Marketing and sales in hospitality businessLaajuus (5 cr)
Code: MR00DU57
Credits
5 op
Objective
You are able to define the key concepts of marketing and understand the meaning of marketing for successful customer relationship.
You know the main competitive assets of marketing and are able to use them in different situations and organizations.
You are able to use professional terms of sales.
You are able to apply different sales processes in customer service and in sales work.
You are able to use the principles of sales negotiations and justify your actions.
Content
What are the key concepts and principles of marketing and relationship marketing?
What are the different competitive tools and their components in marketing?
What is the meaning of face-to-face sales work?
What are the steps in sales processes?
How are sales negotiations carried out?
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 09.03.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Kirsi Kuusisto
Teacher in charge
Kirsi Kuusisto
Groups
-
MRMI24KVTourism and Service Business, online studies
Objective
You are able to define the key concepts of marketing and understand the meaning of marketing for successful customer relationship.
You know the main competitive assets of marketing and are able to use them in different situations and organizations.
You are able to use professional terms of sales.
You are able to apply different sales processes in customer service and in sales work.
You are able to use the principles of sales negotiations and justify your actions.
Content
What are the key concepts and principles of marketing and relationship marketing?
What are the different competitive tools and their components in marketing?
What is the meaning of face-to-face sales work?
What are the steps in sales processes?
How are sales negotiations carried out?
Opiskelumateriaali
Opintojakson materiaalina on Learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena.
Opintojakso sisältää orientaatiotapaamisen lisäksi kaksi Teams-välitteistä kontaktitapaamista.
Luennot nauhoitetaan ja ne ovat katsottavissa myöhemmin Learn -alustan linkin kautta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson tehtävät on mahdollista suorittaa työelämään integroiden.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla tehdään neljä oppimistehtävää. Tehtävät esitellään Learn-alustalla.
Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.
Kansainvälinen yhteistyö
135h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.
Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Timing
28.10.2024 - 20.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
1 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Kirsi Kuusisto
Teacher in charge
Kirsi Kuusisto
Groups
-
MRKT23SVTourism and service business, online studies
Objective
You are able to define the key concepts of marketing and understand the meaning of marketing for successful customer relationship.
You know the main competitive assets of marketing and are able to use them in different situations and organizations.
You are able to use professional terms of sales.
You are able to apply different sales processes in customer service and in sales work.
You are able to use the principles of sales negotiations and justify your actions.
Content
What are the key concepts and principles of marketing and relationship marketing?
What are the different competitive tools and their components in marketing?
What is the meaning of face-to-face sales work?
What are the steps in sales processes?
How are sales negotiations carried out?
Opiskelumateriaali
Opintojakson materiaalina on Learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena.
Opintojakso sisältää orientaatiotapaamisen lisäksi kaksi Teams-luentoa. Luennot nauhoitetaan ja ne ovat katsottavissa myöhemmin Learn -alustan linkin kautta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson tehtävät on mahdollista suorittaa työelämään integroiden.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla tehdään neljä oppimistehtävää. Tehtävät esitellään Learn-alustalla.
Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.
Opiskelijan työmäärä
135h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
08.01.2024 - 04.03.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Kirsi Kuusisto
Teacher in charge
Kirsi Kuusisto
Groups
-
MRMI23KVTourism and Service Business, online studies
Objective
You are able to define the key concepts of marketing and understand the meaning of marketing for successful customer relationship.
You know the main competitive assets of marketing and are able to use them in different situations and organizations.
You are able to use professional terms of sales.
You are able to apply different sales processes in customer service and in sales work.
You are able to use the principles of sales negotiations and justify your actions.
Content
What are the key concepts and principles of marketing and relationship marketing?
What are the different competitive tools and their components in marketing?
What is the meaning of face-to-face sales work?
What are the steps in sales processes?
How are sales negotiations carried out?
Opiskelumateriaali
Opintojakson materiaalina on Learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena.
Opintojakso sisältää orientaatiotapaamisen lisäksi kaksi Teams-luentoa. Luennot nauhoitetaan ja ne ovat katsottavissa myöhemmin Learn -alustan linkin kautta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson tehtävät on mahdollista suorittaa työelämään integroiden.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla tehdään neljä oppimistehtävää. Tehtävät esitellään Learn-alustalla.
Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.
Opiskelijan työmäärä
135h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.
Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Timing
04.09.2023 - 29.10.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Kirsi Kuusisto
Teacher in charge
Kirsi Kuusisto
Groups
-
MRKT22SVTourism and service business, online studies
Objective
You are able to define the key concepts of marketing and understand the meaning of marketing for successful customer relationship.
You know the main competitive assets of marketing and are able to use them in different situations and organizations.
You are able to use professional terms of sales.
You are able to apply different sales processes in customer service and in sales work.
You are able to use the principles of sales negotiations and justify your actions.
Content
What are the key concepts and principles of marketing and relationship marketing?
What are the different competitive tools and their components in marketing?
What is the meaning of face-to-face sales work?
What are the steps in sales processes?
How are sales negotiations carried out?
Opiskelumateriaali
Opintojakson materiaalina on Learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena.
Opintojakso sisältää orientaatiotapaamisen lisäksi kaksi Teams-luentoa. Luennot nauhoitetaan ja ne ovat katsottavissa myöhemmin Learn -alustan linkin kautta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson tehtävät on mahdollista suorittaa työelämään integroiden.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla tehdään neljä oppimistehtävää. Tehtävät esitellään Learn-alustalla.
Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.
Opiskelijan työmäärä
135h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
06.03.2023 - 30.04.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Kirsi Kuusisto
Teacher in charge
Kirsi Kuusisto
Groups
-
MRMI22KVTourism and Service Business, online studies
Objective
You are able to define the key concepts of marketing and understand the meaning of marketing for successful customer relationship.
You know the main competitive assets of marketing and are able to use them in different situations and organizations.
You are able to use professional terms of sales.
You are able to apply different sales processes in customer service and in sales work.
You are able to use the principles of sales negotiations and justify your actions.
Content
What are the key concepts and principles of marketing and relationship marketing?
What are the different competitive tools and their components in marketing?
What is the meaning of face-to-face sales work?
What are the steps in sales processes?
How are sales negotiations carried out?
Opiskelumateriaali
Opintojakson materiaalina on Learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena.
Opintojakso sisältää orientaatiotapaamisen lisäksi kolme Teams-luentoa. Luennot nauhoitetaan ja ne ovat katsottavissa myöhemmin Learn -alustan linkin kautta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson tehtävät on mahdollista integroida työelämään
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla tehdään neljä oppimistehtävää. Tehtävät esitellään Learn-alustalla, joka aukeaa 6.3.2023.
Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.
Opiskelijan työmäärä
135h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
24.10.2022 - 18.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Kirsi Kuusisto
Teacher in charge
Kirsi Kuusisto
Groups
-
MRKT21SVTourism and service business, online studies
-
MRMI21SVTourism and Service Business, online studies
Objective
You are able to define the key concepts of marketing and understand the meaning of marketing for successful customer relationship.
You know the main competitive assets of marketing and are able to use them in different situations and organizations.
You are able to use professional terms of sales.
You are able to apply different sales processes in customer service and in sales work.
You are able to use the principles of sales negotiations and justify your actions.
Content
What are the key concepts and principles of marketing and relationship marketing?
What are the different competitive tools and their components in marketing?
What is the meaning of face-to-face sales work?
What are the steps in sales processes?
How are sales negotiations carried out?
Opiskelumateriaali
Opintojakson materiaalina on Learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.
Yksilölliset oppimisväylät
Lukujärjestyspohjainen verkko-opetus: Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena.
Opintojakso sisältää neljä lukujärjestykseen merkittyä Teams-luentoa, jotka tallennetaan. Tallenteet ovat katsovissa jälkikäteen opintojakson Learn-alustalla olevan linkin kautta.
Itsenäinen/ nopeutettu toteutustapa: Keskustele toteutustavasta opintojakson opettajan kanssa opintojakson alussa.
Työelämään integroitu toteutustapa: Jos työskentelet alan yrityksessä tai muussa organisaatiossa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi joko kokonaan tai osittain. Tällöin ole yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovi opinnollistamisesta. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään työelämäsidonnainen oppimistehtävä, jonka laajuus on 2 op. Oppimistehtävä toteutetaan ryhmätyönä. Muista vaihtoehdoista voi tarvittaessa neuvotella opintojakson opettajien kanssa.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla tehdään kolme oppimistehtävää. Tehtävät esitellään Learn-alustalla.
Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.
Opiskelijan työmäärä
135h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.
Enrollment
22.08.2022 - 28.08.2022
Timing
29.08.2022 - 18.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Kirsi Kuusisto
Teacher in charge
Kirsi Kuusisto
Groups
-
MRMI21SPTourism and Service Business, full-time studies
-
MRMI22SPTourism and Service Business, full-time studies
Objective
You are able to define the key concepts of marketing and understand the meaning of marketing for successful customer relationship.
You know the main competitive assets of marketing and are able to use them in different situations and organizations.
You are able to use professional terms of sales.
You are able to apply different sales processes in customer service and in sales work.
You are able to use the principles of sales negotiations and justify your actions.
Content
What are the key concepts and principles of marketing and relationship marketing?
What are the different competitive tools and their components in marketing?
What is the meaning of face-to-face sales work?
What are the steps in sales processes?
How are sales negotiations carried out?
Opiskelumateriaali
Materiaalina toimii Learn alustalla oleva materiaali sekä muu itsenäisesti hankittu materiaali, joka tukee oppimistehtävien suorittamista.
Yksilölliset oppimisväylät
Lukujärjestyspohjainen toteutus:
Opintojaksoon sisältyy oppitunteja keskeisistä sisältöteemoista
Nopeutettu toteutustapa:
Keskustele toteutustavasta opintojakson opettajan kanssa opintojakson alussa.
Työelämään integroitu toteutustapa:
Keskustele toteutustavasta opintojakson opettajan kanssa opintojakson alussa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään työelämäsidonnainen oppimistehtävä, jonka laajuus on 2 op. Oppimistehtävä toteutetaan ryhmätyönä.
Tentit ja muut määräajat
Lukujärjestyksen mukaiset oppitunnit. Opintojakson tehtävät tulee palauttaa niille annettujen määräaikojen puitteissa.
Opiskelijan työmäärä
135 h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu oppimistehtäviin.
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
07.03.2022 - 01.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Kirsi Kuusisto
Teacher in charge
Kirsi Kuusisto
Groups
-
MRMI21KVTourism and Service Business, online studies
Objective
You are able to define the key concepts of marketing and understand the meaning of marketing for successful customer relationship.
You know the main competitive assets of marketing and are able to use them in different situations and organizations.
You are able to use professional terms of sales.
You are able to apply different sales processes in customer service and in sales work.
You are able to use the principles of sales negotiations and justify your actions.
Content
What are the key concepts and principles of marketing and relationship marketing?
What are the different competitive tools and their components in marketing?
What is the meaning of face-to-face sales work?
What are the steps in sales processes?
How are sales negotiations carried out?
Opiskelumateriaali
Opintojakson materiaalina on Learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso opiskellaan itsenäisesti verkkototeutuksena.
Opintojakso sisältää kolme Teams-luentoa. Aloitusluento nauhoitetaan ja se on katsottavissa myöhemmin Learn -alustan linkin kautta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson tehtävät on mahdollista integroida työelämään
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla tehdään kolme oppimistehtävää. Tehtävät esitellään Learn-alustalla.
Orientoiva tehtävä tehdään ennen aloitusluentoa Learn-alustalla. Learn-alusta aukeaa 7.3.2022.
Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.
Opiskelijan työmäärä
135h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.