Siirry suoraan sisältöön

Palvelutarpeen arviointi ja intensiivinen palveluohjausLaajuus (5 op)

Tunnus: GE00DV89

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Hahmotat tilanne – ja palveluntarpeen arvioinnin sisällölliset kysymykset.
Tunnistat moniammatillisen työn merkityksen kokonaisvaltaisessa tilannearvioinnissa.
Perehdyt psykososiaalisen ohjauksen lähtökohtiin sekä digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin.

Sisältö

Mitä tilanne – ja palveluntarpeen arviointi sisältävät?
Mitä tarkoitetaan moniammatillisella työllä sekä millaisia vaikutuksia sillä on asiakkaan kokonaistilanteen arvioinnissa?
Miten psykososiaalisen ohjauksen menetelmää hyödynnetään asiakasohjauksessa?
Miten digitalisaatio tukee asiakasohjausprosessia?

Ilmoittautumisaika

08.04.2024 - 21.04.2024

Ajoitus

01.11.2024 - 09.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Geronomikoulutus
Opettaja
  • Ann-Mari Sippu
Vastuuopettaja

Ann-Mari Sippu

Ryhmät
  • GEKV22SM
    Geronomi, monimuoto

Tavoitteet

Hahmotat tilanne – ja palveluntarpeen arvioinnin sisällölliset kysymykset.
Tunnistat moniammatillisen työn merkityksen kokonaisvaltaisessa tilannearvioinnissa.
Perehdyt psykososiaalisen ohjauksen lähtökohtiin sekä digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin.

Sisältö

Mitä tilanne – ja palveluntarpeen arviointi sisältävät?
Mitä tarkoitetaan moniammatillisella työllä sekä millaisia vaikutuksia sillä on asiakkaan kokonaistilanteen arvioinnissa?
Miten psykososiaalisen ohjauksen menetelmää hyödynnetään asiakasohjauksessa?
Miten digitalisaatio tukee asiakasohjausprosessia?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on saatavilla sähköisessä muodossa Learn-alustalta tai kirjastopalvelu Kaakkurin kautta. Tarkempi aineisto ja materiaali ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, joka sisältää Microsoft Teams-tapaamisia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei sisällä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Oppimistehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.

Kansainvälinen yhteistyö

Ei ole.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135h opiskelijan työtä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5 sekä osa hyväksytty / hylätty

Xamkin arviontikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Arviointikriteerinä on myös oppimistehtävien tehtävänantojen noudattaminen.

Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 21.04.2023

Ajoitus

01.11.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Geronomikoulutus
Opettaja
  • Merja Nurmi
  • Ann-Mari Sippu
Vastuuopettaja

Ann-Mari Sippu

Ryhmät
  • GEKV21SM
    Geronomi, monimuoto

Tavoitteet

Hahmotat tilanne – ja palveluntarpeen arvioinnin sisällölliset kysymykset.
Tunnistat moniammatillisen työn merkityksen kokonaisvaltaisessa tilannearvioinnissa.
Perehdyt psykososiaalisen ohjauksen lähtökohtiin sekä digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin.

Sisältö

Mitä tilanne – ja palveluntarpeen arviointi sisältävät?
Mitä tarkoitetaan moniammatillisella työllä sekä millaisia vaikutuksia sillä on asiakkaan kokonaistilanteen arvioinnissa?
Miten psykososiaalisen ohjauksen menetelmää hyödynnetään asiakasohjauksessa?
Miten digitalisaatio tukee asiakasohjausprosessia?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on saatavilla sähköisessä muodossa Learn-alustalta tai kirjastopalvelu Kaakkurin kautta. Tarkempi aineisto ja materiaali ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, joka sisältää Microsoft Teams-tapaamisia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei sisällä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Oppimistehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135h opiskelijan työtä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5 sekä osa hyväksytty / hylätty

Xamkin arviontikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Arviointikriteerinä on myös oppimistehtävien tehtävänantojen noudattaminen.

Ilmoittautumisaika

06.04.2022 - 22.04.2022

Ajoitus

01.11.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

40 - 50

Koulutus
  • Geronomikoulutus
Opettaja
  • Merja Nurmi
  • Ann-Mari Sippu
Vastuuopettaja

Ann-Mari Sippu

Ryhmät
  • GEKV20SM
    Geronomi, monimuoto

Tavoitteet

Hahmotat tilanne – ja palveluntarpeen arvioinnin sisällölliset kysymykset.
Tunnistat moniammatillisen työn merkityksen kokonaisvaltaisessa tilannearvioinnissa.
Perehdyt psykososiaalisen ohjauksen lähtökohtiin sekä digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin.

Sisältö

Mitä tilanne – ja palveluntarpeen arviointi sisältävät?
Mitä tarkoitetaan moniammatillisella työllä sekä millaisia vaikutuksia sillä on asiakkaan kokonaistilanteen arvioinnissa?
Miten psykososiaalisen ohjauksen menetelmää hyödynnetään asiakasohjauksessa?
Miten digitalisaatio tukee asiakasohjausprosessia?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on saatavilla sähköisessä muodossa tai e-kirjoina. Tarkempi aineisto ja materiaali ilmoitetaan Learn-alustalla.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, joka sisältää kolme (3) Teams-luentoa, itsenäistä tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei sisällä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Oppimistehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan Learn-alustalla.

Opiskelijan työmäärä

5op eli 135h opiskelijan työtä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opettajat:
Ann-Mari Sippu (ann-mari.sippu@xamk.fi)
Merja Nurmi (merja.nurmi@xamk.fi)

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5 sekä osa hyväksytty / hylätty

Xamkin arviontikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti