Special educationLaajuus (5 cr)
Code: AV00CW14
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Objective
You are aware of the individual and special needs of children and the youth.You can support individual growth and learning abilities of each child.You know the service system of special education from early childhood education up to secondary school education.You can define basic concepts and describe professional practices related with special education.You can utilizise family-centred orientation as part of supporting children.You know essential methods of special education.
Content
What kind of special needs can children and young people have?How can we support growth and learning abilities of children and young people?What is the service system of special education like and how law and norms do guide special education?What are the basic concepts of special education?How is family-centered orientation taken into account within practices of special education?What kind of methods are used among special education?
Assessment criteria, good (3)
a. You can use professional vocabulary systematically. b. You can look for information in the key information sources of the field. c. You can identify interrelated tasks. d. You can work together with customers, users and target groups in the field of special education g. You can justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Enrollment
18.03.2024 - 28.03.2024
Timing
13.05.2024 - 18.08.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Pulse, Open UAS and Continuing education
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
1 - 10
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Open University of Applied Sciences
Teachers
- Leila Pekonen
Groups
-
VV2023-2024Optional studies 2023-2024
Objective
You are aware of the individual and special needs of children and the youth.You can support individual growth and learning abilities of each child.You know the service system of special education from early childhood education up to secondary school education.You can define basic concepts and describe professional practices related with special education.You can utilizise family-centred orientation as part of supporting children.You know essential methods of special education.
Content
What kind of special needs can children and young people have?How can we support growth and learning abilities of children and young people?What is the service system of special education like and how law and norms do guide special education?What are the basic concepts of special education?How is family-centered orientation taken into account within practices of special education?What kind of methods are used among special education?
Opiskelumateriaali
- Learn-alustan opiskelumateriaali
- Pihlaja, P., Viitala, R., Paakkolanvaara, J. & Hiltunen, J. 2022. Varhaiserityiskasvatus. 3., uudistettu painos. Jyväskylä: PS-Kustannus.
- Määttä, P. & Rantala, A. 2022. Tavallisen erityinen lapsi: Kasvun ja hyvinvoinnin tukeminen yhdessä. 3.,uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan kokonaan Learn verkko-oppimisympäristössä. Opiskelijan tulee kirjautua Learn-alustalle viikon kuluessa opintojakson aloituspäivämäärästä.
Verkko-opinnot sisältävät itsenäistä opiskelua, verkkotenttejä ja/tai oppimistehtäviä verkossa
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson sisällöissä huomioitu työelämästä nousevat tarpeet oppimistehtävissä.
Koska kyseessä kesällä toteutuva verkkokurssi, opintojakso ei sisällä vierailijoita työelämästä.
Tentit ja muut määräajat
Määräajat informoidaan opintojakson alkaessa Learn-alustalla. Kaikki opintojakson suoritukset tulee tehdä opintojakson toteutuksen aikana.
Kansainvälinen yhteistyö
Ei ole.
Opiskelijan työmäärä
Verkko-opiskelu 5op vastaa keskimäärin 135h opiskelijan työtä
Toteutuksen osien kuvaus
Kuvattu Learn-alustalla.
Further information
Verkkokurssi. Kaikki suoritukset tulee tehdä opintojakson toteutuksen aikana.
Opiskelu painottuu itsenäiseen työskentelyyn.
Opintojaksolla on määräaikoja, joten tarkista ne heti opintojakson Learn-alustan avautuessa.
Huom! Kyseessä avoimen amk:n kesäkurssi, tutkinto-opiskelijoille paikkoja 10.
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
a. You can use professional vocabulary systematically. b. You can look for information in the key information sources of the field. c. You can identify interrelated tasks. d. You can work together with customers, users and target groups in the field of special education g. You can justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät/tentti arvioidaan asteikolla 0-5 ja/ tai asteikolla Hyväksytty/ Täydennettävä.
Tarkemmat arviointiperusteet Learn-alustalla opintojakson alkaessa.
Enrollment
14.03.2023 - 31.03.2023
Timing
15.05.2023 - 20.08.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Pulse, Open UAS and Continuing education
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
1 - 10
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Open University of Applied Sciences
Teachers
- Leila Pekonen
Teacher in charge
Leila Pekonen
Groups
-
VV2022-2023Optional studies 2022-2023
Objective
You are aware of the individual and special needs of children and the youth.You can support individual growth and learning abilities of each child.You know the service system of special education from early childhood education up to secondary school education.You can define basic concepts and describe professional practices related with special education.You can utilizise family-centred orientation as part of supporting children.You know essential methods of special education.
Content
What kind of special needs can children and young people have?How can we support growth and learning abilities of children and young people?What is the service system of special education like and how law and norms do guide special education?What are the basic concepts of special education?How is family-centered orientation taken into account within practices of special education?What kind of methods are used among special education?
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
a. You can use professional vocabulary systematically. b. You can look for information in the key information sources of the field. c. You can identify interrelated tasks. d. You can work together with customers, users and target groups in the field of special education g. You can justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
01.10.2022 - 30.11.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Open UAS and Continuing Education
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
- Open University
Teachers
- Maija Olli
- Tuomo Paakkonen
Teacher in charge
Maija Olli
Groups
-
AVKTSO22KPOVAvoin amk, Kotka, sosionomin polkuopinnot, verkko, K2022
Objective
You are aware of the individual and special needs of children and the youth.You can support individual growth and learning abilities of each child.You know the service system of special education from early childhood education up to secondary school education.You can define basic concepts and describe professional practices related with special education.You can utilizise family-centred orientation as part of supporting children.You know essential methods of special education.
Content
What kind of special needs can children and young people have?How can we support growth and learning abilities of children and young people?What is the service system of special education like and how law and norms do guide special education?What are the basic concepts of special education?How is family-centered orientation taken into account within practices of special education?What kind of methods are used among special education?
Opiskelumateriaali
Materiaali ilmoitetaan opintojakson alettua Learn-aluastalla
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojaksoon sisältyy Teams-aloitusinfo ma 3.10.2022 klo. 10.30-12.00. Infossa ei ole läsnäolovelvoitetta.
Jaksoon sisältyy myös Teams-webinaari ma 17.10.2022 klo. 16.30-18.30. Webinaarissa on läsnäolovelvoite. Webinaari sisältää pienryhmätyöskentelyä, joka edellyttää toimivia ääniyhteyksiä (mikrofoni ja kaiutin).
Jakso sisältää itsenäistä- ja pienryhmätyöskentelyä verkossa sekä oppimistehtäviä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksoon sisältyy erityiskasvatuksen toimintaympäristöön tutustuminen, mikäli koronatilanne sen sallii.
Tentit ja muut määräajat
Ilmoitetaan opintojakson alettua jakson Learn-alustalla
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op, joka vastaa n. 135 tuntia opiskelijan työtä
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
a. You can use professional vocabulary systematically. b. You can look for information in the key information sources of the field. c. You can identify interrelated tasks. d. You can work together with customers, users and target groups in the field of special education g. You can justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Assessment methods and criteria
Hyväksytyn opintojakson kokonaisarviointi tapahtuu asteikolla 1-5. Opintojakson osasuorituksissa voidaan käyttää myös arviointiasteikkoa hyväksytty, täydennettävä, hylätty.
Enrollment
14.03.2022 - 31.03.2022
Timing
16.05.2022 - 21.08.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Open UAS and Continuing Education
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
1 - 10
Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
Teachers
- Leila Pekonen
Groups
-
VV2021-2022Optional studies 2021-2022
Objective
You are aware of the individual and special needs of children and the youth.You can support individual growth and learning abilities of each child.You know the service system of special education from early childhood education up to secondary school education.You can define basic concepts and describe professional practices related with special education.You can utilizise family-centred orientation as part of supporting children.You know essential methods of special education.
Content
What kind of special needs can children and young people have?How can we support growth and learning abilities of children and young people?What is the service system of special education like and how law and norms do guide special education?What are the basic concepts of special education?How is family-centered orientation taken into account within practices of special education?What kind of methods are used among special education?
Opiskelumateriaali
Learn-alustan opiskelumateriaali sekä teos Pihlaja, P. ja Viitala, R. 2018. Varhaiserityiskasvatus sekä teos Määttä, P. & Rantala, A. 2016 (tai uudempi). Tavallisen erityinen lapsi. Onnistuneen yhteistyön arvoitusta ratkomassa.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan kokonaan Learn verkko-oppimisympäristössä. Opiskelijan tulee kirjautua Learn-alustalle kahden viikon kuluessa opintojakson aloituspäivämäärästä. Verkko-opinnot sisältävät itsenäistä opiskelua, verkkotenttejä ja/tai oppimistehtäviä verkossa.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Ei ole.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Ei ole.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson sisällöissä huomioitu työelämästä nousevat tarpeet oppimistehtävissä.
Tentit ja muut määräajat
Määräajat informoidaan opintojakson alkaessa Learn-alustalla. Kaikki opintojakson suoritukset tulee tehdä opintojakson toteutuksen aikana.
Kansainvälinen yhteistyö
Ei ole.
Opiskelijan työmäärä
Verkko-opiskelu 135h
Toteutuksen osien kuvaus
x
Further information
Verkkokurssi. Kaikki suoritukset tulee tehdä opintojakson toteutuksen aikana.
Opiskelu painottuu itsenäiseen työskentelyyn.
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
a. You can use professional vocabulary systematically. b. You can look for information in the key information sources of the field. c. You can identify interrelated tasks. d. You can work together with customers, users and target groups in the field of special education g. You can justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät/tentti arvioidaan asteikolla 0-5 ja/ tai asteikolla Hyväksytty/ Täydennettävä.
Tarkemmat arviointiperusteet Learn-alustalla opintojakson alkaessa.