Esinerestauroinnin prosessiLaajuus (5 op)
Tunnus: RE00ED01
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Osaat keskeisimmät esinekonservointi-/restaurointimenetelmät erilaisille materiaaleille.
Ymmärrät eettisen pohdinnan merkityksen käytännön toteutuksen yhteydessä.
Ymmärrät konservointi/restaurointiprosessin yrittäjyyden kannalta.
Osaat käyttää eettisesti ja ammatillisesti oikeita ratkaisuja itsenäisesti erilaisissa ongelmatilanteissa.
Osaat toteuttaa konservointi/ restaurointiprosessin kokonaisuudessaan.
Sisältö
Miten osaat soveltaa erikoistekniikoita erilaisissa konservointi/restaurointi kohteissa, kuten esimerkiksi koristemaalausta, kultausta ja valamista?
Miten esineiden erilaiset pintakäsittelyjen, rakenteiden ja osien konservointi ja restaurointi suunnitellaan?
Miten erilaisia materiaaleja analysoidaan käytännön kohteen toteutuksen suunnittelun tueksi?
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
28.10.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 20
Koulutus
- Restauroinnin koulutus
Opettaja
- Diego Carlozzo
Vastuuopettaja
Diego Carlozzo
Ryhmät
-
REKV22SPRestaurointi, päivätoteutus
Tavoitteet
Osaat keskeisimmät esinekonservointi-/restaurointimenetelmät erilaisille materiaaleille.
Ymmärrät eettisen pohdinnan merkityksen käytännön toteutuksen yhteydessä.
Ymmärrät konservointi/restaurointiprosessin yrittäjyyden kannalta.
Osaat käyttää eettisesti ja ammatillisesti oikeita ratkaisuja itsenäisesti erilaisissa ongelmatilanteissa.
Osaat toteuttaa konservointi/ restaurointiprosessin kokonaisuudessaan.
Sisältö
Miten osaat soveltaa erikoistekniikoita erilaisissa konservointi/restaurointi kohteissa, kuten esimerkiksi koristemaalausta, kultausta ja valamista?
Miten esineiden erilaiset pintakäsittelyjen, rakenteiden ja osien konservointi ja restaurointi suunnitellaan?
Miten erilaisia materiaaleja analysoidaan käytännön kohteen toteutuksen suunnittelun tueksi?
Opiskelumateriaali
Luentomateriaali, Conservation of furniture, Materials for conservation, Ancient binding media, varnishes and adhesives.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
- onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
- millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
- mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
Ota yhteys opettajaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Käytännön harjoitukset koulun asiakastöissä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135h, josta itsenäisentyön osuus 65h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioidaan: oppimistehtävät ja oppilaan itsereflektio.
Perusteet: asiasisältö, harjoitustehtävien taso ja oppilaan oma arvio oppimisesta.
Aktiivinen osallistuminen opetukseen (80 % läsnäolopakko), ja harjoitustöiden hyväksytty suorittaminen.
Kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1); hylätty
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
30.10.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 20
Koulutus
- Restauroinnin koulutus
Opettaja
- Diego Carlozzo
Vastuuopettaja
Diego Carlozzo
Ryhmät
-
REKV21SPRestaurointi, päivätoteutus
Tavoitteet
Osaat keskeisimmät esinekonservointi-/restaurointimenetelmät erilaisille materiaaleille.
Ymmärrät eettisen pohdinnan merkityksen käytännön toteutuksen yhteydessä.
Ymmärrät konservointi/restaurointiprosessin yrittäjyyden kannalta.
Osaat käyttää eettisesti ja ammatillisesti oikeita ratkaisuja itsenäisesti erilaisissa ongelmatilanteissa.
Osaat toteuttaa konservointi/ restaurointiprosessin kokonaisuudessaan.
Sisältö
Miten osaat soveltaa erikoistekniikoita erilaisissa konservointi/restaurointi kohteissa, kuten esimerkiksi koristemaalausta, kultausta ja valamista?
Miten esineiden erilaiset pintakäsittelyjen, rakenteiden ja osien konservointi ja restaurointi suunnitellaan?
Miten erilaisia materiaaleja analysoidaan käytännön kohteen toteutuksen suunnittelun tueksi?
Opiskelumateriaali
Luentomateriaalit
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
- onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
- millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
- mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
Ota yhteys opettajaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Käytännön harjoitukset koulun asiakastöiden avulla.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135h, josta itsenäisentyön osuus 65h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioidaan: oppimistehtävät ja oppilaan itsereflektio.
Perusteet: asiasisältö, harjoitustehtävien taso ja oppilaan oma arvio oppimisesta.
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja harjoitustöiden hyväksytty suorittaminen.
Kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1); hylätty
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
31.10.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 20
Koulutus
- Restauroinnin koulutus
Opettaja
- Diego Carlozzo
Vastuuopettaja
Diego Carlozzo
Ryhmät
-
REKV20SPRestaurointi, päivätoteutus
Tavoitteet
Osaat keskeisimmät esinekonservointi-/restaurointimenetelmät erilaisille materiaaleille.
Ymmärrät eettisen pohdinnan merkityksen käytännön toteutuksen yhteydessä.
Ymmärrät konservointi/restaurointiprosessin yrittäjyyden kannalta.
Osaat käyttää eettisesti ja ammatillisesti oikeita ratkaisuja itsenäisesti erilaisissa ongelmatilanteissa.
Osaat toteuttaa konservointi/ restaurointiprosessin kokonaisuudessaan.
Sisältö
Miten osaat soveltaa erikoistekniikoita erilaisissa konservointi/restaurointi kohteissa, kuten esimerkiksi koristemaalausta, kultausta ja valamista?
Miten esineiden erilaiset pintakäsittelyjen, rakenteiden ja osien konservointi ja restaurointi suunnitellaan?
Miten erilaisia materiaaleja analysoidaan käytännön kohteen toteutuksen suunnittelun tueksi?
Opiskelumateriaali
Luentomateriaalit
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
- onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
- millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
- mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
Ota yhteys opettajaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Käytännön harjoitukset koulun asiakastöiden avulla
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135h, josta itsenäisentyön osuus 65h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioidaan: oppimistehtävät ja oppilaan itsereflektio.
Perusteet: asiasisältö, harjoitustehtävien taso ja oppilaan oma arvio oppimisesta.
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja harjoitustöiden hyväksytty suorittaminen.
Kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1); hylätty