Siirry suoraan sisältöön

Teknisen grafiikan työkalujen luontiLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: GA00FT21

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
englanti

Osaamistavoitteet

Ymmärrät, miten omia työkaluja kehitetään peligrafiikan tuotannon tukemiseksi.
Osaat skriptata tai konfiguroida työkaluja, jotka automatisoivat tai parantavat sisällöntuotantoa.
Tunnistat usein toistuvia prosesseja ja suunnittelet ratkaisuja niiden tehostamiseen.
Osaat hyödyntää skriptausympäristöä työkalujen kehityksessä.

Sisältö

Mitä hyötyjä omien työkalujen kehittämisellä on teknisessä peligrafiikassa?
Miten tunnistat ja ratkaiset työnkulun pullonkaulat skriptauksella?
Mitkä ovat työkalukehityksen perusteet?
Miten testaat, dokumentoit ja jaat työkaluja tiimin kesken?

Arviointi

Opiskelija osaa
a. käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
b. arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
c. työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä
e. valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
f. edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
g. soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.

Siirry alkuun