Skip to main content

Digital gaming in social servicesLaajuus (5 cr)

Code: VV00EF56

Credits

5 op

Objective

You are familiar with digital gaming as a social phenomenon and the research concerning it. You are also familiar with the main concepts, definitions and genres of digital gaming. You have an understanding of the different functions of gaming. You are familiar with the possibilities of digital gaming in social services. You can critically assess digital gaming, and you are familiar with its positive and negative effects on individuals' welfare. You have familiarized yourself with digital gaming.

Content

What are the concepts, definitions and genres of digital gaming? What is digital gaming as a cultural and media cultural phenomenon? What is digital gaming like in the environment of social services? What are the positive and negative effects of digital gaming on individuals' welfare?

Qualifications

Mediakasvatuksen perusteet 5 op

Materials

Sosiaalialan mediaosaaminen -opintokokonaisuus 15 op

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

26.01.2022 - 04.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö

Campus

Kotka Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 15

Degree programmes
  • Degree Programme in Social Services
Teachers
  • Harri Mäkinen
  • Osku Kiri
Teacher in charge

Osku Kiri

Groups
  • SOKT20KM
    Social services, part-time studies

Objective

You are familiar with digital gaming as a social phenomenon and the research concerning it. You are also familiar with the main concepts, definitions and genres of digital gaming. You have an understanding of the different functions of gaming. You are familiar with the possibilities of digital gaming in social services. You can critically assess digital gaming, and you are familiar with its positive and negative effects on individuals' welfare. You have familiarized yourself with digital gaming.

Content

What are the concepts, definitions and genres of digital gaming? What is digital gaming as a cultural and media cultural phenomenon? What is digital gaming like in the environment of social services? What are the positive and negative effects of digital gaming on individuals' welfare?

Opiskelumateriaali

Kurssilla ilmoitettavat aineistot.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutetaan monimuoto-opintoina, joissa kuukausittaiset lähitapaamiset ja itsenäinen etätyöskentely vuorottelevat.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia.

Further information

Edeltävät opinnot: Mediakasvatuksen perusteet (5 op).

Opintojakso sisältää yhdeksän (9) koko ryhmän yhteistä tapaamista. Tapaamiset rytmittyvät tiedollisiin ja toiminnallisiin osiin. Tiedollisissa osissa tarkastellaan digitaalista pelaamista erilaisista sosiaalialaa koskevista näkökulmista. Toiminnalliset osat koostuvat omasta pelaamisesta ja pelaamisen reflektiosta.
Lähitapaamisten päivämäärät kevätlukukaudella 2022 ovat:
- keskiviikko 26.1. klo 12.45–16
- keskiviikko 2.2. klo 12.45–16
- keskiviikko 23.2. klo 12.45–16
- keskiviikko 9.3. klo 12.45–16
- keskiviikko 23.3. klo 12.45–16
- keskiviikko 30.3. klo 12.45–16
- keskiviikko 6.4. klo 12.45–16
- keskiviikko 20.4. klo 12.45–16
- keskiviikko 27.4. klo 12.45–16

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Arviointimenetelminä on jatkuva palautekeskustelu, arviointikeskustelu ja itsearviointi.
Arvioinnin perusteena on i) oppimisaineistojen omaksuminen, ii) kyky osoittaa tietoaineiston omaksumista ja yhdistämistä opiskelijan omaan ajatteluun suullisesti ja/tai kirjallisesti hyvässä kielellisessä muodossa, iii) kyky osoittaa tietopohjaisesti perusteltua kriittistä ajattelua ja iv) taito muotoilla oma, lyhyt raporttimainen kirjallinen tuotos tieteellisen kirjoittamisen tyyliä ja vaatimuksia noudattaen.

Qualifications

Mediakasvatuksen perusteet 5 op