KehittämisprosessitLaajuus (5 cr)
Course unit code: AV00DM01
General information
- Credits
- 5 cr
Objective
Osaat kehittää nykyisiä ja uusia palveluja vuorovaikutteisesti ja käyttäjälähtöisesti ja ottaa huomioon palvelujen digitalisoinnin tuomat mahdollisuudet.
Osaat käyttää palvelumuotoilun, konseptoinnin ja tuotteistamisen menetelmiä.
Osaat valita ja soveltaa vuorovaikutteisia kehittämismenetelmiä ja malleja käytännössä.
Content
Miten palvelutarjoomaa arvioidaan, uudistetaan ja kehitetään digitaalisessa toiminta- ja kilpailuympäristössä?
Mitä ovat palvelumuotoilun, konseptoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteet, tavoitteet ja menetelmät?
Miten asiakaskokemukset otetaan huomioon palvelukehityksen perustana?
Miten palveluja kehitetään käyttäjälähtöisesti ja vuorovaikutteisesti?
Miten kehitetään palvelupaketti (yhteiskehittely)?
Mistä palvelujen laatu syntyy ja mikä on sen merkitys tuotteistamisessa?
Miten palvelutuotteita brändätään ja viedään markkinoille?
Evaluation
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
e) Osaat valita tarkoituksenmukaiset palvelujen kehittämis- ja arviointimenetelmät ja perustella valintasi
Qualifications
Ei edellytä aiempaa osaamista