Skip to main content

Human growth, development and learningLaajuus (5 cr)

Code: FT00DU78

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Responsible person

  • Elina Päykkönen

Objective

You identify areas of human growth and development, development tasks, and the requirements for development and motor learning at different stages of life.
You can define the basic concepts of motor learning.
You can describe stages in human beings' motor learning skills at different stages of life.
You can encounter other human beings and create practical relationships with other people.
You are familiar with the basics of guiding and counselling individuals and groups.
You know the basics of collaborative learning and can define your own role and responsibilities in collaborative learning situations.

Content

How do human beings grow up and develop?
What is motor learning?
Which are the requirements of motor learning in different ages?
How do motor functioning and learning change in different ages?
What is motor control?
Which methods do you use to observe motor ability in different ages?
How do you encounter human beings’ motor functioning?
Which characteristics do you need to create functioning interaction with other people?
What are the methods to guide individuals and groups?
What is Problem-Based Learning (PBL)?
How do you reflect your own physiotherapy skills and knowledge?

Materials

Anatomy, physiology and biomechanics 5 ECTS credits
Finnish communication skills 5 ECTS credits
Physiotherapy interventions I 10 ECTS credits

Enrollment

26.08.2024 - 01.09.2024

Timing

02.09.2024 - 10.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Sports and Rehabilitation

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Miia Kierikki
  • Elina Päykkönen
Groups
  • FTSA24SM
    Physiotherapy, part-time studies

Objective

You identify areas of human growth and development, development tasks, and the requirements for development and motor learning at different stages of life.
You can define the basic concepts of motor learning.
You can describe stages in human beings' motor learning skills at different stages of life.
You can encounter other human beings and create practical relationships with other people.
You are familiar with the basics of guiding and counselling individuals and groups.
You know the basics of collaborative learning and can define your own role and responsibilities in collaborative learning situations.

Content

How do human beings grow up and develop?
What is motor learning?
Which are the requirements of motor learning in different ages?
How do motor functioning and learning change in different ages?
What is motor control?
Which methods do you use to observe motor ability in different ages?
How do you encounter human beings’ motor functioning?
Which characteristics do you need to create functioning interaction with other people?
What are the methods to guide individuals and groups?
What is Problem-Based Learning (PBL)?
How do you reflect your own physiotherapy skills and knowledge?

Opiskelumateriaali

Anatomy, physiology and biomechanics 5 ECTS credits
Finnish communication skills 5 ECTS credits
Physiotherapy interventions I 10 ECTS credits

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti / pienryhmissä tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Keskustele OVA - opettajasi kanssa opintojakson suorittamisesta verkkototeutuksena.
Verkkototeutus: Perehdyt itsenäisesti Learn - alustalla olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.

Mikäli sinulla on opintojakson osaamistavoitteiden ja sisällön mukaista osaamista, voit hyväksilukea opintojakson osaamistavoitteita vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (AHOT - periaatteiden mukaisesti osaamisen näyttö, jos osaaminen ei ole hankittu korkeakouluopinnoissa). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat opintojakson sisällöistä ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset opintojakson oppimistavoitteet sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso ei sisällä työelämäharjoittelua.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson toteutusaikataulu, oppimistehtävät ja niiden määräajat sekä tentin ajankohta käydään läpi opintojakson orientaatiotunneilla. Opintojakso sisältää gerontologian kirjatentin (1 op).

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä vastaa 5 opintopisteen työmäärää (5 x 27h = 135h)

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
1. Oppimisen käsitteet ja ohjaus fysioterapiassa 2 op, opettaja Elina Päykkönen
2. Ihmisen kasvu ja kehitys 3 op, opettaja Miia Kierikki

Opettajat esittelevät osioiden orientaatiotunneilla osaamistavoitteet, sisällön, toteutusaikataulun sekä kyseiseen osioon sisältyvät oppimistehtävät, tentin & arvioinnin perusteet.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan hyväksytty / hylätty (täydennettävä). Arvioitavien oppimistehtävien ja tentin hyväksytyn arvioinnin kriteerit ohjeistetaan tehtävänannoissa.

Enrollment

08.01.2024 - 14.01.2024

Timing

16.01.2024 - 21.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Sports and Rehabilitation

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Miia Kierikki
  • Elina Päykkönen
Groups
  • FTSA24KP
    Physiotherapy, full-time studies

Objective

You identify areas of human growth and development, development tasks, and the requirements for development and motor learning at different stages of life.
You can define the basic concepts of motor learning.
You can describe stages in human beings' motor learning skills at different stages of life.
You can encounter other human beings and create practical relationships with other people.
You are familiar with the basics of guiding and counselling individuals and groups.
You know the basics of collaborative learning and can define your own role and responsibilities in collaborative learning situations.

Content

How do human beings grow up and develop?
What is motor learning?
Which are the requirements of motor learning in different ages?
How do motor functioning and learning change in different ages?
What is motor control?
Which methods do you use to observe motor ability in different ages?
How do you encounter human beings’ motor functioning?
Which characteristics do you need to create functioning interaction with other people?
What are the methods to guide individuals and groups?
What is Problem-Based Learning (PBL)?
How do you reflect your own physiotherapy skills and knowledge?

Opiskelumateriaali

Sähköinen opiskelumateriaali Learn - alustalla. Opettajan osoittama lähdekirjallisuus oppimistehtäviin ja oppimisen tueksi esitellään opintojakson orientaatiotunneilla sekä opintojaksoalustalla Learnissä.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti / pienryhmissä tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Keskustele OVA - opettajasi kanssa opintojakson suorittamisesta verkkototeutuksena.
Verkkototeutus: Perehdyt itsenäisesti Learn - alustalla olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.

Mikäli sinulla on opintojakson osaamistavoitteiden ja sisällön mukaista osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai vastaavilla opinnoilla joko kokonaan tai osittain (AHOT - periaatteiden mukaisesti osaamisen näyttö, jos osaaminen ei ole hankittu korkeakouluopinnoissa). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat opettajan ohjeiden mukaisesti opintojakson osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset opintojakson oppimistavoitteet sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso ei sisällä työelämäharjoittelua.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson toteutusaikataulu, oppimistehtävät ja niiden määräajat & tentin ajankohta ohjeistetaan opintojakson orientaatiotunneilla sekä opintojaksoalustalla Learnissä. Opintojakso sisältää gerontologian kirjatentin (1 op).

Opiskelijan työmäärä

Laskennallinen opiskelijan työmäärä vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä opintopistettä kohden. Opintojakson laskennallinen työmäärä on 135 h (5 x 27h = 135h).

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
1. Oppimisen käsitteet ja ohjaus fysioterapiassa 2 op, opettaja Elina Päykkönen
2. Ihmisen kasvu ja kehitys 3 op, opettaja Miia Kierikki

Opettajat esittelevät osioiden orientaatiotunneilla opintojakson tavoitteet, sisällön, toteutusaikataulun sekä kyseiseen osioon sisältyvät oppimistehtävät, tentin ja arvioinnin perusteet.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan hyväksytty / hylätty (täydennettävä).
Hyväksytty (H) suorittaminen edellyttää kaikkien opintojaksoon sisältyvien oppimistehtävien ja tentin suorittamista hyväksytysti opintojakson toteutusaikana (15.1. - 21.5.2024)

Opiskelijalla on oikeus uusia hylätty opintojakso enintään 2 kertaa:
1. uusinta järjestetään 3.6.2024 (hylättyjen tehtävien palautuspvm. / klo 13 - 15 hylättyjen tenttien uusinta kampuksella)
2. uusinta järjestetään 30.8.2024 (hylättyjen tehtävien palautuspvm. / klo 13 - 15 hylättyjen tenttien uusinta kampuksella)

Enrollment

21.08.2023 - 01.09.2023

Timing

05.09.2023 - 08.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Sports and Rehabilitation

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Miia Kierikki
  • Elina Päykkönen
Groups
  • FTSA23SM
    Physiotherapy, part-time studies

Objective

You identify areas of human growth and development, development tasks, and the requirements for development and motor learning at different stages of life.
You can define the basic concepts of motor learning.
You can describe stages in human beings' motor learning skills at different stages of life.
You can encounter other human beings and create practical relationships with other people.
You are familiar with the basics of guiding and counselling individuals and groups.
You know the basics of collaborative learning and can define your own role and responsibilities in collaborative learning situations.

Content

How do human beings grow up and develop?
What is motor learning?
Which are the requirements of motor learning in different ages?
How do motor functioning and learning change in different ages?
What is motor control?
Which methods do you use to observe motor ability in different ages?
How do you encounter human beings’ motor functioning?
Which characteristics do you need to create functioning interaction with other people?
What are the methods to guide individuals and groups?
What is Problem-Based Learning (PBL)?
How do you reflect your own physiotherapy skills and knowledge?

Opiskelumateriaali

Sähköinen opiskelumateriaali Learn - alustalla. Opettajan osoittama lähdekirjallisuus oppimistehtäviin ja oppimisen tueksi esitellään opintojakson orientaatiotunneilla sekä oppimistehtävien ohjeistuksissa.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti / pienryhmissä tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Keskustele OVA - opettajasi kanssa opintojakson suorittamisesta verkkototeutuksena.
Verkkototeutus: Perehdyt itsenäisesti Learn - alustalla olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.

Mikäli sinulla on opintojakson osaamistavoitteiden ja sisällön mukaista osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai vastaavilla opinnoilla joko kokonaan tai osittain (AHOT - periaatteiden mukaisesti osaamisen näyttö, jos osaaminen ei ole hankittu korkeakouluopinnoissa). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset opintojakson oppimistavoitteet sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso ei sisällä työelämäharjoittelua.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson toteutusaikataulu, oppimistehtävät ja niiden määräajat sekä tentin ajankohta käydään läpi opintojakson orientaatiotunneilla. Opintojakso sisältää gerontologian kirjatentin (1 op).

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä vastaa 5 opintopisteen työmäärää (5 x 27h = 135h)

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
1. Oppimisen käsitteet ja ohjaus fysioterapiassa 2 op, opettaja Elina Päykkönen
2. Ihmisen kasvu ja kehitys 3 op, opettaja Miia Kierikki

Opettajat esittelevät osioiden orientaatiotunneilla opintojakson tavoitteet, sisällön, toteutusaikataulun sekä kyseiseen osioon sisältyvät oppimistehtävät, tentin & arvioinnin perusteet.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan hyväksytty / hylätty (täydennettävä)

Enrollment

02.01.2023 - 15.01.2023

Timing

16.01.2023 - 30.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Sports and Rehabilitation

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Miia Kierikki
  • Elina Päykkönen
Groups
  • FTSA23KP
    Physiotherapy, full-time studies

Objective

You identify areas of human growth and development, development tasks, and the requirements for development and motor learning at different stages of life.
You can define the basic concepts of motor learning.
You can describe stages in human beings' motor learning skills at different stages of life.
You can encounter other human beings and create practical relationships with other people.
You are familiar with the basics of guiding and counselling individuals and groups.
You know the basics of collaborative learning and can define your own role and responsibilities in collaborative learning situations.

Content

How do human beings grow up and develop?
What is motor learning?
Which are the requirements of motor learning in different ages?
How do motor functioning and learning change in different ages?
What is motor control?
Which methods do you use to observe motor ability in different ages?
How do you encounter human beings’ motor functioning?
Which characteristics do you need to create functioning interaction with other people?
What are the methods to guide individuals and groups?
What is Problem-Based Learning (PBL)?
How do you reflect your own physiotherapy skills and knowledge?

Opiskelumateriaali

Sähköinen opiskelumateriaali Learn - alustalla. Opettajan osoittama lähdekirjallisuus oppimistehtäviin ja oppimisen tueksi esitellään opintojakson orientaatiotunneilla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti / pienryhmissä tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Keskustele OVA - opettajasi kanssa opintojakson suorittamisesta verkkototeutuksena.
Verkkototeutus: Perehdyt itsenäisesti Learn - alustalla olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.

Mikäli sinulla on opintojakson osaamistavoitteiden ja sisällön mukaista osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai vastaavilla opinnoilla joko kokonaan tai osittain (AHOT - periaatteiden mukaisesti osaamisen näyttö, jos osaaminen ei ole hankittu korkeakouluopinnoissa). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset opintojakson oppimistavoitteet sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson toteutusaikataulu, oppimistehtävät ja niiden määräajat sekä tentin ajankohta käydään läpi opintojakson orientaatiotunneilla. Opintojakso sisältää gerontologian kirjatentin (1 op).

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä vastaa 5 opintopistettä (5 x 27h = 135h)

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
1. Oppimisen käsitteet ja ohjaus fysioterapiassa 2 op, opettaja Elina Päykkönen
2. Ihmisen kasvu ja kehitys 3 op, opettaja Miia Kierikki

Opettajat esittelevät osioiden orientaatiotunneilla opintojakson tavoitteet, sisällön, toteutusaikataulun sekä kyseiseen osioon sisältyvät oppimistehtävät, tentin & arvioinnin perusteet.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan hyväksytty / hylätty (täydennettävä)
Hyväksytty (H) suorittaminen edellyttää oppimistehtävien suorittamista vähintään H3 tasolla (HYVÄ) molemmista opintojakson osa – alueista:
1. Oppimisen käsitteet ja ohjaus fysioterapiassa 2 op
2. Ihmisen kasvu ja kehitys 3 op

Enrollment

22.08.2022 - 28.08.2022

Timing

29.08.2022 - 09.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Sports and Rehabilitation

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Miia Kierikki
  • Elina Päykkönen
Teacher in charge

Elina Päykkönen

Groups
  • FTSA22SM
    Physiotherapy, part-time studies

Objective

You identify areas of human growth and development, development tasks, and the requirements for development and motor learning at different stages of life.
You can define the basic concepts of motor learning.
You can describe stages in human beings' motor learning skills at different stages of life.
You can encounter other human beings and create practical relationships with other people.
You are familiar with the basics of guiding and counselling individuals and groups.
You know the basics of collaborative learning and can define your own role and responsibilities in collaborative learning situations.

Content

How do human beings grow up and develop?
What is motor learning?
Which are the requirements of motor learning in different ages?
How do motor functioning and learning change in different ages?
What is motor control?
Which methods do you use to observe motor ability in different ages?
How do you encounter human beings’ motor functioning?
Which characteristics do you need to create functioning interaction with other people?
What are the methods to guide individuals and groups?
What is Problem-Based Learning (PBL)?
How do you reflect your own physiotherapy skills and knowledge?

Opiskelumateriaali

Sähköinen opiskelumateriaali Learn - alustalla. Opettajan osoittama lähdekirjallisuus oppimistehtäviin ja oppimisen tueksi esitellään opintojakson orientaatiotunneilla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti / pienryhmissä tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Keskustele OVA - opettajasi kanssa opintojakson suorittamisesta verkkototeutuksena.
Verkkototeutus: Perehdyt itsenäisesti Learn - alustalla olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.

Mikäli sinulla on opintojakson osaamistavoitteiden ja sisällön mukaista osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai vastaavilla opinnoilla joko kokonaan tai osittain (AHOT - periaatteiden mukaisesti osaamisen näyttö, jos osaaminen ei ole hankittu korkeakouluopinnoissa). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset opintojakson oppimistavoitteet sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso ei sisällä työelämäharjoittelua.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson toteutusaikataulu, oppimistehtävät ja niiden määräajat sekä tentin ajankohta käydään läpi opintojakson orientaatiotunneilla. Opintojakso sisältää gerontologian kirjatentin (1 op).

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä vastaa 5 opintopisteen työmäärää (5 x 27h = 135h)

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
1. Oppimisen käsitteet ja ohjaus fysioterapiassa 2 op, opettaja Elina Päykkönen
2. Ihmisen kasvu ja kehitys 3 op, opettaja Miia Kierikki

Opettajat esittelevät osioiden orientaatiotunneilla opintojakson tavoitteet, sisällön, toteutusaikataulun sekä kyseiseen osioon sisältyvät oppimistehtävät, tentin & arvioinnin perusteet.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan hyväksytty / hylätty (täydennettävä)
Hyväksytty (H) suorittaminen edellyttää oppimistehtävien suorittamista vähintään H3 tasolla (HYVÄ) molemmista opintojakson osa – alueista:
1. Oppimisen käsitteet ja ohjaus fysioterapiassa 2 op
2. Ihmisen kasvu ja kehitys 3 op

Enrollment

03.01.2022 - 16.01.2022

Timing

20.01.2022 - 24.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Sports and Rehabilitation

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Johanna Vesanto
  • Elina Päykkönen
Teacher in charge

Johanna Vesanto

Groups
  • FTSA22KP
    Physiotherapy, full-time studies

Objective

You identify areas of human growth and development, development tasks, and the requirements for development and motor learning at different stages of life.
You can define the basic concepts of motor learning.
You can describe stages in human beings' motor learning skills at different stages of life.
You can encounter other human beings and create practical relationships with other people.
You are familiar with the basics of guiding and counselling individuals and groups.
You know the basics of collaborative learning and can define your own role and responsibilities in collaborative learning situations.

Content

How do human beings grow up and develop?
What is motor learning?
Which are the requirements of motor learning in different ages?
How do motor functioning and learning change in different ages?
What is motor control?
Which methods do you use to observe motor ability in different ages?
How do you encounter human beings’ motor functioning?
Which characteristics do you need to create functioning interaction with other people?
What are the methods to guide individuals and groups?
What is Problem-Based Learning (PBL)?
How do you reflect your own physiotherapy skills and knowledge?

Opiskelumateriaali

Sähköinen opiskelumateriaali Learn - alustalla. Opettajan osoittama lähdekirjallisuus oppimisen tueksi esitellään opintojakson orientaatiotunneilla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Verkkototeutus: Perehdyt itsenäisesti Learn - alustalla olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.

Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai vastaavilla opinnoilla joko kokonaan tai osittain (AHOT - periaatteiden mukaisesti osaamisen näyttö, jos osaaminen ei ole hankittu korkeakouluopinnoissa). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset opintojakson oppimistavoitteet sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson toteutusaikataulu, oppimistehtävät ja niiden määräajat sekä tentin ajankohta käydään läpi opintojakson orientaatiotunneilla. Opintojakso sisältää gerontologian kirjatentin (1 op).

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä vastaa 5 opintopisteen työmäärää (5 x 27h = 135h)

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
1. Oppimisen käsitteet ja ohjaus fysioterapiassa 2 op, opettaja Elina Päykkönen
2. Ihmisen kasvu ja kehitys 3 op, opettaja Johanna Vesanto

Opettajat esittelevät osioiden orientaatiotunneilla opintojakson tavoitteet, sisällön, toteutusaikataulun sekä kyseiseen osioon sisältyvät oppimistehtävät, tentin & arvioinnin perusteet.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan hyväksytty / hylätty (täydennettävä)
Hyväksytty (H) suorittaminen edellyttää oppimistehtävien suorittamista vähintään H3 tasolla (HYVÄ) kaikista opintojakson osa – alueista:
1. Oppimisen käsitteet ja ohjaus fysioterapiassa 2 op
2. Ihmisen kasvu ja kehitys 3 op