Skip to main content

Digimarkkinointi ja -myynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DP38-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
12.04.2021 - 25.04.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
04.10.2021 - 31.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Laura Hakanen
Vastuuopettaja
Kirsi Soulamo
Ryhmät
LTKV20SP3
Liiketalous, päivätoteutus (myynti ja markkinointi)
Opintojakso
LT00DP38
Toteutukselle LT00DP38-3004 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat hahmottaa toimintaympäristön digitalisoitumisen vaikutuksia monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin.
Osaat kuvata asiakaskokemuksen muodostumista sekä kuluttajan ostoprosessia verkossa.
Osaat hyödyntää digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoja ja työkaluja kuluttajan ostoprosessin tukemiseen sekä seurata niiden tuloksellisuutta.
Osaat tuottaa vaikuttavia sisältöjä ja löytää niille yleisöjä hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin.
Osaat tunnistaa tiedon keräämisen juridiset ja eettiset haasteet.

Sisältö

Mitä tarkoittavat digitaalinen markkinointi ja -myynti ja mitä keinoja sekä kanavia ne pitävät sisällään?
Minkälainen on kuluttajan osto- ja päätöksentekoprosessi verkossa ja miten sitä voidaan tukea digimarkkinoinnin ja –myynnin keinoin?
Miten tuotetaan vaikuttavia sisältöjä ja miten niille löydetään yleisöjä mm. hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin keinoin?
Miten luot toimivat ja tekoälyä (AI, chatbots) hyödyntävät verkkosivut ja verkkokaupan?
Miten luot liikennettä verkkosivustolle ja hyödynnät analytiikkaa mittaamisessa?
Mitkä ovat tiedon keruun juridiset ja eettiset periaatteet?

Evaluation

Opiskelija osaa
- käyttää johdonmukaisesti digimarkkinoinnin ja myynnin ammattikäsitteitä
- hahmottaa digimarkkinoinnin ja –myynnin tehtäväkokonaisuuksia
- käyttää keskeisiä digimarkkinoinnin ja –myynnin malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

Course material

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learnissä.

Study forms and methods

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Voidaan sopia näyttötehtävistä ja -tavoista opettajan kanssa.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Dokumentteihin ja todistuksiin perustuvan osaamisen (korkeakouluopintojen tai muuhun vastaavaan perustuvan) tunnustamisen hakemus toimitetaan koulutusvastaavalle, joka tekee asiasta päätöksen. Näyttöön perustuva osaamisen tunnistaminen edellyttää yhteistä suunnittelua opintojakson opettajan kanssa.

Yleinen ohjeistus HOT-prosessiin löytyy Studentista:https://student.xamk.fi/opiskelu-ja-tukipalvelut/naita-tarvitset/ohjeet%20ja%20saannot/ahot-ohjeet

RDI and work-related cooperation

Opintojakso perustuu työelämän edustajien digimarkkinointiin ja myyntiin perustuviin esityksiin ja tapaamisiin, joiden pohjalta opiskelija työstää omaa oppimispäiväkirjaansa.

Opintojaksolla toteutetaan jonkinlainen työelämäprojekti.

Opintojakson tehtävien tekeminen ja toteuttaminen vaatii tiimityöskentelyä työjärjestyksen ulkopuolisina aikoina.

Timing of exams and assignments

Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Opintojakson tehtävien tekeminen ja toteuttaminen vaatii tiimityöskentelyä työjärjestyksen ulkopuolisina aikoina.

Student workload

Aktiivinen osallistuminen opetukseen 30 h
Työelämäprojekti 40 h
Oppimispäiväkirja 40 h

Course part description

Digimarkkinoinnin ja myynnin ammattikäsitteet
Digimarkkinoinnin ja –myynnin tehtäväkokonaisuudet
Keskeiset digimarkkinoinnin ja –myynnin mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat

Lisätietoja opiskelijoille

Lisätietoja antaa laura.hakanen@xamk.fi

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen opetukseen - hyväksytty/hylätty
Työelämäprojekti 50% - arvosana 0-5
Oppimispäiväkirja 50% - arvosana 0-5

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot

Go back to top of page