Skip to main content

Information systems and documentation in health careLaajuus (5 cr)

Code: FJ00DW18

Credits

5 op

Responsible person

  • Pia Kraft-Oksala
  • Marjo Heikkilä

Objective

You know the policies, challenges and possibilities of the information society and digital working environment.
You know how to use ICT applications in your studies and future work in social and health care tasks.
You can act ethically and appropriately in ICT communication.
You know the importance of information security and how to act accordingly.
You are familiar with the basic ICT services and guidance systems in health care.
You can use wellbeing technology in your own profession.
You know the importance of documentation in health care and you can use it diversely in your own field.

Content

What is digital working environment and how does it work?
What ICT applications are used in social and health care and how do you use them in studies and at work?
Which factors influence the ethics of electronic communication and the proper information transfer?
What is information security and how do you act accordingly in studies and at work?
How do you carry out the Kanta security test and how do you pay attention to its practical documentation?
How can electronic services be used in remote counseling and rehabilitation?
What are the prospects of wellbeing technology in your own field?
How do you implement documentation according to the classifications and recommendations of the social and health care field?
How do you use structured logging using ICF capability classification in physiotherapy documentation?
What are the GAS goals and how are they used in physiotherapy processes?

Materials

Assessment of functional ability, 5 ECTS credits
Professional English, 5 ECTS credits
Physiotherapy interventions II, 10 ECTS credits

Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

02.09.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Sports and Rehabilitation

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Podiatry
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Pia Kraft-Oksala
  • Tommi Pälli
Groups
  • FTSA24KP
    Physiotherapy, full-time studies

Objective

You know the policies, challenges and possibilities of the information society and digital working environment.
You know how to use ICT applications in your studies and future work in social and health care tasks.
You can act ethically and appropriately in ICT communication.
You know the importance of information security and how to act accordingly.
You are familiar with the basic ICT services and guidance systems in health care.
You can use wellbeing technology in your own profession.
You know the importance of documentation in health care and you can use it diversely in your own field.

Content

What is digital working environment and how does it work?
What ICT applications are used in social and health care and how do you use them in studies and at work?
Which factors influence the ethics of electronic communication and the proper information transfer?
What is information security and how do you act accordingly in studies and at work?
How do you carry out the Kanta security test and how do you pay attention to its practical documentation?
How can electronic services be used in remote counseling and rehabilitation?
What are the prospects of wellbeing technology in your own field?
How do you implement documentation according to the classifications and recommendations of the social and health care field?
How do you use structured logging using ICF capability classification in physiotherapy documentation?
What are the GAS goals and how are they used in physiotherapy processes?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan verkkotehtävien yhteydessä Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:

Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:

Suoritat opintojakson jonkun muun ryhmän mukana tai osittain verkko-opintoina. Perehdyt itsenäisesti Learnissa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät ja osallistut ryhmätehtäviin.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Työhön integroitu oppimisväylä:

Jos työskentelet terveysalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi / projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson tehtävät työelämälähtöisiä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää opintojaksoon kuuluvien oppimistehtävien sekä tentin hyväksyttyä suorittamista. Oppimistehtävät arvioidaan hyväksytty / täydennettävä. Tentti arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty.

Opetus sisältää itsenäistä opiskelua, oppimistehtävien tekemistä, tenttiin valmistautumista.

Toteutuksen osien kuvaus

3op:
Tietoturva-ja tietosuojan merkitys terveysalalla sekä niiden huomioiminen käytännön dokumentoinnissa.
Sosiaali- ja terveysalan dokumentointi fysioterapian luokitusten ja suositusten mukaisesti.
Rakenteellisen kirjaamisen perusteet ICF-toimintakykyluokitusta hyödyntäen fysioterapian dokumentoinnissa.
GAS -tavoitteiden käyttö ja niitä hyödynnetään fysioterapiaprosessissa.

2op:
Opintojakson osan tavoitteena on muodostaa opiskelijalle yleiskuva kehittyvän terveysteknologian ratkaisuiden ja niihin liittyvien palveluiden, esimerkiksi tekoälyn, virtuaalitodellisuuden ja robotiikan hyödyntämisestä potilaan hoidossa ja kuntoutuksessa sekä oman terveystiedon keräämisessä. Tavoitteena on ymmärtää, miten teknologiaa voidaan hyödyntää asiakaslähtöisesti hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Verkkotehtävien, verkkotentin sekä Oppiportti tietoturvatestin hyväksytysti suorittaminen.

Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

08.01.2024 - 31.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Sports and Rehabilitation

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Podiatry
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Pia Kraft-Oksala
  • Tommi Pälli
Groups
  • FTSA23SM
    Physiotherapy, part-time studies

Objective

You know the policies, challenges and possibilities of the information society and digital working environment.
You know how to use ICT applications in your studies and future work in social and health care tasks.
You can act ethically and appropriately in ICT communication.
You know the importance of information security and how to act accordingly.
You are familiar with the basic ICT services and guidance systems in health care.
You can use wellbeing technology in your own profession.
You know the importance of documentation in health care and you can use it diversely in your own field.

Content

What is digital working environment and how does it work?
What ICT applications are used in social and health care and how do you use them in studies and at work?
Which factors influence the ethics of electronic communication and the proper information transfer?
What is information security and how do you act accordingly in studies and at work?
How do you carry out the Kanta security test and how do you pay attention to its practical documentation?
How can electronic services be used in remote counseling and rehabilitation?
What are the prospects of wellbeing technology in your own field?
How do you implement documentation according to the classifications and recommendations of the social and health care field?
How do you use structured logging using ICF capability classification in physiotherapy documentation?
What are the GAS goals and how are they used in physiotherapy processes?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan verkkotehtävien yhteydessä Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:

Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:

Suoritat opintojakson jonkun muun ryhmän mukana tai osittain verkko-opintoina. Perehdyt itsenäisesti Learnissa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät ja osallistut ryhmätehtäviin.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Työhön integroitu oppimisväylä:

Jos työskentelet terveysalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi / projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson tehtävät työelämälähtöisiä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää opintojaksoon kuuluvien oppimistehtävien sekä tentin hyväksyttyä suorittamista. Oppimistehtävät arvioidaan hyväksytty / täydennettävä. Tentti arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty.

Opetus sisältää itsenäistä opiskelua, oppimistehtävien tekemistä, tenttiin valmistautumista.

Toteutuksen osien kuvaus

3op:
Tietoturva-ja tietosuojan merkitys terveysalalla sekä niiden huomioiminen käytännön dokumentoinnissa.
Sosiaali- ja terveysalan dokumentointi fysioterapian luokitusten ja suositusten mukaisesti.
Rakenteellisen kirjaamisen perusteet ICF-toimintakykyluokitusta hyödyntäen fysioterapian dokumentoinnissa.
GAS -tavoitteiden käyttö ja niitä hyödynnetään fysioterapiaprosessissa.

2op:
Opintojakson osan tavoitteena on muodostaa opiskelijalle yleiskuva kehittyvän terveysteknologian ratkaisuiden ja niihin liittyvien palveluiden, esimerkiksi tekoälyn, virtuaalitodellisuuden ja robotiikan hyödyntämisestä potilaan hoidossa ja kuntoutuksessa sekä oman terveystiedon keräämisessä. Tavoitteena on ymmärtää, miten teknologiaa voidaan hyödyntää asiakaslähtöisesti hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Verkkotehtävien, verkkotentin sekä Oppiportti tietoturvatestin hyväksytysti suorittaminen.

Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

11.09.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Sports and Rehabilitation

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Podiatry
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Pia Kraft-Oksala
  • Tommi Pälli
Groups
  • FTSA23KP
    Physiotherapy, full-time studies

Objective

You know the policies, challenges and possibilities of the information society and digital working environment.
You know how to use ICT applications in your studies and future work in social and health care tasks.
You can act ethically and appropriately in ICT communication.
You know the importance of information security and how to act accordingly.
You are familiar with the basic ICT services and guidance systems in health care.
You can use wellbeing technology in your own profession.
You know the importance of documentation in health care and you can use it diversely in your own field.

Content

What is digital working environment and how does it work?
What ICT applications are used in social and health care and how do you use them in studies and at work?
Which factors influence the ethics of electronic communication and the proper information transfer?
What is information security and how do you act accordingly in studies and at work?
How do you carry out the Kanta security test and how do you pay attention to its practical documentation?
How can electronic services be used in remote counseling and rehabilitation?
What are the prospects of wellbeing technology in your own field?
How do you implement documentation according to the classifications and recommendations of the social and health care field?
How do you use structured logging using ICF capability classification in physiotherapy documentation?
What are the GAS goals and how are they used in physiotherapy processes?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan verkkotehtävien yhteydessä Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:

Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:

Suoritat opintojakson jonkun muun ryhmän mukana tai osittain verkko-opintoina. Perehdyt itsenäisesti Learnissa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät ja osallistut ryhmätehtäviin.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Työhön integroitu oppimisväylä:

Jos työskentelet terveysalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi / projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson tehtävät työelämälähtöisiä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää opintojaksoon kuuluvien oppimistehtävien sekä tentin hyväksyttyä suorittamista. Oppimistehtävät arvioidaan hyväksytty / täydennettävä. Tentti arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty.

Opetus sisältää itsenäistä opiskelua, oppimistehtävien tekemistä, tenttiin valmistautumista.

Toteutuksen osien kuvaus

3op:
Tietoturva-ja tietosuojan merkitys terveysalalla sekä niiden huomioiminen käytännön dokumentoinnissa.
Sosiaali- ja terveysalan dokumentointi fysioterapian luokitusten ja suositusten mukaisesti.
Rakenteellisen kirjaamisen perusteet ICF-toimintakykyluokitusta hyödyntäen fysioterapian dokumentoinnissa.
GAS -tavoitteiden käyttö ja niitä hyödynnetään fysioterapiaprosessissa.

2op:
Opintojakson osan tavoitteena on muodostaa opiskelijalle yleiskuva kehittyvän terveysteknologian ratkaisuiden ja niihin liittyvien palveluiden, esimerkiksi tekoälyn, virtuaalitodellisuuden ja robotiikan hyödyntämisestä potilaan hoidossa ja kuntoutuksessa sekä oman terveystiedon keräämisessä. Tavoitteena on ymmärtää, miten teknologiaa voidaan hyödyntää asiakaslähtöisesti hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Verkkotehtävien, verkkotentin sekä Oppiportti tietoturvatestin hyväksytysti suorittaminen.

Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

09.01.2023 - 31.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Sports and Rehabilitation

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Podiatry
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Pia Kraft-Oksala
  • Tommi Pälli
Groups
  • FTSA22SM
    Physiotherapy, part-time studies

Objective

You know the policies, challenges and possibilities of the information society and digital working environment.
You know how to use ICT applications in your studies and future work in social and health care tasks.
You can act ethically and appropriately in ICT communication.
You know the importance of information security and how to act accordingly.
You are familiar with the basic ICT services and guidance systems in health care.
You can use wellbeing technology in your own profession.
You know the importance of documentation in health care and you can use it diversely in your own field.

Content

What is digital working environment and how does it work?
What ICT applications are used in social and health care and how do you use them in studies and at work?
Which factors influence the ethics of electronic communication and the proper information transfer?
What is information security and how do you act accordingly in studies and at work?
How do you carry out the Kanta security test and how do you pay attention to its practical documentation?
How can electronic services be used in remote counseling and rehabilitation?
What are the prospects of wellbeing technology in your own field?
How do you implement documentation according to the classifications and recommendations of the social and health care field?
How do you use structured logging using ICF capability classification in physiotherapy documentation?
What are the GAS goals and how are they used in physiotherapy processes?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan verkkotehtävien yhteydessä Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:

Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:

Suoritat opintojakson jonkun muun ryhmän mukana tai osittain verkko-opintoina. Perehdyt itsenäisesti Learnissa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät ja osallistut ryhmätehtäviin.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Työhön integroitu oppimisväylä:

Jos työskentelet terveysalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi / projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson tehtävät työelämälähtöisiä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää opintojaksoon kuuluvien oppimistehtävien sekä tentin hyväksyttyä suorittamista. Oppimistehtävät arvioidaan hyväksytty / täydennettävä. Tentti arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty.

Opetus sisältää itsenäistä opiskelua, oppimistehtävien tekemistä, tenttiin valmistautumista.

Toteutuksen osien kuvaus

3op:
Tietoturva-ja tietosuojan merkitys terveysalalla sekä niiden huomioiminen käytännön dokumentoinnissa.
Sosiaali- ja terveysalan dokumentointi fysioterapian luokitusten ja suositusten mukaisesti.
Rakenteellisen kirjaamisen perusteet ICF-toimintakykyluokitusta hyödyntäen fysioterapian dokumentoinnissa.
GAS -tavoitteiden käyttö ja niitä hyödynnetään fysioterapiaprosessissa.

2op:
Opintojakson osan tavoitteena on muodostaa opiskelijalle yleiskuva kehittyvän terveysteknologian ratkaisuiden ja niihin liittyvien palveluiden, esimerkiksi tekoälyn, virtuaalitodellisuuden ja robotiikan hyödyntämisestä potilaan hoidossa ja kuntoutuksessa sekä oman terveystiedon keräämisessä. Tavoitteena on ymmärtää, miten teknologiaa voidaan hyödyntää asiakaslähtöisesti hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Verkkotehtävien, verkkotentin sekä Oppiportti tietoturvatestin hyväksytysti suorittaminen.

Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

12.09.2022 - 16.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Sports and Rehabilitation

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Podiatry
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Pia Kraft-Oksala
  • Tommi Pälli
Groups
  • FTSA22KP
    Physiotherapy, full-time studies

Objective

You know the policies, challenges and possibilities of the information society and digital working environment.
You know how to use ICT applications in your studies and future work in social and health care tasks.
You can act ethically and appropriately in ICT communication.
You know the importance of information security and how to act accordingly.
You are familiar with the basic ICT services and guidance systems in health care.
You can use wellbeing technology in your own profession.
You know the importance of documentation in health care and you can use it diversely in your own field.

Content

What is digital working environment and how does it work?
What ICT applications are used in social and health care and how do you use them in studies and at work?
Which factors influence the ethics of electronic communication and the proper information transfer?
What is information security and how do you act accordingly in studies and at work?
How do you carry out the Kanta security test and how do you pay attention to its practical documentation?
How can electronic services be used in remote counseling and rehabilitation?
What are the prospects of wellbeing technology in your own field?
How do you implement documentation according to the classifications and recommendations of the social and health care field?
How do you use structured logging using ICF capability classification in physiotherapy documentation?
What are the GAS goals and how are they used in physiotherapy processes?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan verkkotehtävien yhteydessä Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:

Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:

Suoritat opintojakson jonkun muun ryhmän mukana tai osittain verkko-opintoina. Perehdyt itsenäisesti Learnissa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät ja osallistut ryhmätehtäviin.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Työhön integroitu oppimisväylä:

Jos työskentelet terveysalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi / projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää opintojaksoon kuuluvien oppimistehtävien sekä tentin hyväksyttyä suorittamista. Oppimistehtävät arvioidaan hyväksytty / täydennettävä. Tentti arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty.

Opetus sisältää itsenäistä opiskelua, oppimistehtävien tekemistä, tenttiin valmistautumista.

Evaluation scale

Approved/Failed

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

18.01.2022 - 15.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Department of Sports and Rehabilitation

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Podiatry
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Pia Kraft-Oksala
  • Tommi Pälli
Teacher in charge

Pia Kraft-Oksala

Groups
  • FTSA21SM
    Physiotherapy, part-time studies

Objective

You know the policies, challenges and possibilities of the information society and digital working environment.
You know how to use ICT applications in your studies and future work in social and health care tasks.
You can act ethically and appropriately in ICT communication.
You know the importance of information security and how to act accordingly.
You are familiar with the basic ICT services and guidance systems in health care.
You can use wellbeing technology in your own profession.
You know the importance of documentation in health care and you can use it diversely in your own field.

Content

What is digital working environment and how does it work?
What ICT applications are used in social and health care and how do you use them in studies and at work?
Which factors influence the ethics of electronic communication and the proper information transfer?
What is information security and how do you act accordingly in studies and at work?
How do you carry out the Kanta security test and how do you pay attention to its practical documentation?
How can electronic services be used in remote counseling and rehabilitation?
What are the prospects of wellbeing technology in your own field?
How do you implement documentation according to the classifications and recommendations of the social and health care field?
How do you use structured logging using ICF capability classification in physiotherapy documentation?
What are the GAS goals and how are they used in physiotherapy processes?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan verkkotehtävien yhteydessä Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti Learnissa tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritat opintojakson jonkun muun ryhmän mukana tai osittain verkko-opintoina. Perehdyt itsenäisesti Learnissa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät ja osallistut ryhmätehtäviin.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet terveysalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi / projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää opintojaksoon kuuluvien oppimistehtävien sekä tentin hyväksyttyä suorittamista. Oppimistehtävät arvioidaan hyväksytty / täydennettävä. Tentti arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty.

Opetus sisältää itsenäistä opiskelua, oppimistehtävien tekemistä, tenttiin valmistautumista.

Evaluation scale

Approved/Failed