Basic course in SpanishLaajuus (6 cr)
Course unit code: C-02536-AV00AV00
General information
- Credits
- 6 cr
- Teaching language
- Finnish
- Institution
- Centria University of Applied Sciences
Objective
The aim is that the student familiarizes themselves with the language and reaches a level where they can manage basic everyday and service situations. The student also learns about the culture. After completing the basic course, the student is able to: - pronounce the language - use the alphabet - greet - name the days of the week, seasons and months - introduce themself and ask common questions - tell about a family - use numbers - communicate in easy service situations i.e. in a café or when travelling - tell time and ask about it - form simple sentences and questions - give and ask for directions - use the most common verbs - describe using adjectives and colors - tell about the weather - tell about hobbies - tell about ways of living - use basic grammar structures - understand fairly easy texts - familiarize themselves with the culture of the language and interesting places The target level of the course according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) is A1.2.
Content
The course consists of a Presentation and 8 Units of learning material. Each learning chapter includes vocabulary, grammar, video files, exercises and culture information. There are few online meetings included in this course but these lectures are not mandatory. However it is advisable to participate the lectures since they will not be recorded. Participation in the online meetings is optional and does not affect your final grade. Notice that you need a camera and a microphone to attend these meetings.
Qualifications
No previous studies.
Assessment criteria, satisfactory (1)
(1) Opiskelija osaa esitellä itsensä, ja kertoa perheestään ja harrastuksistaan sekä opinnoistaan lyhyesti espanjaksi apuvälineitä (esimerkiksi sanakirjaa) käyttäen. Opiskelija osaa tulkita helppoja espanjankielisiä tekstejä apuvälineitä (esimerkiksi sanakirjaa) käyttäen. Opiskelija osaa vastata yksinkertaisiin kysymyksiin lyhyesti, mutta ei perustellen. (2) Opiskelija osaa esitellä itsensä, ja kertoa perheestään ja harrastuksistaan sekä opinnoistaan lyhyesti espanjaksi, mutta tarvitsee tukenaan apuvälineitä (esimerkiksi sanakirjaa). Opiskelija osaa tulkita helppoja espanjankielisiä tekstejä, mutta tarvitsee tukenaan apuvälineitä (esimerkiksi sanakirjaa). Opiskelija osaa vastata yksinkertaisiin kysymyksiin lyhyesti, mutta ei perustellen.
Assessment criteria, good (3)
(3) Opiskelija osaa esitellä itsensä, ja kertoa perheestään ja harrastuksistaan sekä opinnoistaan kohtalaisen sujuvasti espanjaksi. Opiskelija osaa tulkita helppoja espanjankielisiä tekstejä, ja osaa kertoa lyhyesti asiasisällöstä omin sanoin espanjaksi apuvälineitä (esimerkiksi sanakirjaa) käyttäen. Opiskelija osaa vastata yksinkertaisiin kysymyksiin, mutta tarvitsee perustelun tueksi apuvälineitä (esimerkiksi sanakirjaa), tai keskustelukumppanin apua. (4) Opiskelija osaa esitellä itsensä, ja kertoa perheestään ja harrastuksistaan sekä opinnoistaan sujuvasti espanjaksi. Opiskelija osaa tulkita helppoja espanjankielisiä tekstejä, ja osaa kertoa asiasisällöstä omin sanoin espanjaksi pääasiassa ilman apuvälineitä. Opiskelija osaa vastata hänelle esitettyihin kysymyksiin, ja osaa perustella vastauksensa suurimmaksi osaksi ilman keskustelukumppanin tukea, tai apuvälineitä.
Assessment criteria, excellent (5)
(5) Opiskelija osaa esitellä itsensä, ja kertoa perheestään ja harrastuksistaan sekä opinnoistaan sujuvasti ja monipuolisesti espanjaksi. Opiskelija osaa tulkita helppoja espanjankielisiä tekstejä, ja osaa kertoa asiasisällöstä omin sanoin espanjaksi ilman apuvälineitä. Opiskelija osaa vastata hänelle esitettyihin kysymyksiin luontevasti, ja osaa perustella vastauksensa ilman keskustelukumppanin tukea, tai apuvälineitä.