Palvelujen johtaminen ja markkinointiLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: L80C505
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Osaat arvioida palvelujen laatua ja osoitat perehtyneisyyttä palvelujen laadun johtamiseen. Osaat arvioida palvelujen tuottavuutta ja kannattavuutta. Osaat määritellä organisaation sisäisen markkinoinnin tavoitteet ja tiedät miten niiden mukaan toimitaan.
Sisältö
Mitä on palvelutalous ja miten digitaalinen toiminta- ja kilpailuympäristö vaikuttaa palveluliiketoimintaan? Mitä ovat palvelujen erityispiirteet ja kulutus- ja käyttöprosessi? Miten määritellään ja johdetaan palvelujen laatua? Miten palvelujen tuottavuutta ja kannattavuutta arvioidaan? Miten palvelutarjoomaa johdetaan? Mitä on sisäinen markkinointi ja miten sitä johdetaan? Miten palvelukulttuuria kehitetään?
Arviointi
a) osaat käyttää asiantuntevasti palvelujen johtamisen ja markkinoinnin käsitteitä eri tilanteissa.
d) osaat arvioida palvelujen laatua ja laadun kehittämiskohteita.
e) osaat valita tarkoituksenmukaiset palvelujen johtamisen menetelmät ja mallit a perustella valinnan.
Edeltävä osaaminen
Markkinoinnin ja asiakastyöskentelyn perusteet