Human growth, development and learningLaajuus (5 cr)
Code: FT00DU78
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Responsible person
- Elina Päykkönen
Objective
You identify areas of human growth and development, development tasks, and the requirements for development and motor learning at different stages of life.
You can define the basic concepts of motor learning.
You can describe stages in human beings' motor learning skills at different stages of life.
You can encounter other human beings and create practical relationships with other people.
You are familiar with the basics of guiding and counselling individuals and groups.
You know the basics of collaborative learning and can define your own role and responsibilities in collaborative learning situations.
Content
How do human beings grow up and develop?
What is motor learning?
Which are the requirements of motor learning in different ages?
How do motor functioning and learning change in different ages?
What is motor control?
Which methods do you use to observe motor ability in different ages?
How do you encounter human beings’ motor functioning?
Which characteristics do you need to create functioning interaction with other people?
What are the methods to guide individuals and groups?
What is Problem-Based Learning (PBL)?
How do you reflect your own physiotherapy skills and knowledge?
Materials
Anatomy, physiology and biomechanics 5 ECTS credits
Finnish communication skills 5 ECTS credits
Physiotherapy interventions I 10 ECTS credits
Enrollment
14.08.2024 - 08.09.2024
Timing
02.09.2024 - 10.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
- Miia Kierikki
- Elina Päykkönen
Groups
-
FTSA24SMPhysiotherapy, part-time studies
Objective
You identify areas of human growth and development, development tasks, and the requirements for development and motor learning at different stages of life.
You can define the basic concepts of motor learning.
You can describe stages in human beings' motor learning skills at different stages of life.
You can encounter other human beings and create practical relationships with other people.
You are familiar with the basics of guiding and counselling individuals and groups.
You know the basics of collaborative learning and can define your own role and responsibilities in collaborative learning situations.
Content
How do human beings grow up and develop?
What is motor learning?
Which are the requirements of motor learning in different ages?
How do motor functioning and learning change in different ages?
What is motor control?
Which methods do you use to observe motor ability in different ages?
How do you encounter human beings’ motor functioning?
Which characteristics do you need to create functioning interaction with other people?
What are the methods to guide individuals and groups?
What is Problem-Based Learning (PBL)?
How do you reflect your own physiotherapy skills and knowledge?
Opiskelumateriaali
Anatomy, physiology and biomechanics 5 ECTS credits
Finnish communication skills 5 ECTS credits
Physiotherapy interventions I 10 ECTS credits
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti / pienryhmissä tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Keskustele OVA - opettajasi kanssa opintojakson suorittamisesta verkkototeutuksena.
Verkkototeutus: Perehdyt itsenäisesti Learn - alustalla olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on opintojakson osaamistavoitteiden ja sisällön mukaista osaamista, voit hyväksilukea opintojakson osaamistavoitteita vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (AHOT - periaatteiden mukaisesti osaamisen näyttö, jos osaaminen ei ole hankittu korkeakouluopinnoissa). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat opintojakson sisällöistä ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset opintojakson oppimistavoitteet sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakso ei sisällä työelämäharjoittelua.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakson toteutusaikataulu, oppimistehtävät ja niiden määräajat sekä tentin ajankohta käydään läpi opintojakson orientaatiotunneilla. Opintojakso sisältää gerontologian kirjatentin (1 op).
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä vastaa 5 opintopisteen työmäärää (5 x 27h = 135h)
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
1. Oppimisen käsitteet ja ohjaus fysioterapiassa 2 op, opettaja Elina Päykkönen
2. Ihmisen kasvu ja kehitys 3 op, opettaja Miia Kierikki
Opettajat esittelevät osioiden orientaatiotunneilla osaamistavoitteet, sisällön, toteutusaikataulun sekä kyseiseen osioon sisältyvät oppimistehtävät, tentin & arvioinnin perusteet.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan hyväksytty / hylätty (täydennettävä). Arvioitavien oppimistehtävien ja tentin hyväksytyn arvioinnin kriteerit ohjeistetaan tehtävänannoissa.
Enrollment
08.01.2024 - 14.01.2024
Timing
16.01.2024 - 21.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
- Miia Kierikki
- Elina Päykkönen
Groups
-
FTSA24KPPhysiotherapy, full-time studies
Objective
You identify areas of human growth and development, development tasks, and the requirements for development and motor learning at different stages of life.
You can define the basic concepts of motor learning.
You can describe stages in human beings' motor learning skills at different stages of life.
You can encounter other human beings and create practical relationships with other people.
You are familiar with the basics of guiding and counselling individuals and groups.
You know the basics of collaborative learning and can define your own role and responsibilities in collaborative learning situations.
Content
How do human beings grow up and develop?
What is motor learning?
Which are the requirements of motor learning in different ages?
How do motor functioning and learning change in different ages?
What is motor control?
Which methods do you use to observe motor ability in different ages?
How do you encounter human beings’ motor functioning?
Which characteristics do you need to create functioning interaction with other people?
What are the methods to guide individuals and groups?
What is Problem-Based Learning (PBL)?
How do you reflect your own physiotherapy skills and knowledge?
Opiskelumateriaali
Sähköinen opiskelumateriaali Learn - alustalla. Opettajan osoittama lähdekirjallisuus oppimistehtäviin ja oppimisen tueksi esitellään opintojakson orientaatiotunneilla sekä opintojaksoalustalla Learnissä.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti / pienryhmissä tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Keskustele OVA - opettajasi kanssa opintojakson suorittamisesta verkkototeutuksena.
Verkkototeutus: Perehdyt itsenäisesti Learn - alustalla olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on opintojakson osaamistavoitteiden ja sisällön mukaista osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai vastaavilla opinnoilla joko kokonaan tai osittain (AHOT - periaatteiden mukaisesti osaamisen näyttö, jos osaaminen ei ole hankittu korkeakouluopinnoissa). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat opettajan ohjeiden mukaisesti opintojakson osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset opintojakson oppimistavoitteet sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakso ei sisällä työelämäharjoittelua.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakson toteutusaikataulu, oppimistehtävät ja niiden määräajat & tentin ajankohta ohjeistetaan opintojakson orientaatiotunneilla sekä opintojaksoalustalla Learnissä. Opintojakso sisältää gerontologian kirjatentin (1 op).
Opiskelijan työmäärä
Laskennallinen opiskelijan työmäärä vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä opintopistettä kohden. Opintojakson laskennallinen työmäärä on 135 h (5 x 27h = 135h).
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
1. Oppimisen käsitteet ja ohjaus fysioterapiassa 2 op, opettaja Elina Päykkönen
2. Ihmisen kasvu ja kehitys 3 op, opettaja Miia Kierikki
Opettajat esittelevät osioiden orientaatiotunneilla opintojakson tavoitteet, sisällön, toteutusaikataulun sekä kyseiseen osioon sisältyvät oppimistehtävät, tentin ja arvioinnin perusteet.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan hyväksytty / hylätty (täydennettävä).
Hyväksytty (H) suorittaminen edellyttää kaikkien opintojaksoon sisältyvien oppimistehtävien ja tentin suorittamista hyväksytysti opintojakson toteutusaikana (15.1. - 21.5.2024)
Opiskelijalla on oikeus uusia hylätty opintojakso enintään 2 kertaa:
1. uusinta järjestetään 3.6.2024 (hylättyjen tehtävien palautuspvm. / klo 13 - 15 hylättyjen tenttien uusinta kampuksella)
2. uusinta järjestetään 30.8.2024 (hylättyjen tehtävien palautuspvm. / klo 13 - 15 hylättyjen tenttien uusinta kampuksella)
Enrollment
21.08.2023 - 01.09.2023
Timing
05.09.2023 - 08.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
- Miia Kierikki
- Elina Päykkönen
Groups
-
FTSA23SMPhysiotherapy, part-time studies
Objective
You identify areas of human growth and development, development tasks, and the requirements for development and motor learning at different stages of life.
You can define the basic concepts of motor learning.
You can describe stages in human beings' motor learning skills at different stages of life.
You can encounter other human beings and create practical relationships with other people.
You are familiar with the basics of guiding and counselling individuals and groups.
You know the basics of collaborative learning and can define your own role and responsibilities in collaborative learning situations.
Content
How do human beings grow up and develop?
What is motor learning?
Which are the requirements of motor learning in different ages?
How do motor functioning and learning change in different ages?
What is motor control?
Which methods do you use to observe motor ability in different ages?
How do you encounter human beings’ motor functioning?
Which characteristics do you need to create functioning interaction with other people?
What are the methods to guide individuals and groups?
What is Problem-Based Learning (PBL)?
How do you reflect your own physiotherapy skills and knowledge?
Opiskelumateriaali
Sähköinen opiskelumateriaali Learn - alustalla. Opettajan osoittama lähdekirjallisuus oppimistehtäviin ja oppimisen tueksi esitellään opintojakson orientaatiotunneilla sekä oppimistehtävien ohjeistuksissa.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti / pienryhmissä tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Keskustele OVA - opettajasi kanssa opintojakson suorittamisesta verkkototeutuksena.
Verkkototeutus: Perehdyt itsenäisesti Learn - alustalla olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on opintojakson osaamistavoitteiden ja sisällön mukaista osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai vastaavilla opinnoilla joko kokonaan tai osittain (AHOT - periaatteiden mukaisesti osaamisen näyttö, jos osaaminen ei ole hankittu korkeakouluopinnoissa). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset opintojakson oppimistavoitteet sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakso ei sisällä työelämäharjoittelua.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakson toteutusaikataulu, oppimistehtävät ja niiden määräajat sekä tentin ajankohta käydään läpi opintojakson orientaatiotunneilla. Opintojakso sisältää gerontologian kirjatentin (1 op).
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä vastaa 5 opintopisteen työmäärää (5 x 27h = 135h)
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
1. Oppimisen käsitteet ja ohjaus fysioterapiassa 2 op, opettaja Elina Päykkönen
2. Ihmisen kasvu ja kehitys 3 op, opettaja Miia Kierikki
Opettajat esittelevät osioiden orientaatiotunneilla opintojakson tavoitteet, sisällön, toteutusaikataulun sekä kyseiseen osioon sisältyvät oppimistehtävät, tentin & arvioinnin perusteet.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan hyväksytty / hylätty (täydennettävä)
Enrollment
02.01.2023 - 15.01.2023
Timing
16.01.2023 - 30.04.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
- Miia Kierikki
- Elina Päykkönen
Groups
-
FTSA23KPPhysiotherapy, full-time studies
Objective
You identify areas of human growth and development, development tasks, and the requirements for development and motor learning at different stages of life.
You can define the basic concepts of motor learning.
You can describe stages in human beings' motor learning skills at different stages of life.
You can encounter other human beings and create practical relationships with other people.
You are familiar with the basics of guiding and counselling individuals and groups.
You know the basics of collaborative learning and can define your own role and responsibilities in collaborative learning situations.
Content
How do human beings grow up and develop?
What is motor learning?
Which are the requirements of motor learning in different ages?
How do motor functioning and learning change in different ages?
What is motor control?
Which methods do you use to observe motor ability in different ages?
How do you encounter human beings’ motor functioning?
Which characteristics do you need to create functioning interaction with other people?
What are the methods to guide individuals and groups?
What is Problem-Based Learning (PBL)?
How do you reflect your own physiotherapy skills and knowledge?
Opiskelumateriaali
Sähköinen opiskelumateriaali Learn - alustalla. Opettajan osoittama lähdekirjallisuus oppimistehtäviin ja oppimisen tueksi esitellään opintojakson orientaatiotunneilla.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti / pienryhmissä tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Keskustele OVA - opettajasi kanssa opintojakson suorittamisesta verkkototeutuksena.
Verkkototeutus: Perehdyt itsenäisesti Learn - alustalla olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on opintojakson osaamistavoitteiden ja sisällön mukaista osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai vastaavilla opinnoilla joko kokonaan tai osittain (AHOT - periaatteiden mukaisesti osaamisen näyttö, jos osaaminen ei ole hankittu korkeakouluopinnoissa). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset opintojakson oppimistavoitteet sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakson toteutusaikataulu, oppimistehtävät ja niiden määräajat sekä tentin ajankohta käydään läpi opintojakson orientaatiotunneilla. Opintojakso sisältää gerontologian kirjatentin (1 op).
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä vastaa 5 opintopistettä (5 x 27h = 135h)
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
1. Oppimisen käsitteet ja ohjaus fysioterapiassa 2 op, opettaja Elina Päykkönen
2. Ihmisen kasvu ja kehitys 3 op, opettaja Miia Kierikki
Opettajat esittelevät osioiden orientaatiotunneilla opintojakson tavoitteet, sisällön, toteutusaikataulun sekä kyseiseen osioon sisältyvät oppimistehtävät, tentin & arvioinnin perusteet.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan hyväksytty / hylätty (täydennettävä)
Hyväksytty (H) suorittaminen edellyttää oppimistehtävien suorittamista vähintään H3 tasolla (HYVÄ) molemmista opintojakson osa – alueista:
1. Oppimisen käsitteet ja ohjaus fysioterapiassa 2 op
2. Ihmisen kasvu ja kehitys 3 op
Enrollment
22.08.2022 - 28.08.2022
Timing
29.08.2022 - 09.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
- Miia Kierikki
- Elina Päykkönen
Teacher in charge
Elina Päykkönen
Groups
-
FTSA22SMPhysiotherapy, part-time studies
Objective
You identify areas of human growth and development, development tasks, and the requirements for development and motor learning at different stages of life.
You can define the basic concepts of motor learning.
You can describe stages in human beings' motor learning skills at different stages of life.
You can encounter other human beings and create practical relationships with other people.
You are familiar with the basics of guiding and counselling individuals and groups.
You know the basics of collaborative learning and can define your own role and responsibilities in collaborative learning situations.
Content
How do human beings grow up and develop?
What is motor learning?
Which are the requirements of motor learning in different ages?
How do motor functioning and learning change in different ages?
What is motor control?
Which methods do you use to observe motor ability in different ages?
How do you encounter human beings’ motor functioning?
Which characteristics do you need to create functioning interaction with other people?
What are the methods to guide individuals and groups?
What is Problem-Based Learning (PBL)?
How do you reflect your own physiotherapy skills and knowledge?
Opiskelumateriaali
Sähköinen opiskelumateriaali Learn - alustalla. Opettajan osoittama lähdekirjallisuus oppimistehtäviin ja oppimisen tueksi esitellään opintojakson orientaatiotunneilla.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti / pienryhmissä tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Keskustele OVA - opettajasi kanssa opintojakson suorittamisesta verkkototeutuksena.
Verkkototeutus: Perehdyt itsenäisesti Learn - alustalla olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on opintojakson osaamistavoitteiden ja sisällön mukaista osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai vastaavilla opinnoilla joko kokonaan tai osittain (AHOT - periaatteiden mukaisesti osaamisen näyttö, jos osaaminen ei ole hankittu korkeakouluopinnoissa). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset opintojakson oppimistavoitteet sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakso ei sisällä työelämäharjoittelua.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakson toteutusaikataulu, oppimistehtävät ja niiden määräajat sekä tentin ajankohta käydään läpi opintojakson orientaatiotunneilla. Opintojakso sisältää gerontologian kirjatentin (1 op).
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä vastaa 5 opintopisteen työmäärää (5 x 27h = 135h)
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
1. Oppimisen käsitteet ja ohjaus fysioterapiassa 2 op, opettaja Elina Päykkönen
2. Ihmisen kasvu ja kehitys 3 op, opettaja Miia Kierikki
Opettajat esittelevät osioiden orientaatiotunneilla opintojakson tavoitteet, sisällön, toteutusaikataulun sekä kyseiseen osioon sisältyvät oppimistehtävät, tentin & arvioinnin perusteet.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan hyväksytty / hylätty (täydennettävä)
Hyväksytty (H) suorittaminen edellyttää oppimistehtävien suorittamista vähintään H3 tasolla (HYVÄ) molemmista opintojakson osa – alueista:
1. Oppimisen käsitteet ja ohjaus fysioterapiassa 2 op
2. Ihmisen kasvu ja kehitys 3 op
Enrollment
03.01.2022 - 16.01.2022
Timing
20.01.2022 - 24.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
- Johanna Vesanto
- Elina Päykkönen
Teacher in charge
Johanna Vesanto
Groups
-
FTSA22KPPhysiotherapy, full-time studies
Objective
You identify areas of human growth and development, development tasks, and the requirements for development and motor learning at different stages of life.
You can define the basic concepts of motor learning.
You can describe stages in human beings' motor learning skills at different stages of life.
You can encounter other human beings and create practical relationships with other people.
You are familiar with the basics of guiding and counselling individuals and groups.
You know the basics of collaborative learning and can define your own role and responsibilities in collaborative learning situations.
Content
How do human beings grow up and develop?
What is motor learning?
Which are the requirements of motor learning in different ages?
How do motor functioning and learning change in different ages?
What is motor control?
Which methods do you use to observe motor ability in different ages?
How do you encounter human beings’ motor functioning?
Which characteristics do you need to create functioning interaction with other people?
What are the methods to guide individuals and groups?
What is Problem-Based Learning (PBL)?
How do you reflect your own physiotherapy skills and knowledge?
Opiskelumateriaali
Sähköinen opiskelumateriaali Learn - alustalla. Opettajan osoittama lähdekirjallisuus oppimisen tueksi esitellään opintojakson orientaatiotunneilla.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Verkkototeutus: Perehdyt itsenäisesti Learn - alustalla olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai vastaavilla opinnoilla joko kokonaan tai osittain (AHOT - periaatteiden mukaisesti osaamisen näyttö, jos osaaminen ei ole hankittu korkeakouluopinnoissa). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset opintojakson oppimistavoitteet sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakson toteutusaikataulu, oppimistehtävät ja niiden määräajat sekä tentin ajankohta käydään läpi opintojakson orientaatiotunneilla. Opintojakso sisältää gerontologian kirjatentin (1 op).
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä vastaa 5 opintopisteen työmäärää (5 x 27h = 135h)
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
1. Oppimisen käsitteet ja ohjaus fysioterapiassa 2 op, opettaja Elina Päykkönen
2. Ihmisen kasvu ja kehitys 3 op, opettaja Johanna Vesanto
Opettajat esittelevät osioiden orientaatiotunneilla opintojakson tavoitteet, sisällön, toteutusaikataulun sekä kyseiseen osioon sisältyvät oppimistehtävät, tentin & arvioinnin perusteet.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan hyväksytty / hylätty (täydennettävä)
Hyväksytty (H) suorittaminen edellyttää oppimistehtävien suorittamista vähintään H3 tasolla (HYVÄ) kaikista opintojakson osa – alueista:
1. Oppimisen käsitteet ja ohjaus fysioterapiassa 2 op
2. Ihmisen kasvu ja kehitys 3 op