Siirry suoraan sisältöön

Esinerestauroinnin prosessiLaajuus (5 op)

Tunnus: RE00ED01

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Osaat keskeisimmät esinekonservointi-/restaurointimenetelmät erilaisille materiaaleille.

Ymmärrät eettisen pohdinnan merkityksen käytännön toteutuksen yhteydessä.

Ymmärrät konservointi/restaurointiprosessin yrittäjyyden kannalta.

Osaat käyttää eettisesti ja ammatillisesti oikeita ratkaisuja itsenäisesti erilaisissa ongelmatilanteissa.

Osaat toteuttaa konservointi/ restaurointiprosessin kokonaisuudessaan.

Sisältö

Miten osaat soveltaa erikoistekniikoita erilaisissa konservointi/restaurointi kohteissa, kuten esimerkiksi koristemaalausta, kultausta ja valamista?

Miten esineiden erilaiset pintakäsittelyjen, rakenteiden ja osien konservointi ja restaurointi suunnitellaan?

Miten erilaisia materiaaleja analysoidaan käytännön kohteen toteutuksen suunnittelun tueksi?

Ilmoittautumisaika

08.04.2024 - 21.04.2024

Ajoitus

28.10.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 20

Koulutus
  • Restauroinnin koulutus
Opettaja
  • Diego Carlozzo
Vastuuopettaja

Diego Carlozzo

Ryhmät
  • REKV22SP
    Restaurointi, päivätoteutus

Tavoitteet

Osaat keskeisimmät esinekonservointi-/restaurointimenetelmät erilaisille materiaaleille.

Ymmärrät eettisen pohdinnan merkityksen käytännön toteutuksen yhteydessä.

Ymmärrät konservointi/restaurointiprosessin yrittäjyyden kannalta.

Osaat käyttää eettisesti ja ammatillisesti oikeita ratkaisuja itsenäisesti erilaisissa ongelmatilanteissa.

Osaat toteuttaa konservointi/ restaurointiprosessin kokonaisuudessaan.

Sisältö

Miten osaat soveltaa erikoistekniikoita erilaisissa konservointi/restaurointi kohteissa, kuten esimerkiksi koristemaalausta, kultausta ja valamista?

Miten esineiden erilaiset pintakäsittelyjen, rakenteiden ja osien konservointi ja restaurointi suunnitellaan?

Miten erilaisia materiaaleja analysoidaan käytännön kohteen toteutuksen suunnittelun tueksi?

Opiskelumateriaali

Luentomateriaali, Conservation of furniture, Materials for conservation, Ancient binding media, varnishes and adhesives.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
- onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
- millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
- mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen

Työhön integroitu oppimisväylä:
Ota yhteys opettajaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Käytännön harjoitukset koulun asiakastöissä.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135h, josta itsenäisentyön osuus 65h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioidaan: oppimistehtävät ja oppilaan itsereflektio.
Perusteet: asiasisältö, harjoitustehtävien taso ja oppilaan oma arvio oppimisesta.
Aktiivinen osallistuminen opetukseen (80 % läsnäolopakko), ja harjoitustöiden hyväksytty suorittaminen.
Kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1); hylätty

Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 21.04.2023

Ajoitus

30.10.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 20

Koulutus
  • Restauroinnin koulutus
Opettaja
  • Diego Carlozzo
Vastuuopettaja

Diego Carlozzo

Ryhmät
  • REKV21SP
    Restaurointi, päivätoteutus

Tavoitteet

Osaat keskeisimmät esinekonservointi-/restaurointimenetelmät erilaisille materiaaleille.

Ymmärrät eettisen pohdinnan merkityksen käytännön toteutuksen yhteydessä.

Ymmärrät konservointi/restaurointiprosessin yrittäjyyden kannalta.

Osaat käyttää eettisesti ja ammatillisesti oikeita ratkaisuja itsenäisesti erilaisissa ongelmatilanteissa.

Osaat toteuttaa konservointi/ restaurointiprosessin kokonaisuudessaan.

Sisältö

Miten osaat soveltaa erikoistekniikoita erilaisissa konservointi/restaurointi kohteissa, kuten esimerkiksi koristemaalausta, kultausta ja valamista?

Miten esineiden erilaiset pintakäsittelyjen, rakenteiden ja osien konservointi ja restaurointi suunnitellaan?

Miten erilaisia materiaaleja analysoidaan käytännön kohteen toteutuksen suunnittelun tueksi?

Opiskelumateriaali

Luentomateriaalit

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
- onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
- millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
- mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen

Työhön integroitu oppimisväylä:
Ota yhteys opettajaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Käytännön harjoitukset koulun asiakastöiden avulla.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135h, josta itsenäisentyön osuus 65h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioidaan: oppimistehtävät ja oppilaan itsereflektio.
Perusteet: asiasisältö, harjoitustehtävien taso ja oppilaan oma arvio oppimisesta.
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja harjoitustöiden hyväksytty suorittaminen.
Kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1); hylätty

Ilmoittautumisaika

06.04.2022 - 22.04.2022

Ajoitus

31.10.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 20

Koulutus
  • Restauroinnin koulutus
Opettaja
  • Diego Carlozzo
Vastuuopettaja

Diego Carlozzo

Ryhmät
  • REKV20SP
    Restaurointi, päivätoteutus

Tavoitteet

Osaat keskeisimmät esinekonservointi-/restaurointimenetelmät erilaisille materiaaleille.

Ymmärrät eettisen pohdinnan merkityksen käytännön toteutuksen yhteydessä.

Ymmärrät konservointi/restaurointiprosessin yrittäjyyden kannalta.

Osaat käyttää eettisesti ja ammatillisesti oikeita ratkaisuja itsenäisesti erilaisissa ongelmatilanteissa.

Osaat toteuttaa konservointi/ restaurointiprosessin kokonaisuudessaan.

Sisältö

Miten osaat soveltaa erikoistekniikoita erilaisissa konservointi/restaurointi kohteissa, kuten esimerkiksi koristemaalausta, kultausta ja valamista?

Miten esineiden erilaiset pintakäsittelyjen, rakenteiden ja osien konservointi ja restaurointi suunnitellaan?

Miten erilaisia materiaaleja analysoidaan käytännön kohteen toteutuksen suunnittelun tueksi?

Opiskelumateriaali

Luentomateriaalit

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
- onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
- millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
- mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen

Työhön integroitu oppimisväylä:
Ota yhteys opettajaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Käytännön harjoitukset koulun asiakastöiden avulla

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135h, josta itsenäisentyön osuus 65h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioidaan: oppimistehtävät ja oppilaan itsereflektio.
Perusteet: asiasisältö, harjoitustehtävien taso ja oppilaan oma arvio oppimisesta.
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja harjoitustöiden hyväksytty suorittaminen.
Kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1); hylätty