Asiakaslähtöisen intervention arviointiLaajuus (5 op)
Tunnus: LI00EH62
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
- Osaat arvioida valmennusprosessin vaikuttavuutta erilaisilla työkaluilla yhdessä asiakkaan kanssa.
- Osaat luoda jatkotoimet valmennusprosessin jälkeiselle ajalle yhdessä asiakkaan kanssa.
- Osaat päättää asiakassuhteen asiakaskeskeisesti.
- Osaat arvioida omaa valmennustoimintaasi realistisesti ja löytää kehityskohteita toiminnastasi.
Sisältö
- Miten ja millä työkaluilla pystyt arvioimaan valmennusprosessin vaikuttavuutta?
- Miten luoda pysyvää elämäntapamuutosta tukevat jatkotoimet yhdessä asiakkaan kanssa?
- Miten valmennusprosessi päätetään asiakaskeskeisesti?
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
13.01.2025 - 30.03.2025
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan koulutusyksikkö
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnanohjaajakoulutus
Opettaja
- Tiina Aho
Vastuuopettaja
Outi Pyöriä
Ryhmät
-
LISA22SPLiikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus
Tavoitteet
- Osaat arvioida valmennusprosessin vaikuttavuutta erilaisilla työkaluilla yhdessä asiakkaan kanssa.
- Osaat luoda jatkotoimet valmennusprosessin jälkeiselle ajalle yhdessä asiakkaan kanssa.
- Osaat päättää asiakassuhteen asiakaskeskeisesti.
- Osaat arvioida omaa valmennustoimintaasi realistisesti ja löytää kehityskohteita toiminnastasi.
Sisältö
- Miten ja millä työkaluilla pystyt arvioimaan valmennusprosessin vaikuttavuutta?
- Miten luoda pysyvää elämäntapamuutosta tukevat jatkotoimet yhdessä asiakkaan kanssa?
- Miten valmennusprosessi päätetään asiakaskeskeisesti?
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
01.10.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan koulutusyksikkö
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnanohjaajakoulutus
Opettaja
- Tiina Aho
Vastuuopettaja
Vesa Väänänen
Ryhmät
-
LISA22KPLiikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus
Tavoitteet
- Osaat arvioida valmennusprosessin vaikuttavuutta erilaisilla työkaluilla yhdessä asiakkaan kanssa.
- Osaat luoda jatkotoimet valmennusprosessin jälkeiselle ajalle yhdessä asiakkaan kanssa.
- Osaat päättää asiakassuhteen asiakaskeskeisesti.
- Osaat arvioida omaa valmennustoimintaasi realistisesti ja löytää kehityskohteita toiminnastasi.
Sisältö
- Miten ja millä työkaluilla pystyt arvioimaan valmennusprosessin vaikuttavuutta?
- Miten luoda pysyvää elämäntapamuutosta tukevat jatkotoimet yhdessä asiakkaan kanssa?
- Miten valmennusprosessi päätetään asiakaskeskeisesti?
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
08.01.2024 - 31.03.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö)
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnanohjaajakoulutus
Opettaja
- Tiina Aho
Vastuuopettaja
Vesa Väänänen
Ryhmät
-
LISA21SPLiikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus
Tavoitteet
- Osaat arvioida valmennusprosessin vaikuttavuutta erilaisilla työkaluilla yhdessä asiakkaan kanssa.
- Osaat luoda jatkotoimet valmennusprosessin jälkeiselle ajalle yhdessä asiakkaan kanssa.
- Osaat päättää asiakassuhteen asiakaskeskeisesti.
- Osaat arvioida omaa valmennustoimintaasi realistisesti ja löytää kehityskohteita toiminnastasi.
Sisältö
- Miten ja millä työkaluilla pystyt arvioimaan valmennusprosessin vaikuttavuutta?
- Miten luoda pysyvää elämäntapamuutosta tukevat jatkotoimet yhdessä asiakkaan kanssa?
- Miten valmennusprosessi päätetään asiakaskeskeisesti?
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
02.10.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö)
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnanohjaajakoulutus
Opettaja
- Tiina Aho
Vastuuopettaja
Vesa Väänänen
Ryhmät
-
LISA21KPLiikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus
Tavoitteet
- Osaat arvioida valmennusprosessin vaikuttavuutta erilaisilla työkaluilla yhdessä asiakkaan kanssa.
- Osaat luoda jatkotoimet valmennusprosessin jälkeiselle ajalle yhdessä asiakkaan kanssa.
- Osaat päättää asiakassuhteen asiakaskeskeisesti.
- Osaat arvioida omaa valmennustoimintaasi realistisesti ja löytää kehityskohteita toiminnastasi.
Sisältö
- Miten ja millä työkaluilla pystyt arvioimaan valmennusprosessin vaikuttavuutta?
- Miten luoda pysyvää elämäntapamuutosta tukevat jatkotoimet yhdessä asiakkaan kanssa?
- Miten valmennusprosessi päätetään asiakaskeskeisesti?
Opiskelumateriaali
Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin
TKI ja työelämäyhteistyö
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso nivoutuu osaksi laajempampaa asiakaslähtöisen intervention teemakokonaisuutta 15 op.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.