Siirry suoraan sisältöön

Opinto- ja urasuunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: KY00DS63-3229

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

22.08.2022 - 28.08.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 35

Koulutus

  • Peliteknologian koulutus

Opettaja

  • Pekka Vilpponen

Vastuuopettaja

Teemu Saarelainen

Ryhmät

  • PTKT22SP
    Peliteknologiat, päivätoteutus

Tavoitteet

Osaat toimia vastuullisesti opiskelijana ja korkeakouluyhteisön jäsenenä.
Osaat asettaa oppimistavoitteesi, suunnitella opinto- ja urapolkuasi, seurata opintojesi edistymistä ja arvioida omaa oppimistasi.
Osaat edistää työelämä- ja työllistymisvalmiuksiasi.
Osaat toimia oman alasi eettisten periaatteiden mukaisesti.
Osaat markkinoida omaa osaamistasi työelämälle.

Sisältö

Millainen Xamk on opiskeluyhteisönä ja oppimisympäristönä?
Miten rakennat oman opinto- ja urasuunnitelman?
Miten tunnistat oman osaamisesi ja edistät työelämävalmiuksiasi?
Millainen on ammattialasi?
Mitä ja millainen on alasi ammattietiikka?
Miten markkinoit omaa osaamistasi ja vahvistat työnhakutaitojasi?
Miten edistät jatkuvaa oppimistasi?

Aika ja paikka

Opintojakso toteutuu ensimmäisen, toisen ja kolmannen lukuvuoden aikana. Tässä väylässä opintojakso toteutuu muiden opintojen etenemisen mukaisesti osin verkkototeutusta ja työn opinnollistamista hyödyntäen.

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali julkaistaan Moodlessa.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutuu ensimmäisen, toisen ja kolmannen lukuvuoden aikana. Opintojakso toteutuu muiden opintojen etenemisen mukaisesti.
Lähiopiskelu työjärjestyksen mukaisesti
Itsenäinen opiskelu (Learn, Peppi, vastaaminen opintojaksopalautteisiin sekä laatukyselyihin)
Seminaarit (Tehy/EH-liiton perehdytys, Työelämäseminaari)
Tutoreiden järjestämät tilaisuudet
Ammattieettinen toiminta
Kolmannen lukuvuoden aikana valtakunnallinen osaamisen arviointiin liittyvä tentti

TKI ja työelämäyhteistyö

Vahvaa yhteistyötä peliohjelmointiin liittyvien TKI-hankkeiden kanssa. Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.

Tentit ja muut määräajat

Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.

Kansainvälinen yhteistyö

Mahdollinen kansainvälinen yhteistyö ilmoitetaan toteutuksen alussa kurssin Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135t, josta n. 55t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80t itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Arviointikriteerien taso 3: osaaminen alkuvaiheessa
b) osaat etsiä tietoa opiskeluun liittyen keskeisistä tietolähteistä
e) osaat käyttää keskeisiä opiskeluun liittyviä tietoteknisiä ohjelmistoja
f) osaat toimia opiskelijatiimin ja yhteisön jäsenenä tavoitteellisesti.
Laadullinen arviointi, opiskelijan itse- ja vertaisarviointi
Arviointikriteerien taso 3: osaaminen valmistumisvaiheessa
b) osaat arvioida käyttämiäsi tietolähteitä kriittisesti
e) osaat valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan
f) osaat edistää tiimin tavoitteellista toimintaa

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Laadullinen arviointi, opiskelijan itse- ja vertaisarviointi.
Osallistuminen seminaareihin.
Oppimistehtävien suorittaminen.
Osaamisen arvioinnin suorittaminen hyväksytysti.