Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CY46-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.08.2020 - 04.09.2020
Ajoitus
07.09.2020 - 13.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marika Vartiainen
Vastuuopettaja
Marika Vartiainen
Ryhmät
-
LTMI18SMLiiketalous, monimuoto
Tavoitteet
Osaat analysoida, arvioida ja kehittää asiakkuuksia ottaen huomioon asiakaskannattavuuden
Osaat työskennellä myyntiorganisaation jäsenenä ja edistää tiimin tavoitteellista toimintaa
Osaat suunnitella ja ohjata myyntitoimintoja ja seurata myynnin tuloksellisuutta
Sisältö
Miten toiminta- ja kilpailuympäristö vaikuttaa asiakkuuksien johtamiseen?
Mitä tarkoittaa avainasiakkuuksien johtaminen (Key Account Management, KAM) ja mitä hyötyä se tuottaa sekä yritykselle että asiakkaalle?
Miten avainasiakkuuksia käytännössä hoidetaan?
Miten B2B-myyntiprosessissa tuotetaan arvoa?
Miten yrityksen myyntitoimintaa johdetaan (suunnitellaan, ohjataan ja seurataan)?
Miten myynnin tuloksellisuutta mitataan ja seurataan?
Opiskelumateriaali
Nieminen T & Tomperi, S (2008). Myynnin johtamisen uusi aika, WSOYPro
Hänti S, Kairisto-Mertanen L, Kock H (2016). Oivaltava myyntityö- asiakkaana organisaatio. Edita
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu 5 op tai vastaavat tiedot