Muotoilu yhteiskunnassaLaajuus (5 op)
Tunnus: PA00EG91
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
-osaat asemoida palvelumuotoilun julkisten palveluiden kehittämisen kenttään
-tunnistat eri toimijoita joiden kanssa voit kehittää palveluita
-osaat kuvata, miten palvelumuotoilun menetelmiä voidaan hyödyntää yhteiskunnallisten haasteiden ratkaisemiseksi
Sisältö
Millainen merkitys muotoilulla on yhteiskunnassa?
Miten muotoilu on linkittynyt julkishallintoon ja kolmannen sektorin toimijoiden
pariin?
Kuinka muotoilua voidaan hyödyntää yhteiskunnallisten haasteiden ratkaisemisessa?
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
08.01.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 30
Koulutus
- Palvelumuotoilun koulutus
Opettaja
- Sanna Haapanen
Vastuuopettaja
Sanna Haapanen
Ryhmät
-
PAKV21KMPalvelumuotoilu, monimuoto
Tavoitteet
-osaat asemoida palvelumuotoilun julkisten palveluiden kehittämisen kenttään
-tunnistat eri toimijoita joiden kanssa voit kehittää palveluita
-osaat kuvata, miten palvelumuotoilun menetelmiä voidaan hyödyntää yhteiskunnallisten haasteiden ratkaisemiseksi
Sisältö
Millainen merkitys muotoilulla on yhteiskunnassa?
Miten muotoilu on linkittynyt julkishallintoon ja kolmannen sektorin toimijoiden
pariin?
Kuinka muotoilua voidaan hyödyntää yhteiskunnallisten haasteiden ratkaisemisessa?
Opiskelumateriaali
Julkaistaan opintojakson Learn-alustalla
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opetukseen osallistuminen, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä ja työhön integroitu oppimisväylä:
Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Moduulissa toteutetaan TKI-oppimistehtävä, josta osa toteutetaan tämän opintojakson sisällä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan sekä henkilökohtaisten, että ryhmätehtävien perusteella. Opintojaksolla hyödynnetään sekä opettajan arviointia että vertasarviointia. Opiskelija reflektoi omaa tekemistään.