Structural engineeringLaajuus (5 cr)
Code: YT00AF66
Credits
5 op
Objective
You know the basic concepts of building construction.
You are able to read construction drawings.
You can describe the most common structural solutions and their risks in different kinds of buildings from different eras.
You know the basics of repair design and the specific measures of repairing indoor environmental problems.
Content
What kind of structural types are used in different kind of buildings?
What are the risk structures and what are their damage mechanisms?
What alternative ways are there to repair structures and what factors should be considered when selecting repair solutions and how to choose the extent of repairs? For example, whether all the materials causing harm should be removed, or whether the intensification of structures is sufficient?
Materials
Pollutants in indoor air and health impacts, Ventilation and air conditioning, Building physics and physical conditions, Indoor air project
Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Timing
02.09.2024 - 15.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Forestry and Environmental Technology
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Environmental Technology
Teachers
- Veli-Matti Hokkanen
Teacher in charge
Veli-Matti Hokkanen
Groups
-
YTMI22SMEnvironmental Technology, part-time studies
Objective
You know the basic concepts of building construction.
You are able to read construction drawings.
You can describe the most common structural solutions and their risks in different kinds of buildings from different eras.
You know the basics of repair design and the specific measures of repairing indoor environmental problems.
Content
What kind of structural types are used in different kind of buildings?
What are the risk structures and what are their damage mechanisms?
What alternative ways are there to repair structures and what factors should be considered when selecting repair solutions and how to choose the extent of repairs? For example, whether all the materials causing harm should be removed, or whether the intensification of structures is sufficient?
Opiskelumateriaali
Learnissä oleva ja muu opettajan jakama opiskelumateriaali
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Työjärjestyksen mukaiset teoriatunnit
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Soveltuu nopeuttajille, ei edeltävyysehtoja
TKI ja työelämäyhteistyö
Kurssiopettajana toimii yrityselämässä asiantuntijana toimiva henkilö.
Tentit ja muut määräajat
Toteutus käydään läpi 1. tunnilla.
Kansainvälinen yhteistyö
-
Opiskelijan työmäärä
135 h
Further information
Kurssille osallistuville opiskelijoille jaetaan neljä seminaarityötä, jotka tehdään 4-5 opiskelijan ryhmissä. Ensimmäinen seminaariesitys on toisella luentokerralla. Muille opiskelijoille, jotka eivät ole ryhmissä, annetaan tehtäväksi referaatit, jotka toimivat kurssiaineistona.
Opiskelijoille suositellaan ryhmien itsenäistä muodostamista ja ilmoittamista opettajalle ennen kurssin alkua.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Osaat:
käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan
edistää tiimin tavoitteellista toimintaa
Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Timing
31.08.2023 - 16.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Forestry and Environmental Technology
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Environmental Technology
Teachers
- Veli-Matti Hokkanen
Teacher in charge
Veli-Matti Hokkanen
Groups
-
YTMI21SMEnvironmental Technology, part-time studies
-
YTMI21KPEnvironmental Technology, full-time studies
Objective
You know the basic concepts of building construction.
You are able to read construction drawings.
You can describe the most common structural solutions and their risks in different kinds of buildings from different eras.
You know the basics of repair design and the specific measures of repairing indoor environmental problems.
Content
What kind of structural types are used in different kind of buildings?
What are the risk structures and what are their damage mechanisms?
What alternative ways are there to repair structures and what factors should be considered when selecting repair solutions and how to choose the extent of repairs? For example, whether all the materials causing harm should be removed, or whether the intensification of structures is sufficient?
Opiskelumateriaali
Learnissä oleva ja muu opettajan jakama opiskelumateriaali
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Työjärjestyksen mukaiset teoriatunnit
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Soveltuu nopeuttajille, ei edeltävyysehtoja
TKI ja työelämäyhteistyö
Kurssiopettajana toimii yrityselämässä asiantuntijana toimiva henkilö.
Tentit ja muut määräajat
Toteutus käydään läpi 1. tunnilla.
Opiskelijan työmäärä
135 h
Further information
Kurssille osallistuville opiskelijoille jaetaan neljä seminaarityötä, jotka tehdään 4-5 opiskelijan ryhmissä. Ensimmäinen seminaariesitys on toisella luentokerralla. Muille opiskelijoille, jotka eivät ole ryhmissä, annetaan tehtäväksi referaatit, jotka toimivat kurssiaineistona.
Opiskelijoille suositellaan ryhmien itsenäistä muodostamista ja ilmoittamista opettajalle ennen kurssin alkua.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Osaat:
käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan
edistää tiimin tavoitteellista toimintaa