Markkinointi- ja kilpailuoikeus (4op)
Opintojakson tunnus: 301100716
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 4 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson osan suoritettuaan opiskelija osaaselittää, miten markkinointia säädellään ja valvotaan sekä Suomessa että Euroopan Unionin tasollaselittää, miksi tavaramerkin suojaaminen on erittäin tärkeää ja mikä merkitys suojatuilla tavaramerkeillä on markkinoinnissakertoa, mitä pidetään kiellettyinä kilpailun rajoituksina ja millaisia kilpailua koskevia sopimuksia tulee välttääkuvata määräävän markkina-aseman väärinkäytön tunnusmerkitkertoa, miten yrityskauppoja valvotaan terveen kilpailun varmistamiseksi
Sisältö
Markkinointia koskevat säännökset, tavaramerkkioikeus, kilpailunrajoitukset, yrityskaupat.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opintojakson tuottama osaaminen arvioidaan asteikolla kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1), hylätty (0). Tässä opintojaksossa arvioinnin kohteena on opiskelijan oikeudelliset tiedot ja taito löytää oikeudellista tietoa ja soveltaa sitä.