Skip to main content

Network gaming and IoTLaajuus (5 cr)

Course unit code: AV00EV10

General information


Credits
5 cr
Institution
Peppi

Objective

Verkkopeliohjelmoinnista IOT:hen -opintojaksolla opit Node.JS-ohjelmointikielen peruskäytön. Teet oman taustajärjestelmän, ja yhdistät sen Unreal Enginellä tehtyyn sovellukseen.
Opit:
- Unreal Enginen verkkopeliohjelmoinnin perusteet ja siihen liittyvät säännöt.
- kuinka verkkopeliä voidaan simuloida paikallisesti yhden tietokoneen avulla.
- edistyineitä verkkopelielementtejä kuten EOS-palveluun kirjautumisen, joka mahdollistaa äänikeskustelun
muiden käyttäjien kanssa.
- kuinka HTTP-pyyntöjä voidaan kuunnella sekä lähettää Blueprintien avulla.
- kuinka peliesineet saadaan kommunikoimaan taustajärjestelmän kanssa Websockettien avulla.

Tutustut Pixel Streaming -teknologiaan, joka mahdollistaa Unreal-sovellusten käyttämisen webselaimella sekä mobiili- ja tabletlaitteilla.
Opit
- Node.JS asentamisen ja peruskäytön.
- asentamaan oman serverin (XAMP) pyörimään paikallisesti tietokoneelle.
- kuinka HTTP-pyyntöjä voidaan ottaa vastaan sekä lähettää eteenpäin.
- mitä ovat Websocketit ja kuinka niitä voidaan hyödyntää eri sovelluksien keskinäisessä kommunikoinnissa.
- JSON-skriptauskielen käytön ja kuinka sen avulla iso määrä dataa voidaan pakata helposti luettavaan muotoon.
- tietoturvallisuuden perusedellytyksiä ja kuinka dataa tulee turvata.

Content

• Käydään läpi verkkopeliohjelmoinnin peruskäytännöt ja rakennetaan pelattava moninpeli kahden tai useamman
pelaajan välillä
• Tutkitaan, kuinka Unreal-sovelluksia käytetään webselaimella tai mobiilipuhelimella hyödyntäen Pixel Streaming -
teknologiaa
• Tutustutaan Node.JS-ohjelmointikieleen sekä XAMPP-serveriin.
• Rakennetaan oma taustajärjestelmä Node.JS-kielellä
• Yhdistetään Unreal Engine -sovellus taustajärjestelmään sekä tuodaan ja viedään tietoa näiden välillä
• Manipuloidaan Unreal Engine -maailmaa IoT:stä saatavalla datalla ja lähetetään Unreal Engine- dataa IoT-laitteisiin.

Go back to top of page