Skip to main content

Marketing and sales in hospitality businessLaajuus (5 cr)

Code: MR00DU57

Credits

5 op

Objective

You are able to define the key concepts of marketing and understand the meaning of marketing for successful customer relationship.
You know the main competitive assets of marketing and are able to use them in different situations and organizations.
You are able to use professional terms of sales.
You are able to apply different sales processes in customer service and in sales work.
You are able to use the principles of sales negotiations and justify your actions.

Content

What are the key concepts and principles of marketing and relationship marketing?
What are the different competitive tools and their components in marketing?
What is the meaning of face-to-face sales work?
What are the steps in sales processes?
How are sales negotiations carried out?

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

13.01.2025 - 09.03.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Kirsi Kuusisto
Teacher in charge

Kirsi Kuusisto

Groups
  • MRMI24KV
    Tourism and Service Business, online studies

Objective

You are able to define the key concepts of marketing and understand the meaning of marketing for successful customer relationship.
You know the main competitive assets of marketing and are able to use them in different situations and organizations.
You are able to use professional terms of sales.
You are able to apply different sales processes in customer service and in sales work.
You are able to use the principles of sales negotiations and justify your actions.

Content

What are the key concepts and principles of marketing and relationship marketing?
What are the different competitive tools and their components in marketing?
What is the meaning of face-to-face sales work?
What are the steps in sales processes?
How are sales negotiations carried out?

Opiskelumateriaali

Opintojakson materiaalina on Learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena.

Opintojakso sisältää orientaatiotapaamisen lisäksi kaksi Teams-välitteistä kontaktitapaamista.

Luennot nauhoitetaan ja ne ovat katsottavissa myöhemmin Learn -alustan linkin kautta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson tehtävät on mahdollista suorittaa työelämään integroiden.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla tehdään neljä oppimistehtävää. Tehtävät esitellään Learn-alustalla.

Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.

Kansainvälinen yhteistyö

135h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.

Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

28.10.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Kirsi Kuusisto
Teacher in charge

Kirsi Kuusisto

Groups
  • MRKT23SV
    Tourism and service business, online studies

Objective

You are able to define the key concepts of marketing and understand the meaning of marketing for successful customer relationship.
You know the main competitive assets of marketing and are able to use them in different situations and organizations.
You are able to use professional terms of sales.
You are able to apply different sales processes in customer service and in sales work.
You are able to use the principles of sales negotiations and justify your actions.

Content

What are the key concepts and principles of marketing and relationship marketing?
What are the different competitive tools and their components in marketing?
What is the meaning of face-to-face sales work?
What are the steps in sales processes?
How are sales negotiations carried out?

Opiskelumateriaali

Opintojakson materiaalina on Learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena.

Opintojakso sisältää orientaatiotapaamisen lisäksi kaksi Teams-luentoa. Luennot nauhoitetaan ja ne ovat katsottavissa myöhemmin Learn -alustan linkin kautta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson tehtävät on mahdollista suorittaa työelämään integroiden.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla tehdään neljä oppimistehtävää. Tehtävät esitellään Learn-alustalla.

Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.

Opiskelijan työmäärä

135h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.

Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

08.01.2024 - 04.03.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Kirsi Kuusisto
Teacher in charge

Kirsi Kuusisto

Groups
  • MRMI23KV
    Tourism and Service Business, online studies

Objective

You are able to define the key concepts of marketing and understand the meaning of marketing for successful customer relationship.
You know the main competitive assets of marketing and are able to use them in different situations and organizations.
You are able to use professional terms of sales.
You are able to apply different sales processes in customer service and in sales work.
You are able to use the principles of sales negotiations and justify your actions.

Content

What are the key concepts and principles of marketing and relationship marketing?
What are the different competitive tools and their components in marketing?
What is the meaning of face-to-face sales work?
What are the steps in sales processes?
How are sales negotiations carried out?

Opiskelumateriaali

Opintojakson materiaalina on Learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena.

Opintojakso sisältää orientaatiotapaamisen lisäksi kaksi Teams-luentoa. Luennot nauhoitetaan ja ne ovat katsottavissa myöhemmin Learn -alustan linkin kautta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson tehtävät on mahdollista suorittaa työelämään integroiden.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla tehdään neljä oppimistehtävää. Tehtävät esitellään Learn-alustalla.

Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.

Opiskelijan työmäärä

135h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.

Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

04.09.2023 - 29.10.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Kirsi Kuusisto
Teacher in charge

Kirsi Kuusisto

Groups
  • MRKT22SV
    Tourism and service business, online studies

Objective

You are able to define the key concepts of marketing and understand the meaning of marketing for successful customer relationship.
You know the main competitive assets of marketing and are able to use them in different situations and organizations.
You are able to use professional terms of sales.
You are able to apply different sales processes in customer service and in sales work.
You are able to use the principles of sales negotiations and justify your actions.

Content

What are the key concepts and principles of marketing and relationship marketing?
What are the different competitive tools and their components in marketing?
What is the meaning of face-to-face sales work?
What are the steps in sales processes?
How are sales negotiations carried out?

Opiskelumateriaali

Opintojakson materiaalina on Learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena.

Opintojakso sisältää orientaatiotapaamisen lisäksi kaksi Teams-luentoa. Luennot nauhoitetaan ja ne ovat katsottavissa myöhemmin Learn -alustan linkin kautta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson tehtävät on mahdollista suorittaa työelämään integroiden.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla tehdään neljä oppimistehtävää. Tehtävät esitellään Learn-alustalla.

Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.

Opiskelijan työmäärä

135h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.

Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

06.03.2023 - 30.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Kirsi Kuusisto
Teacher in charge

Kirsi Kuusisto

Groups
  • MRMI22KV
    Tourism and Service Business, online studies

Objective

You are able to define the key concepts of marketing and understand the meaning of marketing for successful customer relationship.
You know the main competitive assets of marketing and are able to use them in different situations and organizations.
You are able to use professional terms of sales.
You are able to apply different sales processes in customer service and in sales work.
You are able to use the principles of sales negotiations and justify your actions.

Content

What are the key concepts and principles of marketing and relationship marketing?
What are the different competitive tools and their components in marketing?
What is the meaning of face-to-face sales work?
What are the steps in sales processes?
How are sales negotiations carried out?

Opiskelumateriaali

Opintojakson materiaalina on Learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena.

Opintojakso sisältää orientaatiotapaamisen lisäksi kolme Teams-luentoa. Luennot nauhoitetaan ja ne ovat katsottavissa myöhemmin Learn -alustan linkin kautta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson tehtävät on mahdollista integroida työelämään

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla tehdään neljä oppimistehtävää. Tehtävät esitellään Learn-alustalla, joka aukeaa 6.3.2023.

Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.

Opiskelijan työmäärä

135h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.

Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

24.10.2022 - 18.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Kirsi Kuusisto
Teacher in charge

Kirsi Kuusisto

Groups
  • MRKT21SV
    Tourism and service business, online studies
  • MRMI21SV
    Tourism and Service Business, online studies

Objective

You are able to define the key concepts of marketing and understand the meaning of marketing for successful customer relationship.
You know the main competitive assets of marketing and are able to use them in different situations and organizations.
You are able to use professional terms of sales.
You are able to apply different sales processes in customer service and in sales work.
You are able to use the principles of sales negotiations and justify your actions.

Content

What are the key concepts and principles of marketing and relationship marketing?
What are the different competitive tools and their components in marketing?
What is the meaning of face-to-face sales work?
What are the steps in sales processes?
How are sales negotiations carried out?

Opiskelumateriaali

Opintojakson materiaalina on Learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Lukujärjestyspohjainen verkko-opetus: Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena.
Opintojakso sisältää neljä lukujärjestykseen merkittyä Teams-luentoa, jotka tallennetaan. Tallenteet ovat katsovissa jälkikäteen opintojakson Learn-alustalla olevan linkin kautta.

Itsenäinen/ nopeutettu toteutustapa: Keskustele toteutustavasta opintojakson opettajan kanssa opintojakson alussa.

Työelämään integroitu toteutustapa: Jos työskentelet alan yrityksessä tai muussa organisaatiossa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi joko kokonaan tai osittain. Tällöin ole yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovi opinnollistamisesta. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään työelämäsidonnainen oppimistehtävä, jonka laajuus on 2 op. Oppimistehtävä toteutetaan ryhmätyönä. Muista vaihtoehdoista voi tarvittaessa neuvotella opintojakson opettajien kanssa.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla tehdään kolme oppimistehtävää. Tehtävät esitellään Learn-alustalla.

Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.

Opiskelijan työmäärä

135h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.

Enrollment

22.08.2022 - 28.08.2022

Timing

29.08.2022 - 18.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Kirsi Kuusisto
Teacher in charge

Kirsi Kuusisto

Groups
  • MRMI21SP
    Tourism and Service Business, full-time studies
  • MRMI22SP
    Tourism and Service Business, full-time studies

Objective

You are able to define the key concepts of marketing and understand the meaning of marketing for successful customer relationship.
You know the main competitive assets of marketing and are able to use them in different situations and organizations.
You are able to use professional terms of sales.
You are able to apply different sales processes in customer service and in sales work.
You are able to use the principles of sales negotiations and justify your actions.

Content

What are the key concepts and principles of marketing and relationship marketing?
What are the different competitive tools and their components in marketing?
What is the meaning of face-to-face sales work?
What are the steps in sales processes?
How are sales negotiations carried out?

Opiskelumateriaali

Materiaalina toimii Learn alustalla oleva materiaali sekä muu itsenäisesti hankittu materiaali, joka tukee oppimistehtävien suorittamista.

Yksilölliset oppimisväylät

Lukujärjestyspohjainen toteutus:
Opintojaksoon sisältyy oppitunteja keskeisistä sisältöteemoista

Nopeutettu toteutustapa:
Keskustele toteutustavasta opintojakson opettajan kanssa opintojakson alussa.

Työelämään integroitu toteutustapa:
Keskustele toteutustavasta opintojakson opettajan kanssa opintojakson alussa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään työelämäsidonnainen oppimistehtävä, jonka laajuus on 2 op. Oppimistehtävä toteutetaan ryhmätyönä.

Tentit ja muut määräajat

Lukujärjestyksen mukaiset oppitunnit. Opintojakson tehtävät tulee palauttaa niille annettujen määräaikojen puitteissa.

Opiskelijan työmäärä

135 h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu oppimistehtäviin.

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

07.03.2022 - 01.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Kirsi Kuusisto
Teacher in charge

Kirsi Kuusisto

Groups
  • MRMI21KV
    Tourism and Service Business, online studies

Objective

You are able to define the key concepts of marketing and understand the meaning of marketing for successful customer relationship.
You know the main competitive assets of marketing and are able to use them in different situations and organizations.
You are able to use professional terms of sales.
You are able to apply different sales processes in customer service and in sales work.
You are able to use the principles of sales negotiations and justify your actions.

Content

What are the key concepts and principles of marketing and relationship marketing?
What are the different competitive tools and their components in marketing?
What is the meaning of face-to-face sales work?
What are the steps in sales processes?
How are sales negotiations carried out?

Opiskelumateriaali

Opintojakson materiaalina on Learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso opiskellaan itsenäisesti verkkototeutuksena.

Opintojakso sisältää kolme Teams-luentoa. Aloitusluento nauhoitetaan ja se on katsottavissa myöhemmin Learn -alustan linkin kautta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson tehtävät on mahdollista integroida työelämään

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla tehdään kolme oppimistehtävää. Tehtävät esitellään Learn-alustalla.

Orientoiva tehtävä tehdään ennen aloitusluentoa Learn-alustalla. Learn-alusta aukeaa 7.3.2022.

Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.

Opiskelijan työmäärä

135h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.