Siirry suoraan sisältöön

Naprapatian englantiLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: 888830312

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa toimia oman alansa viestintätilanteissa englannin kielellä vakuuttavasti ja tilanteen huomioon ottaen, myös ennakoimattomissa tilanteissa. Hän tuntee oman alansa englanninkielistä käsitteistöä ja pystyy hyödyntämään kielitaitoaan asiantuntijatehtävissä. Tavoitetasona on eurooppalaisen viitekehyksen tasoa B2 vastaava osaaminen myöstyötehtäviin liittyvissä tilanteissa. Ennakkoedellytyksenä on englannin pitkän yo-kokeen cl-arvosana, lähtötasotestissä osoitettu B2-tason kielitaito, tai hyväksytysti suoritettu valmentava kurssi. Opiskelijan, joka lähtötasotestin perusteella on ohjattu Englannin valmentavalle kurssille, on suoritettava valmentava kurssi hyväksytysti ennen kuin hän voi osallistua tämän opintojakson tenttiin. Erittäin suositeltavaa on, että valmentavasta kurssista on hyväksytty arvosana jo ennen tämän opintojakson alkua. Yhteinen osuus Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa arvioida omaa oppimistaan, arvioida englanniksi tapahtuvien viestintätilanteiden onnistumista sekä soveltaa taitojaan uusissa tilanteissa  osaa käyttää kielellisiä apuneuvoja (esim. verkkosanakirjoja, hakukoneita ja oikolukutoimintoja) tehokkaasti osaa mukauttaa viestintätyyliään tilanteen, puhekumppanin ja osallistujien kielitaidon mukaan tiedostaa kulttuurin vaikutuksen viestintään osaa englannin kielellä laatia työhakemuksen ja osallistua työpaikkahaastatteluun, sekä näissä tilanteissa kuvailla omaa osaamistaan ja koulutustaan, laatia selkeitä ja jäsentyneitä, työelämän tilanteisiin tyylillisesti sopivia sähköpostiviestejä, viestiä puhelimessa selkeästi ja sujuvasti, kuvailla yritystä tai muuta organisaatiota ammattimaisesti, laatia opinnäytetyön abstraktin Kymenlaakson AMK:n ohjeiden mukaisesti. Alakohtainen osuus Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa selittää ja käyttää naprapatian englanninkielisiä peruskäsitteitä tuntee anatomisia termejä englanniksi painottuen tuki- ja liikuntaelimiin osaa viestiä asiallisesti englannin kielellä hoitotapahtumaan liittyvissä vuorovaikutustilanteissa osaa selvittää potilastiedot ja suorittaa tulohaastattelun englanninkieliselle potilaalle  kuvailla englanniksi suullisesti potilaalle hänen hoitoonsa ja sairauteensa liittyviä asioita huomioiden potilaan odotukset ja kielitaidon suunnitella ja pitää selkeän, lyhyen ja asiallisen suullisen esityksen englanniksi omaan alaansa liittyvästä aiheesta mukauttaen esityksensä sisältöä ja ilmaisutapaa oman kielitaitonsa mukaan huomioiden kohderyhmän odotukset ja kielitaidon hankkia tietoa englanninkielisestä alan kirjallisuudesta ja lehdistä oman ammattitaitonsa kehittämiseksi ja kulttuuristen erojen hahmottamiseksi, pystyy referoimaan tekstiä

Sisältö

yhteinen osuus oppimistaidot kielellisten apuneuvojen käyttö työnhaku, ml. oman osaamisen ja koulutuksen kuvailu                         sähköposti ja puhelinviestintä yrityksen/organisaation kuvailu opinnäytetyön abstraktin kirjoittaminen   rakenteiden kertaus itseopiskeluna Opinaika-sivuston ja Moodlen ohjeistuksen avulla selkeän ja luontevan ääntämistaidon vahvistaminen alakohtainen osuus  hoitoalan ammatteja, työpaikkoja  naprapatian peruskäsitteitä, anatomiaa, hoitomuotoja  ohjeita, tutkimuksia  oireita, sairauksia ja niiden hoitoja  suullinen esitys

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Kuvaus arvioinnin kohteista on toteutuskuvauksessa. Arviointiasteikko: Kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1): hylätty (0). Arvosanat 3-5 edellyttävät B2- tason kielitaitoa. Hyväksytyn suorituksen edellytyksenä on toteutuskuvauksessa eriteltyjen vaatimusten lisäksi aktiivinen osallistuminen opetukseen. Aktiivinen osallistuminen tarkoittaa sitä, että: Opiskelija on läsnä 75 %:ssa opintojakson lähiopetuksesta, ellei opintojakson toteutuksen kuvauksessa toisin ohjeisteta. Kieltenopettajat pitävät läsnäolorekisteriä lähiopetukseen osallistumisesta. Kurssia, joka on hylätty poissaolojen takia, ei voi tenttiä, vaan kurssille on osallistuttava uudelleen. Opiskelija huolehtii että hänellä on käytössään opetussuunnitelmassa mainittu opiskelumateriaali (esim. oppikirja). Opiskelija ottaa osaa opettajan ohjeistamiin aktiviteetteihin lähiopetuksessa. Opiskelija tekee koti- ja etätehtävät opettajan antamien ohjeiden ja aikataulun mukaisesti.

Siirry alkuun