Skip to main content

Development of forestry servicesLaajuus (5 cr)

Code: ML00CV41

Credits

5 op

Objective

The aim of the course is to coach you to develop forest services. You know customer, product and organization aspects related to service production in forestry.

Content

How do you combine customer – product – organization in forest services?
1. How do you define and develop forest services?
2. Pricing of forest services??
3. Productivity and profitability of forest services?
4. How do you organize forest service production?
5. How do measure forest products?

Assessment criteria, excellent (5)

d. responsible for operations and develop them independently.
e. evaluate different strategic approaches and justify their use in terms of management and development.

Enrollment

04.08.2023 - 03.09.2023

Timing

01.08.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Forestry and Environmental Technology

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Teachers
  • Kati Kontinen
Teacher in charge

Kati Kontinen

Groups
  • MLMI23SY
    Business Operations in Forestry, master studies

Objective

The aim of the course is to coach you to develop forest services. You know customer, product and organization aspects related to service production in forestry.

Content

How do you combine customer – product – organization in forest services?
1. How do you define and develop forest services?
2. Pricing of forest services??
3. Productivity and profitability of forest services?
4. How do you organize forest service production?
5. How do measure forest products?

Opiskelumateriaali

Osoitetaan opintojakson alussa Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakson tavoite
Opintojakson tavoitteena on tarjota valmiuksia metsäpalvelujen tuotannon systemaattiseen kehittämiseen. Metsäpalveluja tarkastellaan niitä suunnittelevien ja myyvien organisaatioiden näkökulmasta, unohtamatta asiakasnäkökulmaa.
Opintojakson toteutus ja aikataulu
Opintojaksoon kuuluu neljä kontaktipäivää, kaksi oppimistehtävää ja tentti. Tarkempi ohjelma käydään läpi aloitusjaksolla ja kontaktijaksokohtainen ohjelma lähetetään sitten ennen jaksoa. Oppimistehtävät liittyvät palveluliiketoiminnan benchmarkkaukseen sekä yhden valinnaisen palvelun kehittämiseen => molemmista laaditaan raportti/esitys. Benchmarking tehtävä palautetaan ennen ensimmäistä kontaktijaksoa ja käsitellään ensimmäisellä kontaktijaksolla.
Tentistä sovitaan ensimmäisellä jaksolla. Tentti pidetään ns. Learn-tenttinä. Tentin voi silloin tehdä kotona itselleen sopivana aikana ja kaikki materiaalit voivat olla mukana tentissä.
Palvelun kehittämistehtävä aloitetaan ensimmäisellä jaksolla.
Opintojakson arvosana muodostuu seuraavasti: tehtävät 30 % + 30 % ja tentti 40 %.

TKI ja työelämäyhteistyö

Jaksolla tehdään työelämälähtöisiä tehtäviä jokaisen oppijan oman organisaation näkökulmasta.

Kansainvälinen yhteistyö

----

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, excellent (5)

d. responsible for operations and develop them independently.
e. evaluate different strategic approaches and justify their use in terms of management and development.

Assessment methods and criteria

Opintojakson arvosana muodostuu seuraavasti: tehtävät 30 % + 30 % ja tentti 40 %.