Mittaamisen ja raportoinnin perusteetLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: C-02630-5N00GL36
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
- Korkeakoulu
- Tampereen ammattikorkeakoulu
Osaamistavoitteet
Tällä opintojaksolla opiskelija oppii toteuttamaan mittaustehtävän, tulostenkäsittelyn ja virhelaskennan perusteita sekä raportoimaan saadut tulokset TAMKin raportointiohjeen mukaisesti Opintojakson jälkeen opiskelija: • osaa suorittaa ohjattuna mittaustehtävän • osaa laatia ohjattuna tehtävän mukaisen mittauspöytäkirjan • osaa soveltaa eri menetelmiä mittaustulosten käsittelyyn • osaa laatia mittaustuloksia ja tulosten käsittelyä tukevan graafisen esityksen • osaa laskea mittaustehtävän mukaiset virhearviot • osaa laatia ohjattuna normien mukaisen raportin hyvää suomen kieltä käyttäen. • hyödyntää saamaansa palautetta • käyttää kirjoitusviestinnässä tekniikan standardien ja kielenkäyttösuositusten mukaista kieltä • raportoi insinöörimäisesti teknisiä mittauksia ja testauksia, joita osaa tarvittaessa havainnollistaa
Sisältö
Mittauksia tekniikan alalta Tuloksen laskentamenetelmiä mukaan lukien lineaarinen regressio Raporttien laatiminen suoritetuista töistä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on tehnyt kaikki vaaditut tehtävät. Raportit sisältävät pieniä virheitä tai ovat muilta osin puutteellisia. Raportit eivät kokonaisuudessaan vastaa annettuja kirjallisen raportoinnin ohjeita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Raporteissa olevat virheet ovat vähäisiä. Opiskelija osaa käyttää tekstinsä tukena kuvia, taulukoita ja kaavoja. Opiskelija osaa esittää oikein mittausten perusteella saamansa lopputulokset virherajoineen. Kielellisesti teksti on pääosin virheetöntä. Raportit vastaavat annettuja kirjallisen raportoinnin ohjeita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Harjoitustöiden raportit vastaavat annettuja kirjallisen raportoinnin ohjeita. Opiskelija on osoittanut niissä syvällisemmän perehtyneisyytensä. Opiskelija osaa pohtia mittauksen onnistumisia. Opiskelija on liittänyt harjoitustöiden aiheet ja lopputulokset myös omaan tekniikan alaansa.