Sähköisen liiketoiminnan mahdollisuudetLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: MR00AF12
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Osaat käyttää sähköisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä. Osaat hahmottaa matkailu- ja ravitsemisalan sähköisen liiketoiminnan elementit ja prosessit. Osaat kuvata keskeiset matkailu- ja ravitsemisalan sähköiset myynti- ja viestintäkanavat. Osaat käyttää matkailu- ja ravitsemisalan sähköisen liiketoiminnan keskeisiä malleja ja tekniikoita. Osaat eläytyä asiakkaan asemaan tiedonhaun ja liiketoiminnan muutoksessa. Osaat seurata, tunnistaa ja analysoida matkailu- ja ravitsemisalan sähköisen liiketoiminnan kehitystä ja uusia mahdollisuuksia.
Sisältö
Mitkä ovat sähköisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet? Mitkä ovat sähköisen liiketoiminnan keskeiset elementit ja prosessit ensikontaktista asiakkaan sitouttamiseen ka jälkimarkkinointiin? Mitkä ovat tärkeimmät matkailu- ja ravitsemisalan sähköiset myynti- ja viestintäkanavat? Miten käytät matkailu- ja ravitsemisalan sähköisen liiketoiminnan keskeisiä malleja ja tekniikoita? Miten eläydyt asiakkaan asemaan tiedonhaun ja liiketoiminnan muutoksessa? Mitä mahdollisuuksia sähköinen liiketoiminta tarjoaa matkailu- ja ravitsemisalalla? Miten pysyt ajan tasalla sähköisen liiketoiminnan kehityksessä?
Edeltävä osaaminen
Ei edellytä aiempaa osaamista
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa a. käyttää johdonmukaisesti sähköisen liiketoiminnan ammattikäsitteitä b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä c. hahmottaa sähköisen liiketoiminnan tehtäväkokonaisuuksia d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita