Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin juridiikka (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CY47-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

12.04.2021 - 25.04.2021

Ajoitus

30.08.2021 - 17.10.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Juha Häkkinen

Ryhmät

  • LTMI19SM
    Liiketalous, monimuoto

Tavoitteet

Osoitat perehtyneisyyttä markkinointia koskevaan lainsäädäntöön ja itsesääntelyohjeisiin ja käytät asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
Osaat tunnistaa ja kuvata markkinointiin liittyviä oikeudellisia riskejä ja ottaa ne ennakoivasti huomioon
Osaat arvioida yrityksiin, organisaatioihin ja kuluttajiin ja muihin kohderyhmiin kohdistuvaa markkinointia juridisesta näkökulmasta

Sisältö

Mitkä ovat kuluttaja- ja B2B-markkinoinnin keskeiset säännöt?
Millaisia toimialakohtaisia markkinoinnin säännöksiä on?
Miten suojataan brändejä, tuotteita ja palveluja?
Mitä ovat kilpailijoihin kohdistuvat moitittavat markkinoinnin menettelyt?
Miten henkilötietoja voidaan käyttää markkinoinnissa?
Mitkä ovat seuraamukset sääntöjen vastaisesta markkinoinnista?

Opiskelumateriaali

Kirja: Koivumäki-Häkkänen, Markkinointijuridiikka 2018 ja muut opettajan ohjeistamat aineistot.

Opintojakson sisältö löytyy kokonaisuudessaan jakson Learn-sivuilta.

Tentit ja muut määräajat

Ilmoitetaan opintojakson Learn-sivuilla.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä vastaa 5 opintopisteen (133 tuntia) suoritusta ja koostuu opintoaineistoihin tutustumisesta, kahteen kirja- ja muun aineiston verkkotenttiin opiskelemisesta (tenttejä kaksi kappaletta, kirjan ja muun aineiston voi opiskella kahdessa osassa) ja oppimistehtävien suorittamisesta. Mahdollisesti annettava opetus verkossa ja opiskelijan oman aikataulun mukaan katsottavissa.

Tarkemmat tiedot opintojakson Learn-sivulla.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso on kokonaisuudessaan verkkokurssi. Opintojakson suorittaminen koostuu verkkotenteistä ja oppimistehtävistä. Opintojakson aikana pidetään 1-3 vapaaehtoista etätapaamista tarpeen mukaan. Mahdollisesti annettava opetus on verkossa ja opiskelijan oman aikataulun mukaan katsottavissa.

Opintojakson sisällön ja suorittamisohjeet löydät kokonaisuudessaan opintojakson Learn-sivuilta.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.

Kokonaisarviointi perustuu opiskelijan tenteistä ja oppimistehtävistä saamiin pisteisiin. Maksimipisteet 100 pistettä, hyväksymisraja ja arvosanan 1 raja on 41 pistettä.

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu 5 op