Skip to main content

Service needs assessment and intensive case managementLaajuus (5 cr)

Code: GE00DV89

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

You will outline the substantive issues of situation and service assessment.
You recognize the importance of multiprofessional work in comprehensive situational assessment.
You will learn about the starting points of psychosocial guidance and the opportunities that digitalisation brings.

Content

What are the situation and service needs assessments?
What is meant by multiprofessional work and what impact does it have on evaluating the customer's overall situation?
How is psychosocial guidance used in customer guidance?
How does digitalization support the client management process?

Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

01.11.2024 - 09.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Elderly Care
Teachers
  • Merja Nurmi
  • Ann-Mari Sippu
Teacher in charge

Ann-Mari Sippu

Groups
  • GEKV22SM
    Elderly care, part-time studies

Objective

You will outline the substantive issues of situation and service assessment.
You recognize the importance of multiprofessional work in comprehensive situational assessment.
You will learn about the starting points of psychosocial guidance and the opportunities that digitalisation brings.

Content

What are the situation and service needs assessments?
What is meant by multiprofessional work and what impact does it have on evaluating the customer's overall situation?
How is psychosocial guidance used in customer guidance?
How does digitalization support the client management process?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on saatavilla sähköisessä muodossa Learn-alustalta tai kirjastopalvelu Kaakkurin kautta. Tarkempi aineisto ja materiaali ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, joka sisältää Microsoft Teams-tapaamisia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei sisällä.

Tentit ja muut määräajat

Oppimistehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.

Kansainvälinen yhteistyö

Ei ole.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135h opiskelijan työtä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5 sekä osa hyväksytty / hylätty

Xamkin arviontikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Arviointikriteerinä on myös oppimistehtävien tehtävänantojen noudattaminen.

Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

01.11.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Elderly Care
Teachers
  • Merja Nurmi
  • Ann-Mari Sippu
Teacher in charge

Ann-Mari Sippu

Groups
  • GEKV21SM
    Elderly care, part-time studies

Objective

You will outline the substantive issues of situation and service assessment.
You recognize the importance of multiprofessional work in comprehensive situational assessment.
You will learn about the starting points of psychosocial guidance and the opportunities that digitalisation brings.

Content

What are the situation and service needs assessments?
What is meant by multiprofessional work and what impact does it have on evaluating the customer's overall situation?
How is psychosocial guidance used in customer guidance?
How does digitalization support the client management process?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on saatavilla sähköisessä muodossa Learn-alustalta tai kirjastopalvelu Kaakkurin kautta. Tarkempi aineisto ja materiaali ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, joka sisältää Microsoft Teams-tapaamisia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei sisällä.

Tentit ja muut määräajat

Oppimistehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135h opiskelijan työtä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5 sekä osa hyväksytty / hylätty

Xamkin arviontikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Arviointikriteerinä on myös oppimistehtävien tehtävänantojen noudattaminen.

Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

01.11.2022 - 16.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

40 - 50

Degree programmes
  • Degree Programme in Elderly Care
Teachers
  • Merja Nurmi
  • Ann-Mari Sippu
Teacher in charge

Ann-Mari Sippu

Groups
  • GEKV20SM
    Elderly care, part-time studies

Objective

You will outline the substantive issues of situation and service assessment.
You recognize the importance of multiprofessional work in comprehensive situational assessment.
You will learn about the starting points of psychosocial guidance and the opportunities that digitalisation brings.

Content

What are the situation and service needs assessments?
What is meant by multiprofessional work and what impact does it have on evaluating the customer's overall situation?
How is psychosocial guidance used in customer guidance?
How does digitalization support the client management process?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on saatavilla sähköisessä muodossa tai e-kirjoina. Tarkempi aineisto ja materiaali ilmoitetaan Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, joka sisältää kolme (3) Teams-luentoa, itsenäistä tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei sisällä.

Tentit ja muut määräajat

Oppimistehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan Learn-alustalla.

Opiskelijan työmäärä

5op eli 135h opiskelijan työtä.

Further information

Opettajat:
Ann-Mari Sippu (ann-mari.sippu@xamk.fi)
Merja Nurmi (merja.nurmi@xamk.fi)

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5 sekä osa hyväksytty / hylätty

Xamkin arviontikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti