Siirry suoraan sisältöön

Johdatus peliohjelmointiin ja peliohjelmointiLaajuus (7 op)

Tunnus: VV00EP90

Laajuus

7 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Jukka Selin

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on tutustua peliohjelmointiin ja Unity-pelimoottoriin hieman laajemmin ja
toteuttaa Unity -pelimoottorin avulla 2D- ja 3D-pelejä ja erilaisten kohteiden pelillistämisiä.

Sisältö

• Unity-pelimoottori
• C#-ohjelmointikieli
• 2D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla
• 3D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla
• Hieman pelillistämisestä

Esitietovaatimukset

Ohjelmointiosaamista, mm ohjausrakenteet.

Ilmoittautumisaika

11.12.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

10.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

7 op

Virtuaaliosuus

7 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Opettaja
  • Jukka Selin
Vastuuopettaja

Jukka Selin

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on tutustua peliohjelmointiin ja Unity-pelimoottoriin hieman laajemmin ja
toteuttaa Unity -pelimoottorin avulla 2D- ja 3D-pelejä ja erilaisten kohteiden pelillistämisiä.

Sisältö

• Unity-pelimoottori
• C#-ohjelmointikieli
• 2D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla
• 3D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla
• Hieman pelillistämisestä

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakso on non-stop - periaatteella toteutettu verkkokurssi

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Ohjelmointiosaamista, mm ohjausrakenteet.