Skip to main content

Special educationLaajuus (5 cr)

Code: AV00CW14

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

You are aware of the individual and special needs of children and the youth.You can support individual growth and learning abilities of each child.You know the service system of special education from early childhood education up to secondary school education.You can define basic concepts and describe professional practices related with special education.You can utilizise family-centred orientation as part of supporting children.You know essential methods of special education.

Content

What kind of special needs can children and young people have?How can we support growth and learning abilities of children and young people?What is the service system of special education like and how law and norms do guide special education?What are the basic concepts of special education?How is family-centered orientation taken into account within practices of special education?What kind of methods are used among special education?

Assessment criteria, good (3)

a. You can use professional vocabulary systematically. b. You can look for information in the key information sources of the field. c. You can identify interrelated tasks. d. You can work together with customers, users and target groups in the field of special education g. You can justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Enrollment

18.03.2024 - 28.03.2024

Timing

13.05.2024 - 18.08.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Pulse, Open UAS and Continuing education

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Social Services
  • Open University of Applied Sciences
Teachers
  • Leila Pekonen
Groups
  • VV2023-2024
    Optional studies 2023-2024

Objective

You are aware of the individual and special needs of children and the youth.You can support individual growth and learning abilities of each child.You know the service system of special education from early childhood education up to secondary school education.You can define basic concepts and describe professional practices related with special education.You can utilizise family-centred orientation as part of supporting children.You know essential methods of special education.

Content

What kind of special needs can children and young people have?How can we support growth and learning abilities of children and young people?What is the service system of special education like and how law and norms do guide special education?What are the basic concepts of special education?How is family-centered orientation taken into account within practices of special education?What kind of methods are used among special education?

Opiskelumateriaali

- Learn-alustan opiskelumateriaali
- Pihlaja, P., Viitala, R., Paakkolanvaara, J. & Hiltunen, J. 2022. Varhaiserityiskasvatus. 3., uudistettu painos. Jyväskylä: PS-Kustannus.
- Määttä, P. & Rantala, A. 2022. Tavallisen erityinen lapsi: Kasvun ja hyvinvoinnin tukeminen yhdessä. 3.,uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:

Opintojakso toteutetaan kokonaan Learn verkko-oppimisympäristössä. Opiskelijan tulee kirjautua Learn-alustalle viikon kuluessa opintojakson aloituspäivämäärästä.

Verkko-opinnot sisältävät itsenäistä opiskelua, verkkotenttejä ja/tai oppimistehtäviä verkossa

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson sisällöissä huomioitu työelämästä nousevat tarpeet oppimistehtävissä.

Koska kyseessä kesällä toteutuva verkkokurssi, opintojakso ei sisällä vierailijoita työelämästä.

Tentit ja muut määräajat

Määräajat informoidaan opintojakson alkaessa Learn-alustalla. Kaikki opintojakson suoritukset tulee tehdä opintojakson toteutuksen aikana.

Kansainvälinen yhteistyö

Ei ole.

Opiskelijan työmäärä

Verkko-opiskelu 5op vastaa keskimäärin 135h opiskelijan työtä

Toteutuksen osien kuvaus

Kuvattu Learn-alustalla.

Further information

Verkkokurssi. Kaikki suoritukset tulee tehdä opintojakson toteutuksen aikana.
Opiskelu painottuu itsenäiseen työskentelyyn.
Opintojaksolla on määräaikoja, joten tarkista ne heti opintojakson Learn-alustan avautuessa.

Huom! Kyseessä avoimen amk:n kesäkurssi, tutkinto-opiskelijoille paikkoja 10.

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

a. You can use professional vocabulary systematically. b. You can look for information in the key information sources of the field. c. You can identify interrelated tasks. d. You can work together with customers, users and target groups in the field of special education g. You can justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Assessment methods and criteria

Oppimistehtävät/tentti arvioidaan asteikolla 0-5 ja/ tai asteikolla Hyväksytty/ Täydennettävä.

Tarkemmat arviointiperusteet Learn-alustalla opintojakson alkaessa.

Enrollment

14.03.2023 - 31.03.2023

Timing

15.05.2023 - 20.08.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Pulse, Open UAS and Continuing education

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Social Services
  • Open University of Applied Sciences
Teachers
  • Leila Pekonen
Teacher in charge

Leila Pekonen

Groups
  • VV2022-2023
    Optional studies 2022-2023

Objective

You are aware of the individual and special needs of children and the youth.You can support individual growth and learning abilities of each child.You know the service system of special education from early childhood education up to secondary school education.You can define basic concepts and describe professional practices related with special education.You can utilizise family-centred orientation as part of supporting children.You know essential methods of special education.

Content

What kind of special needs can children and young people have?How can we support growth and learning abilities of children and young people?What is the service system of special education like and how law and norms do guide special education?What are the basic concepts of special education?How is family-centered orientation taken into account within practices of special education?What kind of methods are used among special education?

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

a. You can use professional vocabulary systematically. b. You can look for information in the key information sources of the field. c. You can identify interrelated tasks. d. You can work together with customers, users and target groups in the field of special education g. You can justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

01.10.2022 - 30.11.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Open UAS and Continuing Education

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 35

Degree programmes
  • Open University
Teachers
  • Maija Olli
  • Tuomo Paakkonen
Teacher in charge

Maija Olli

Groups
  • AVKTSO22KPOV
    Avoin amk, Kotka, sosionomin polkuopinnot, verkko, K2022

Objective

You are aware of the individual and special needs of children and the youth.You can support individual growth and learning abilities of each child.You know the service system of special education from early childhood education up to secondary school education.You can define basic concepts and describe professional practices related with special education.You can utilizise family-centred orientation as part of supporting children.You know essential methods of special education.

Content

What kind of special needs can children and young people have?How can we support growth and learning abilities of children and young people?What is the service system of special education like and how law and norms do guide special education?What are the basic concepts of special education?How is family-centered orientation taken into account within practices of special education?What kind of methods are used among special education?

Opiskelumateriaali

Materiaali ilmoitetaan opintojakson alettua Learn-aluastalla

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksoon sisältyy Teams-aloitusinfo ma 3.10.2022 klo. 10.30-12.00. Infossa ei ole läsnäolovelvoitetta.

Jaksoon sisältyy myös Teams-webinaari ma 17.10.2022 klo. 16.30-18.30. Webinaarissa on läsnäolovelvoite. Webinaari sisältää pienryhmätyöskentelyä, joka edellyttää toimivia ääniyhteyksiä (mikrofoni ja kaiutin).

Jakso sisältää itsenäistä- ja pienryhmätyöskentelyä verkossa sekä oppimistehtäviä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksoon sisältyy erityiskasvatuksen toimintaympäristöön tutustuminen, mikäli koronatilanne sen sallii.

Tentit ja muut määräajat

Ilmoitetaan opintojakson alettua jakson Learn-alustalla

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op, joka vastaa n. 135 tuntia opiskelijan työtä

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

a. You can use professional vocabulary systematically. b. You can look for information in the key information sources of the field. c. You can identify interrelated tasks. d. You can work together with customers, users and target groups in the field of special education g. You can justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Assessment methods and criteria

Hyväksytyn opintojakson kokonaisarviointi tapahtuu asteikolla 1-5. Opintojakson osasuorituksissa voidaan käyttää myös arviointiasteikkoa hyväksytty, täydennettävä, hylätty.

Enrollment

14.03.2022 - 31.03.2022

Timing

16.05.2022 - 21.08.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Open UAS and Continuing Education

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 10

Degree programmes
  • Open University of Applied Sciences
Teachers
  • Leila Pekonen
Groups
  • VV2021-2022
    Optional studies 2021-2022

Objective

You are aware of the individual and special needs of children and the youth.You can support individual growth and learning abilities of each child.You know the service system of special education from early childhood education up to secondary school education.You can define basic concepts and describe professional practices related with special education.You can utilizise family-centred orientation as part of supporting children.You know essential methods of special education.

Content

What kind of special needs can children and young people have?How can we support growth and learning abilities of children and young people?What is the service system of special education like and how law and norms do guide special education?What are the basic concepts of special education?How is family-centered orientation taken into account within practices of special education?What kind of methods are used among special education?

Opiskelumateriaali

Learn-alustan opiskelumateriaali sekä teos Pihlaja, P. ja Viitala, R. 2018. Varhaiserityiskasvatus sekä teos Määttä, P. & Rantala, A. 2016 (tai uudempi). Tavallisen erityinen lapsi. Onnistuneen yhteistyön arvoitusta ratkomassa.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan kokonaan Learn verkko-oppimisympäristössä. Opiskelijan tulee kirjautua Learn-alustalle kahden viikon kuluessa opintojakson aloituspäivämäärästä. Verkko-opinnot sisältävät itsenäistä opiskelua, verkkotenttejä ja/tai oppimistehtäviä verkossa.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Ei ole.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Ei ole.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson sisällöissä huomioitu työelämästä nousevat tarpeet oppimistehtävissä.

Tentit ja muut määräajat

Määräajat informoidaan opintojakson alkaessa Learn-alustalla. Kaikki opintojakson suoritukset tulee tehdä opintojakson toteutuksen aikana.

Kansainvälinen yhteistyö

Ei ole.

Opiskelijan työmäärä

Verkko-opiskelu 135h

Toteutuksen osien kuvaus

x

Further information

Verkkokurssi. Kaikki suoritukset tulee tehdä opintojakson toteutuksen aikana.
Opiskelu painottuu itsenäiseen työskentelyyn.

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

a. You can use professional vocabulary systematically. b. You can look for information in the key information sources of the field. c. You can identify interrelated tasks. d. You can work together with customers, users and target groups in the field of special education g. You can justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Assessment methods and criteria

Oppimistehtävät/tentti arvioidaan asteikolla 0-5 ja/ tai asteikolla Hyväksytty/ Täydennettävä.

Tarkemmat arviointiperusteet Learn-alustalla opintojakson alkaessa.