Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi- ja kilpailuoikeus (4op)

Opintojakson tunnus: 301100716

Opintojakson perustiedot


Laajuus
4 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson osan suoritettuaan opiskelija osaaselittää, miten markkinointia säädellään ja valvotaan sekä Suomessa että Euroopan Unionin tasollaselittää, miksi tavaramerkin suojaaminen on erittäin tärkeää ja mikä merkitys suojatuilla tavaramerkeillä on markkinoinnissakertoa, mitä pidetään kiellettyinä kilpailun rajoituksina ja millaisia kilpailua koskevia sopimuksia tulee välttääkuvata määräävän markkina-aseman väärinkäytön tunnusmerkitkertoa, miten yrityskauppoja valvotaan terveen kilpailun varmistamiseksi

Sisältö

Markkinointia koskevat säännökset, tavaramerkkioikeus, kilpailunrajoitukset, yrityskaupat.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opintojakson tuottama osaaminen arvioidaan asteikolla kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1), hylätty (0). Tässä opintojaksossa arvioinnin kohteena on opiskelijan oikeudelliset tiedot ja taito löytää oikeudellista tietoa ja soveltaa sitä.

Siirry alkuun