Markkinoinnin juridiikka (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CY47-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
12.04.2021 - 25.04.2021
Ajoitus
30.08.2021 - 17.10.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Juha Häkkinen
Ryhmät
-
LTMI19SMLiiketalous, monimuoto
Tavoitteet
Osoitat perehtyneisyyttä markkinointia koskevaan lainsäädäntöön ja itsesääntelyohjeisiin ja käytät asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
Osaat tunnistaa ja kuvata markkinointiin liittyviä oikeudellisia riskejä ja ottaa ne ennakoivasti huomioon
Osaat arvioida yrityksiin, organisaatioihin ja kuluttajiin ja muihin kohderyhmiin kohdistuvaa markkinointia juridisesta näkökulmasta
Sisältö
Mitkä ovat kuluttaja- ja B2B-markkinoinnin keskeiset säännöt?
Millaisia toimialakohtaisia markkinoinnin säännöksiä on?
Miten suojataan brändejä, tuotteita ja palveluja?
Mitä ovat kilpailijoihin kohdistuvat moitittavat markkinoinnin menettelyt?
Miten henkilötietoja voidaan käyttää markkinoinnissa?
Mitkä ovat seuraamukset sääntöjen vastaisesta markkinoinnista?
Opiskelumateriaali
Kirja: Koivumäki-Häkkänen, Markkinointijuridiikka 2018 ja muut opettajan ohjeistamat aineistot.
Opintojakson sisältö löytyy kokonaisuudessaan jakson Learn-sivuilta.
Tentit ja muut määräajat
Ilmoitetaan opintojakson Learn-sivuilla.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä vastaa 5 opintopisteen (133 tuntia) suoritusta ja koostuu opintoaineistoihin tutustumisesta, kahteen kirja- ja muun aineiston verkkotenttiin opiskelemisesta (tenttejä kaksi kappaletta, kirjan ja muun aineiston voi opiskella kahdessa osassa) ja oppimistehtävien suorittamisesta. Mahdollisesti annettava opetus verkossa ja opiskelijan oman aikataulun mukaan katsottavissa.
Tarkemmat tiedot opintojakson Learn-sivulla.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso on kokonaisuudessaan verkkokurssi. Opintojakson suorittaminen koostuu verkkotenteistä ja oppimistehtävistä. Opintojakson aikana pidetään 1-3 vapaaehtoista etätapaamista tarpeen mukaan. Mahdollisesti annettava opetus on verkossa ja opiskelijan oman aikataulun mukaan katsottavissa.
Opintojakson sisällön ja suorittamisohjeet löydät kokonaisuudessaan opintojakson Learn-sivuilta.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.
Kokonaisarviointi perustuu opiskelijan tenteistä ja oppimistehtävistä saamiin pisteisiin. Maksimipisteet 100 pistettä, hyväksymisraja ja arvosanan 1 raja on 41 pistettä.
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu 5 op