Asiakas digitaloudessa (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DT63-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.12.2020 - 14.01.2021
Ajoitus
08.02.2021 - 21.05.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Katariina Palmu
- Aarni Ahtola
Vastuuopettaja
Katariina Palmu
Ryhmät
-
LTKV20KM3Liiketalous, monimuoto (digitaalinen liiketoiminta)
Tavoitteet
Tunnistat asiakkaiden tarpeet ja ymmärrät olosuhteet, joissa asiakas digitaloudessa toimii.
Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin keinoja ja kanavia.
Tunnistat asiakkuuksien hallintajärjestelmän (CRM) mahdollisuudet myynnin, markkinoinnin, asiakasvuorovaikutuksen ja –palvelun tehostamisessa.
Ymmärrät digiajan liiketoimintamalleja.
Sisältö
Mitä on asiakaslähtöisyys digitaloudessa?
Mitä tarkoittavat alusta- ja kiertotalous?
Minkälaisia ovat digiajan liiketoimintamallit ja -mahdollisuudet?
Miten asiakkuuksien hallintajärjestelmiä (CRM) käytetään myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun välineinä?
Miten digimarkkinoinnin keinoja ja kanavia hyödynnetään asiakkaan hankkimisessa, palvelemisessa ja pitämisessä?
Opiskelumateriaali
Learn-alustalla oleva materiaali ja linkit.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakson voi suorittaa myös kokonaan verkon kautta.
Tentit ja muut määräajat
Tässä opintojaksossa ei ole tenttiä.
Opiskelijan työmäärä
5 op on 133 h opiskelijan työtä. Opintojakso kestää 13 viikkoa, joten työmäärä on noin 10 h/vko. Se syntyy tapaamisista, oppimispäiväkirjan pitämisestä ja muista tehtävistä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajina toimivat Katariina Palmu (katariina.palmu@xamk.fi) ja Aarni Ahtola (aarni.ahtola@xamk.fi).
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu oppimispäiväkirjan pitämiseen (50 % kokonaisarvioinnista) ja muihin tehtäviin (yhteensä 50 % kokonaisarvioinnista). Kaikki arvioinnin osat tulee olla suoritettu hyväksytysti.
Esitietovaatimukset
Työvälineohjelmat (5 op) tai vastaava osaaminen. Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op) tai vastaava osaaminen. Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus (5 op) tai vastaava osaaminen.