Johdatus peliohjelmointiin ja peliohjelmointiLaajuus (7 op)
Tunnus: VV00EP90
Laajuus
7 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Jukka Selin
Osaamistavoitteet
Opintojakson tavoitteena on tutustua peliohjelmointiin ja Unity-pelimoottoriin hieman laajemmin ja
toteuttaa Unity -pelimoottorin avulla 2D- ja 3D-pelejä ja erilaisten kohteiden pelillistämisiä.
Sisältö
• Unity-pelimoottori
• C#-ohjelmointikieli
• 2D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla
• 3D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla
• Hieman pelillistämisestä
Esitietovaatimukset
Ohjelmointiosaamista, mm ohjausrakenteet.
Ilmoittautumisaika
11.12.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
7 op
Virtuaaliosuus
7 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Opettaja
- Jukka Selin
Vastuuopettaja
Jukka Selin
Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on tutustua peliohjelmointiin ja Unity-pelimoottoriin hieman laajemmin ja
toteuttaa Unity -pelimoottorin avulla 2D- ja 3D-pelejä ja erilaisten kohteiden pelillistämisiä.
Sisältö
• Unity-pelimoottori
• C#-ohjelmointikieli
• 2D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla
• 3D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla
• Hieman pelillistämisestä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso on non-stop - periaatteella toteutettu verkkokurssi
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Ohjelmointiosaamista, mm ohjausrakenteet.