Siirry suoraan sisältöön

Perehtyminen vanhusten laitoshoitoon ja oman oppimisen reflektio (5 op)

Toteutuksen tunnus: 505302114-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.08.2018 - 07.09.2018

Ajoitus

01.08.2018 - 14.12.2018

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 30

Koulutus

  • Geronomikoulutus

Opettaja

  • Riitta Tenkanen-Salmela
  • Marja-Sisko Luode
  • Merja Laitoniemi

Ryhmät

  • GE16SA
    Geronomi, monimuoto

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija: - osaa vanhuslähtöisen kokonaishoidon suunnittelun, toteuttamisen ja arvioinnin - osaa käyttää kuntouttavan hoitotyön ja sosiaalityön menetelmiä - osaa hoitotyön perustaidot - ymmärtää ja hallitsee aseptisen toiminnan - osaa toimia osana moniammatillista työryhmää - jäsentää omaa oppimistaan ja sitä edistäviä/ estäviä tekijöitä - yhdistää teorian ja käytännön mielekkääksi kokonaisuudeksi - arvioi oppimiskokemuksiaan

Sisältö

Sairaan vanhuksen moniammatillinen hoitotyö, hoitotyön prosessi, ohjaus, neuvonta ja omaistyö laitosympäristössä Oppimispäiväkirjatiivistelmät ja oman oppimisen reflektiot lukukausittain

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Harjoittelu suoritetaan ohjatusti harjoittelupaikassa. Harjoittelusta 1 op on oman oppimisen reflektiota, joka suoritetaan osallistumalla ohjatusti reflektioon ja kirjoittamalla oppimispäiväkirjaa ohjeistuksen mukaan

Opiskelijan työmäärä

1 op = 27 tuntia opiskelijan työtä. Harjoittelussa työskentelyaika on 35 tuntia/viikossa

Lisätietoja opiskelijoille

Oman oppimisen reflektio: merja.laitoniemi@xamk.fi

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyväksytysti suoritettu harjoittelu ja tehtävät, oppimispäiväkirja

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytysti suoritettu harjoittelu ja siihen liittyvien tehtävien tekeminen. Osallistuminen harjoittelun reflektioon sekä oman oppimisen reflektioon ja oppimispäiväkirjan kirjoittaminen