Palvelutarpeen arviointi ja intensiivinen palveluohjausLaajuus (5 op)
Tunnus: GE00DV89
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Hahmotat tilanne – ja palveluntarpeen arvioinnin sisällölliset kysymykset.
Tunnistat moniammatillisen työn merkityksen kokonaisvaltaisessa tilannearvioinnissa.
Perehdyt psykososiaalisen ohjauksen lähtökohtiin sekä digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin.
Sisältö
Mitä tilanne – ja palveluntarpeen arviointi sisältävät?
Mitä tarkoitetaan moniammatillisella työllä sekä millaisia vaikutuksia sillä on asiakkaan kokonaistilanteen arvioinnissa?
Miten psykososiaalisen ohjauksen menetelmää hyödynnetään asiakasohjauksessa?
Miten digitalisaatio tukee asiakasohjausprosessia?
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
01.11.2024 - 09.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Geronomikoulutus
Opettaja
- Ann-Mari Sippu
Vastuuopettaja
Ann-Mari Sippu
Ryhmät
-
GEKV22SMGeronomi, monimuoto
Tavoitteet
Hahmotat tilanne – ja palveluntarpeen arvioinnin sisällölliset kysymykset.
Tunnistat moniammatillisen työn merkityksen kokonaisvaltaisessa tilannearvioinnissa.
Perehdyt psykososiaalisen ohjauksen lähtökohtiin sekä digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin.
Sisältö
Mitä tilanne – ja palveluntarpeen arviointi sisältävät?
Mitä tarkoitetaan moniammatillisella työllä sekä millaisia vaikutuksia sillä on asiakkaan kokonaistilanteen arvioinnissa?
Miten psykososiaalisen ohjauksen menetelmää hyödynnetään asiakasohjauksessa?
Miten digitalisaatio tukee asiakasohjausprosessia?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali on saatavilla sähköisessä muodossa Learn-alustalta tai kirjastopalvelu Kaakkurin kautta. Tarkempi aineisto ja materiaali ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, joka sisältää Microsoft Teams-tapaamisia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei sisällä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Oppimistehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.
Kansainvälinen yhteistyö
Ei ole.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op eli 135h opiskelijan työtä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5 sekä osa hyväksytty / hylätty
Xamkin arviontikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti
Arviointikriteerinä on myös oppimistehtävien tehtävänantojen noudattaminen.
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
01.11.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Geronomikoulutus
Opettaja
- Merja Nurmi
- Ann-Mari Sippu
Vastuuopettaja
Ann-Mari Sippu
Ryhmät
-
GEKV21SMGeronomi, monimuoto
Tavoitteet
Hahmotat tilanne – ja palveluntarpeen arvioinnin sisällölliset kysymykset.
Tunnistat moniammatillisen työn merkityksen kokonaisvaltaisessa tilannearvioinnissa.
Perehdyt psykososiaalisen ohjauksen lähtökohtiin sekä digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin.
Sisältö
Mitä tilanne – ja palveluntarpeen arviointi sisältävät?
Mitä tarkoitetaan moniammatillisella työllä sekä millaisia vaikutuksia sillä on asiakkaan kokonaistilanteen arvioinnissa?
Miten psykososiaalisen ohjauksen menetelmää hyödynnetään asiakasohjauksessa?
Miten digitalisaatio tukee asiakasohjausprosessia?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali on saatavilla sähköisessä muodossa Learn-alustalta tai kirjastopalvelu Kaakkurin kautta. Tarkempi aineisto ja materiaali ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, joka sisältää Microsoft Teams-tapaamisia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei sisällä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Oppimistehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op eli 135h opiskelijan työtä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5 sekä osa hyväksytty / hylätty
Xamkin arviontikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti
Arviointikriteerinä on myös oppimistehtävien tehtävänantojen noudattaminen.
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
01.11.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
40 - 50
Koulutus
- Geronomikoulutus
Opettaja
- Merja Nurmi
- Ann-Mari Sippu
Vastuuopettaja
Ann-Mari Sippu
Ryhmät
-
GEKV20SMGeronomi, monimuoto
Tavoitteet
Hahmotat tilanne – ja palveluntarpeen arvioinnin sisällölliset kysymykset.
Tunnistat moniammatillisen työn merkityksen kokonaisvaltaisessa tilannearvioinnissa.
Perehdyt psykososiaalisen ohjauksen lähtökohtiin sekä digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin.
Sisältö
Mitä tilanne – ja palveluntarpeen arviointi sisältävät?
Mitä tarkoitetaan moniammatillisella työllä sekä millaisia vaikutuksia sillä on asiakkaan kokonaistilanteen arvioinnissa?
Miten psykososiaalisen ohjauksen menetelmää hyödynnetään asiakasohjauksessa?
Miten digitalisaatio tukee asiakasohjausprosessia?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali on saatavilla sähköisessä muodossa tai e-kirjoina. Tarkempi aineisto ja materiaali ilmoitetaan Learn-alustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, joka sisältää kolme (3) Teams-luentoa, itsenäistä tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei sisällä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Oppimistehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan Learn-alustalla.
Opiskelijan työmäärä
5op eli 135h opiskelijan työtä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajat:
Ann-Mari Sippu (ann-mari.sippu@xamk.fi)
Merja Nurmi (merja.nurmi@xamk.fi)
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5 sekä osa hyväksytty / hylätty
Xamkin arviontikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti