PalvelujohtaminenLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: AV00DM29
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Osaat tunnistaa ja arvioida palvelun laatuun vaikuttavia tekijöitä.
Osaat suunnitella perusteltuja kehittämistoimenpiteitä palvelun laadun parantamiseksi.
Osaat johtaa uusien palvelujen edellyttämää muutosprosessia organisaatioissa.
Sisältö
Mistä palvelun laatu muodostuu ja miten sitä voidaan tutkia ja arvioida?
Miten palvelun laatua voidaan kehittää?
Miten muutosta voidaan johtaa?
Arviointi
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
f. toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
Edeltävä osaaminen
Asiakasrajapinta ja Konseptointi -moduulit
Oppimateriaalit
Palvelun tuotteistaminen, Palvelumuotoiluprojekti, Exkursio, Johtaminen