Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AA98-3007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.01.2019 - 14.01.2019
Ajoitus
07.01.2019 - 30.04.2019
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 70
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Johanna Harju
Vastuuopettaja
Johanna Harju
Ryhmät
-
LTKV18SP1Liiketalous, julkishallinto ja juridiikka
-
LTKV18SP2Liiketalous, taloushallinto
Tavoitteet
Osaat kuvata yrityksen asiakastyön prosesseja ja määritellä mistä hyvä asiakaspalvelu syntyy. Osaat selvittää ja kuvata eri asiakasryhmien osto- ja kulutuskäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Osaat määritellä asiakaskokemuksen syntymiseen vaikuttavia tekijöitä ja tunnistaa niitä käytännössä. Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa.
Sisältö
Mitä asiakasprosessi tarkoittaa ja mikä on sen merkitys liiketoiminnassa? Millaisia kuluttajat, yritykset ja organisaatiot ovat asiakkaina? Mistä asiakaskokemus muodostuu ja miten siitä hankitaan tietoa? Miten asiakassuhteita rakennetaan, ylläpidetään ja kehitetään? Mitä ovat hyvän asiakaspalvelun osatekijät?
Esitietovaatimukset
Edellytetään perustiedot asiakaslähtöisestä markkinoinnista.