit suorittaa opintojakson osatehtäviä myös aiheeseen soveltuvassa TKI-oppimisympäristössä erillisen suunnitelman mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Kaikki yamk-opinnot integroidaan työelämän yhteyksiin oppimistehtävillä, jolloin tietoperusta ja käytännön kokemus tukevat toisiaan.
Voit suorittaa opintojakson osatehtäviä myös aiheeseen soveltuvassa TKI-oppimisympäristössä erillisen suunnitelman mukaan.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksoon sisältyy kirjallisia opiskelutehtäviä, joiden määräajat löytyvät Learn-opiskelualustalta.
Kansainvälinen yhteistyö
Yamk-opinnot edellyttävät englanninkielisen kirjallisuuden hyödyntämistä tehtävissä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojaksolla on kaksi pienryhmätehtävää, jotka edellyttävät myös yksilöllistä tiedohakua ja valmistautumista tehtäväviin.
Further information
Lähitapaamiskerrat
01.09.2023 08.15 - 09.45
01.09.2023 10.00 - 11.30
01.09.2023 12.30 - 14.00
28.09.2023 12.30 - 15.45
29.09.2023 12.30 - 14.00
13.10.2023 12.30 - 15.45
08.11.2023 09.00 - 12.15 Mikkelin kampus
09.11.2023 08.15 - 16.00 Saimaa Stadiumi, Mikkeli
10.11.2023 08.15 - 16.00 Saimaa Stadiumi, Mikkeli
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Students can
- find, study, produce and evaluate critically multidisciplinary data in their field of expertise.
- work independently and according to the goals of the team.
- be responsible for operations and develop them independently.
- evaluate different strategic approaches and justify their use in terms of development of rehabilitation services.
- communicate proficiently and systematically in their spoken and written native language and in one foreign language.
Assessment methods and criteria
Opintojakson arviointisuunnitelma noudattaa Xamkin Yamk-arviointikehikkoa. Arviointisuunnitelma ja -kriteerit ovat Learnissä