Palvelujen käyttäjälähtöinen kehittäminenLaajuus (7 op)
Opintojakson tunnus: WM00DJ82
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 7 op
- Opetuskieli
- englanti
Osaamistavoitteet
Osaat kehittää nykyisiä ja uusia palveluja vuorovaikutteisesti ja käyttäjälähtöisesti ja ottaa huomioon palvelujen digitalisoinnin tuomat mahdollisuudet.
Osaat käyttää palvelumuotoilun ja tuotteistamisen keskeisiä menetelmiä.
Osaat valita ja soveltaa vuorovaikutteisia kehittämismenetelmiä ja malleja käytännössä.
Osaat työskennellä kehittämistiimin jäsenenä.
Osoitat perehtyneisyyttä palveluyrityksen talouden lainalaisuuksiin ulkoisen laskentatoimen näkökulmasta.
Osaat analysoida ja tulkita palveluyrityksen taloutta ja tunnuslukuja tilinpäätösraporttien pohjalta.
Sisältö
Miten palvelutarjoomaa arvioidaan, uudistetaan ja kehitetään digitaalisessa toiminta- ja kilpailuympäristössä?
Miten palveluja kehitetään käyttäjälähtöisesti ja vuorovaikutteisesti?
Miten pelillistämisen avulla voidaan edistää käyttäjien motivaatiota, sitoutumista ja osallistumista?
Mitä ovat palvelumuotoilun peruskäsitteet, tavoitteet ja menetelmät?
Mitä ovat palvelujen tuotteistamisen keinot?
Miten palvelutuotteita brändätään ja viedään markkinoille?
Mikä on laskentatoimen rooli palveluyrityksen toiminnassa?
Millainen on ulkoisen laskentatoimen prosessi liiketapahtumista tilinpäätöksen analysointiin?
Miten tulkitset palveluyrityksen talouden tunnuslukuja?
Arviointi
a) Käytät asiantuntevasti palvelutoiminnan ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
e) Osaat valita tarkoituksenmukaiset palvelujen kehittämis- ja arviointimenetelmät ja perustella valintasi.
f) Osaat edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.