Automoidot peligrafiikan tuotantotavatLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: GA00FT23
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- englanti
- Korkeakoulu
- Peppi
Osaamistavoitteet
Tutkit, miten automaatio tukee tehokkuutta pelitaiteen sisällöntuotannossa.
Kokeilet proseduraalisia ja sääntöpohjaisia järjestelmiä toistuvien tehtävien yksinkertaistamiseksi.
Suunnittelet työkaluja ja prosesseja sisällöntuotannon johdonmukaisuuden parantamiseksi.
Osaat valita ja hyödyntää erilaisia työkaluja tehtävien tarpeen mukaan
Arvioit kriittisesti uusien teknologioiden luovia, teknisiä ja eettisiä vaikutuksia.
Sisältö
Mitä tehtäviä peligrafiikan tuotannossa voidaan automatisoida tai virtaviivaistaa?
Miten proseduraalista ajattelua voidaan soveltaa visuaalisen sisällön luomiseen tai muokkaamiseen?
Millaisia esimerkkejä on olemassa tehtävien automatisoinnista esimerkiksi teksturoinnissa, sommittelussa tai resurssien järjestämisessä?
Missä tilanteissa uusi teknologia voi tukea työnkulkuja
(esim. resoluution nostaminen, kuvankäsittely tai referenssien luominen)?
Miten varmistetaan luova kontrolli ja johdonmukaisuus automatisoitujen menetelmien käytössä?
Mitkä ovat uusimpien sisällöntuotantomenetelmien oikeudelliset, eettiset ja taiteelliset vaikutukset?
Miten automaatio voi tukea peligrafiikantuotannon skaalautuvuutta ja tehokkuutta?
Arviointi
Opiskelija osaa
a. käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
b. arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
c. työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä
e. valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
f. edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
g. soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.