Digital gaming in social servicesLaajuus (5 cr)
Code: VV00EF56
Credits
5 op
Objective
You are familiar with digital gaming as a social phenomenon and the research concerning it. You are also familiar with the main concepts, definitions and genres of digital gaming. You have an understanding of the different functions of gaming. You are familiar with the possibilities of digital gaming in social services. You can critically assess digital gaming, and you are familiar with its positive and negative effects on individuals' welfare. You have familiarized yourself with digital gaming.
Content
What are the concepts, definitions and genres of digital gaming? What is digital gaming as a cultural and media cultural phenomenon? What is digital gaming like in the environment of social services? What are the positive and negative effects of digital gaming on individuals' welfare?
Qualifications
Mediakasvatuksen perusteet 5 op
Materials
Sosiaalialan mediaosaaminen -opintokokonaisuus 15 op
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
26.01.2022 - 04.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
10 - 15
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Teachers
- Harri Mäkinen
- Osku Kiri
Teacher in charge
Osku Kiri
Groups
-
SOKT20KMSocial services, part-time studies
Objective
You are familiar with digital gaming as a social phenomenon and the research concerning it. You are also familiar with the main concepts, definitions and genres of digital gaming. You have an understanding of the different functions of gaming. You are familiar with the possibilities of digital gaming in social services. You can critically assess digital gaming, and you are familiar with its positive and negative effects on individuals' welfare. You have familiarized yourself with digital gaming.
Content
What are the concepts, definitions and genres of digital gaming? What is digital gaming as a cultural and media cultural phenomenon? What is digital gaming like in the environment of social services? What are the positive and negative effects of digital gaming on individuals' welfare?
Opiskelumateriaali
Kurssilla ilmoitettavat aineistot.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso toteutetaan monimuoto-opintoina, joissa kuukausittaiset lähitapaamiset ja itsenäinen etätyöskentely vuorottelevat.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia.
Further information
Edeltävät opinnot: Mediakasvatuksen perusteet (5 op).
Opintojakso sisältää yhdeksän (9) koko ryhmän yhteistä tapaamista. Tapaamiset rytmittyvät tiedollisiin ja toiminnallisiin osiin. Tiedollisissa osissa tarkastellaan digitaalista pelaamista erilaisista sosiaalialaa koskevista näkökulmista. Toiminnalliset osat koostuvat omasta pelaamisesta ja pelaamisen reflektiosta.
Lähitapaamisten päivämäärät kevätlukukaudella 2022 ovat:
- keskiviikko 26.1. klo 12.45–16
- keskiviikko 2.2. klo 12.45–16
- keskiviikko 23.2. klo 12.45–16
- keskiviikko 9.3. klo 12.45–16
- keskiviikko 23.3. klo 12.45–16
- keskiviikko 30.3. klo 12.45–16
- keskiviikko 6.4. klo 12.45–16
- keskiviikko 20.4. klo 12.45–16
- keskiviikko 27.4. klo 12.45–16
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Arviointimenetelminä on jatkuva palautekeskustelu, arviointikeskustelu ja itsearviointi.
Arvioinnin perusteena on i) oppimisaineistojen omaksuminen, ii) kyky osoittaa tietoaineiston omaksumista ja yhdistämistä opiskelijan omaan ajatteluun suullisesti ja/tai kirjallisesti hyvässä kielellisessä muodossa, iii) kyky osoittaa tietopohjaisesti perusteltua kriittistä ajattelua ja iv) taito muotoilla oma, lyhyt raporttimainen kirjallinen tuotos tieteellisen kirjoittamisen tyyliä ja vaatimuksia noudattaen.
Qualifications
Mediakasvatuksen perusteet 5 op