•   Game engine programming TI00CW67-3001 01.01.2021-02.05.2021  5 credits  (TIKT18SPPELI) +-
    Learning outcomes of the course
    You are capable of using the most popular game engines to implement a simple game using a suitable programming language.
    You can create your own software components and objects into a game engine.
    You know how to take game designers’ needs into account while creating software components into a game engine.
    You are able to construct a practical software structure within a game engine while following the guidelines for object-oriented programming.
    Prerequisites and co-requisites
    Programming
    Programming 2
    Databases
    Introduction to Game Engines
    Game Design
    Course contents
    What are the most popular game engines in the industry at the moment and how can you use them?
    What programming features can be found in game engines?
    How do you create sensible software structures in game engines following the guidelines for object-oriented programming?
    What kind of issues do you need to consider while creating your own software components in a game engine?

    Name of lecturer(s)

    Teemu Saarelainen

    Mode of delivery

    Face-to-face

    Recommended or required reading

    Ilmoitetaan opintojakson alussa opintojakson Moodle-sivulla (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Palautettavat harjoitustehtävät ja tentti tai vaihtoehtoisesti laaja tentti. (not translated)

    Language of instruction

    Tuition in Finnish

    Timing

    01.01.2021 - 02.05.2021

    Enrollment date

    14.12.2020 - 14.01.2021

    5 credits

    Group(s)
    • TIKT18SPPELI
    Unit, in charge

    Informaatioteknologian koulutusyksikkö (not translated)

    Teacher(s)

    Pekka Vilpponen

    Programme(s)

    Degree Programme in Information Technology

    Unit location

    Kotka Campus

    Evaluation scale

    1-5

    Planned learning activities and teaching methods

    Työviikkopohjainen oppimisväylä:
    Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

    Työhön integroitu oppimisväylä:
    a) Perehdyt itsenäisesti opintojakson materiaaliin ja teet tarvittavat
    oppimistehtävät ja harjoitustyön. Osallistut tenttiin ilmoitettuna aikana.
    b) Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista ja näyttöä siitä, voit tulla suoraan opintojakson tenttiin. (not translated)

    Students use of time and load

    Opiskelijan työmäärä on 135 h, josta n. 55 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 h itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä. (not translated)

    Exam schedule

    Opettaja järjestää opintojaksosta 3 tenttitilaisuutta lukuvuoden aikana. (not translated)