Asiakas palvelujen keskiössä (0 op)
Toteutuksen tunnus: AV00DG30-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
18.07.2017 - 19.07.2017
Ajoitus
20.08.2018 - 31.12.2018
Opintopistemäärä
0 op
Yksikkö
Avoin AMK ja täydennyskoulutus
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Avoin ammattikorkeakoulu
Opettaja
- Tuula Höglund
Vastuuopettaja
Tuula Höglund
Ryhmät
-
AVSAMR18SPOMAvoin AMK, Savonlinna, Restonomi (AMK), polku erillisryhmä
Tavoitteet
Osaat hahmottaa kuluttamisen ilmiönä ja tiedät, mitkä ovat kuluttajan ostokäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Osaat käyttää asiakkaaseen liittyviä tutkimusmenetelmiä. Osaat toimia palvelutilanteen edellyttämällä tavalla. Hallitset asiakaspalvelussa tarvittavan käytös- ja tapakulttuurin. Osaat soveltaa palvelun laatu- ja menestystekijöitä elämyksellisten kokemusten tuottamisessa. Tunnet oman alasi venäläisiä toimintatapoja ja –malleja
Sisältö
Mitkä tekijät vaikuttavat kuluttajan ostokäyttäytymiseen ja sen muutoksiin? Miten kuluttajan käyttäytymistä tutkitaan? Mitkä ovat toimialan kulutustrendit, niihin vaikuttavat tekijät ja miten kulutustrendejä voidaan hyödyntää palvelualalla? Mistä laadukas palvelukokemus sekä elämys muodostuvat? Miten toimit erilaisissa palvelutilanteissa ja erilaisten asiakkaiden kanssa?
Aika ja paikka
Suoritat opintojakson jonkun muun ryhmän mukana tai verkko-opintoina.
Verkko - opintojen toteutus: Perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan Moodlessa
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät mahdollisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet matkailu- ja ravitsemisalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi / projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Suoritat opintojakson jonkun muun ryhmän mukana tai verkko-opintoina.
Verkko - opintojen toteutus: Perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Jos työskentelet matkailu- ja ravitsemisalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi / projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa a) käyttää johdonmukaisesti asiakkaaseen ja kuluttajakäyttäytymiseen liittyviä ammattikäsitteitä b) etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä. d) toimia palvelujen käyttäjien ja kohderyhmien kanssa e) käyttää kuluttajakäyttäytymisen keskeisiä malleja ja menetelmiä f) toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti ja vastuullisesti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa a) käyttää asiakkaaseen ja kuluttajakäyttäytymiseen liittyviä ammattikäsitteitä b) etsiä tietoa alan tietolähteistä. d) toimia palvelujen käyttäjien ja kohderyhmien kanssa e) käyttää kuluttajakäyttäytymisen keskeisiä malleja ja menetelmiä f) toimia ryhmän jäsenenä
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa a) käyttää johdonmukaisesti asiakkaaseen ja kuluttajakäyttäytymiseen liittyviä ammattikäsitteitä b) etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä. d) toimia palvelujen käyttäjien ja kohderyhmien kanssa e) käyttää kuluttajakäyttäytymisen keskeisiä malleja ja menetelmiä f) toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti ja vastuullisesti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa a) käyttää asiantuntevasti asiakkaaseen ja kuluttajakäyttäytymiseen liittyviä ammattikäsitteitä b) etsiä kriittisesti tietoa alan keskeisistä tietolähteistä. d) toimia sujuvasti palvelujen käyttäjien ja kohderyhmien kanssa e) käyttää perustellusti kuluttajakäyttäytymisen keskeisiä malleja ja menetelmiä f) toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti ja vastuullisesti
Esitietovaatimukset
Ei edellytä aiempaa osaamista