Nuorisotyöntekijä pedagogisena osaajanaLaajuus (5 op)
Tunnus: AV00EN55
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Osaat kohdata moninaisia opiskelijoita ja toimia heidän kanssaan.
Osaat tunnistaa erilaiset oppijat ja heidän tarpeensa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta:
seksuaalikasvatus
jaksaminen
Mitä meidän luokalle kuuluu?
oppimisen teema
mielen hyvinvointi, stressin hallinta
arjenhallinta
ehkäisevä päihdetyö
yhdenvertaisuuskasvatus
tunne- ja vuorovaikutustaidot
Sisältö
Miten huomioit kohtaamisissa ja toiminnassa moninaisten opiskelijoiden tarpeet?
Miten koulutuksia suunnitellaan ja toteutetaan nuorisotyöllisistä lähtökohdista?
Miten ihmiskäsitys ja oppimiskäsitys vaikuttavat kouluttajana toimimiseen?
Millaisia koulutuskokonaisuuksia oppilaitosnuorisotyössä tarvitaan? Miten koulutuskokonaisuus tuotetaan?
Ajoitus
05.05.2025 - 15.09.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoin AMK ja täydennyskoulutus
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
30 - 60
Koulutus
- Avoin ammattikorkeakoulu, osaajakoulutus
Opettaja
- Mirka Lähdeniemi
Vastuuopettaja
Mirka Lähdeniemi
Ryhmät
-
AVKOOPOS25Koulu- ja oppilaitosnuorisotyön osaaja, 30 op
Tavoitteet
Osaat kohdata moninaisia opiskelijoita ja toimia heidän kanssaan.
Osaat tunnistaa erilaiset oppijat ja heidän tarpeensa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta:
seksuaalikasvatus
jaksaminen
Mitä meidän luokalle kuuluu?
oppimisen teema
mielen hyvinvointi, stressin hallinta
arjenhallinta
ehkäisevä päihdetyö
yhdenvertaisuuskasvatus
tunne- ja vuorovaikutustaidot
Sisältö
Miten huomioit kohtaamisissa ja toiminnassa moninaisten opiskelijoiden tarpeet?
Miten koulutuksia suunnitellaan ja toteutetaan nuorisotyöllisistä lähtökohdista?
Miten ihmiskäsitys ja oppimiskäsitys vaikuttavat kouluttajana toimimiseen?
Millaisia koulutuskokonaisuuksia oppilaitosnuorisotyössä tarvitaan? Miten koulutuskokonaisuus tuotetaan?
Opiskelumateriaali
Uusikylä K., Atjonen P. 2005. Didaktiikan perusteet. 3. uud. p. WSOY.
Kupias P., Koski V. 2012. Hyvä kouluttaja. Alma talent Oy.
Valvio T., Parviainen T. 2013. Onnistu kouluttajana. Kauppakamari.
Lappalainen S., Korpinen V., Pokkinen J. (toim.) 2017. Aika digittää. Näkökulmia ja menetelmiä erityisryhmien nuorten mediavaikuttamiseen. Xamk.
Learn -alustan materiaali.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojaksolla opit tunnistamaan erilaisia oppijoita ja heidän tarpeitaan. Tutustut moninaisuuden huomioimiseen kohtaamisessa ja toiminnassa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Teams -tapaaminen 5.5. klo 9-12 ja 15.9. klo 9-12.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 opiskelijan työtuntia.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointimenetelmänä käytetään vertaisarviointia.
Ajoitus
06.05.2024 - 29.10.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoin AMK ja täydennyskoulutus
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
30 - 60
Koulutus
- Avoin ammattikorkeakoulu, osaajakoulutus
Opettaja
- Mirka Lähdeniemi
Vastuuopettaja
Mirka Lähdeniemi
Ryhmät
-
AVKOOPOS24Koulu- ja oppilaitosnuorisotyön osaaja, 30 op
Tavoitteet
Osaat kohdata moninaisia opiskelijoita ja toimia heidän kanssaan.
Osaat tunnistaa erilaiset oppijat ja heidän tarpeensa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta:
seksuaalikasvatus
jaksaminen
Mitä meidän luokalle kuuluu?
oppimisen teema
mielen hyvinvointi, stressin hallinta
arjenhallinta
ehkäisevä päihdetyö
yhdenvertaisuuskasvatus
tunne- ja vuorovaikutustaidot
Sisältö
Miten huomioit kohtaamisissa ja toiminnassa moninaisten opiskelijoiden tarpeet?
Miten koulutuksia suunnitellaan ja toteutetaan nuorisotyöllisistä lähtökohdista?
Miten ihmiskäsitys ja oppimiskäsitys vaikuttavat kouluttajana toimimiseen?
Millaisia koulutuskokonaisuuksia oppilaitosnuorisotyössä tarvitaan? Miten koulutuskokonaisuus tuotetaan?
Opiskelumateriaali
Uusikylä K., Atjonen P. 2005. Didaktiikan perusteet. 3. uud. p. WSOY.
Kupias P., Koski V. 2012. Hyvä kouluttaja. Alma talent Oy.
Valvio T., Parviainen T. 2013. Onnistu kouluttajana. Kauppakamari.
Lappalainen S., Korpinen V., Pokkinen J. (toim.) 2017. Aika digittää. Näkökulmia ja menetelmiä erityisryhmien nuorten mediavaikuttamiseen. Xamk.
Learn -alustan materiaali.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojaksolla opit tunnistamaan erilaisia oppijoita ja heidän tarpeitaan. Tutustut moninaisuuden huomioimiseen kohtaamisessa ja toiminnassa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Teams -tapaaminen 6.5. klo 9-12 ja 29.10. klo 9-11.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 opiskelijan työtuntia.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointimenetelmänä käytetään vertaisarviointia.
Ajoitus
02.05.2023 - 01.11.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoin AMK ja täydennyskoulutus
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
30 - 60
Koulutus
- Avoin ammattikorkeakoulu, osaajakoulutus
Opettaja
- Mirka Lähdeniemi
Vastuuopettaja
Mirka Lähdeniemi
Ryhmät
-
AVKOOPOS23Avoin AMK: Koulu- ja oppilaitosnuorisotyön osaaja, 30 op 2023
Tavoitteet
Osaat kohdata moninaisia opiskelijoita ja toimia heidän kanssaan.
Osaat tunnistaa erilaiset oppijat ja heidän tarpeensa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta:
seksuaalikasvatus
jaksaminen
Mitä meidän luokalle kuuluu?
oppimisen teema
mielen hyvinvointi, stressin hallinta
arjenhallinta
ehkäisevä päihdetyö
yhdenvertaisuuskasvatus
tunne- ja vuorovaikutustaidot
Sisältö
Miten huomioit kohtaamisissa ja toiminnassa moninaisten opiskelijoiden tarpeet?
Miten koulutuksia suunnitellaan ja toteutetaan nuorisotyöllisistä lähtökohdista?
Miten ihmiskäsitys ja oppimiskäsitys vaikuttavat kouluttajana toimimiseen?
Millaisia koulutuskokonaisuuksia oppilaitosnuorisotyössä tarvitaan? Miten koulutuskokonaisuus tuotetaan?
Opiskelumateriaali
Uusikylä K., Atjonen P. 2005. Didaktiikan perusteet. 3. uud. p. WSOY.
Kupias P., Koski V. 2012. Hyvä kouluttaja. Alma talent Oy.
Valvio T., Parviainen T. 2013. Onnistu kouluttajana. Kauppakamari.
Lappalainen S., Korpinen V., Pokkinen J. (toim.) 2017. Aika digittää. Näkökulmia ja menetelmiä erityisryhmien nuorten mediavaikuttamiseen. Xamk.
Learn -alustan materiaali.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojaksolla opit tunnistamaan erilaisia oppijoita ja heidän tarpeitaan. Tutustut moninaisuuden huomioimiseen kohtaamisessa ja toiminnassa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Yhteistyö Osaamiskeskus Nuoskan kanssa. Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Teams -tapaaminen 2.5. klo 9-12 ja 1.11. klo 9-11.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 opiskelijan työtuntia.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointimenetelmänä käytetään vertaisarviointia.
Ajoitus
02.05.2022 - 31.10.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Vanha_Avoin AMK ja täydennyskoulutus (vanhettu)
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
30 - 50
Opettaja
- Mirka Lähdeniemi
Vastuuopettaja
Mirka Lähdeniemi
Ryhmät
-
AVKOOPOS22K22SAvoin AMK: Koulu- ja oppilaitosnuorisotyön osaaja, 30 op
Tavoitteet
Osaat kohdata moninaisia opiskelijoita ja toimia heidän kanssaan.
Osaat tunnistaa erilaiset oppijat ja heidän tarpeensa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta:
seksuaalikasvatus
jaksaminen
Mitä meidän luokalle kuuluu?
oppimisen teema
mielen hyvinvointi, stressin hallinta
arjenhallinta
ehkäisevä päihdetyö
yhdenvertaisuuskasvatus
tunne- ja vuorovaikutustaidot
Sisältö
Miten huomioit kohtaamisissa ja toiminnassa moninaisten opiskelijoiden tarpeet?
Miten koulutuksia suunnitellaan ja toteutetaan nuorisotyöllisistä lähtökohdista?
Miten ihmiskäsitys ja oppimiskäsitys vaikuttavat kouluttajana toimimiseen?
Millaisia koulutuskokonaisuuksia oppilaitosnuorisotyössä tarvitaan? Miten koulutuskokonaisuus tuotetaan?
Opiskelumateriaali
Learn -alustan materiaali.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojaksolla opit tunnistamaan erilaisia oppijoita ja heidän tarpeitaan. Tutustut moninaisuuden huomioimiseen kohtaamisessa ja toiminnassa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Yhteistyö Osaamiskeskus Nuoskan kanssa. Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Teams -tapaaminen 2.5. klo 9-12.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 opiskelijan työtuntia.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointimenetelmänä käytetään vertaisarviointia.