Vetovoimainen kuntabrändi ja markkinointiviestintäLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: AV00EN36
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Tunnistaa brändin keskeiset menestystekijät.
Tunnistaa brändin rakentamisen ja jalkautuksen kilpailukeinot ja tavat.
Ymmärtää markkinointiviestinnän hyödyntäminen brändin viestinnässä.
Kartoittaa menetelmiä ja tapoja brändin ja markkinointiviestinnän tulosten seurantaan.
Sisältö
Mikä on brändi ja mitkä ovat sen tehtävät ja ulottuvuudet?
Mitkä ovat brändistrategiat?
Miten brändiä rakennetaan vaiheittain ja mitkä ovat brändin kilpailukeinot?
Miten brändi jalkautetaan, viestitään ja miten brändin menestystä mitataan?
Arviointi
Opiskelija osaa:
a) käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
b) arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti
d) arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa
e) valita tarkoituksenmukaiset mallit ja menetelmät ja perustella valinnat