Asiakas digitaloudessa (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DT63-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 14.12.2020 - 14.01.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 08.02.2021 - 21.05.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Katariina Palmu
- Aarni Ahtola
- Vastuuopettaja
- Katariina Palmu
- Ryhmät
-
LTKV20KM3Liiketalous, monimuoto (digitaalinen liiketoiminta)
- Opintojakso
- LT00DT63
Tavoitteet
Tunnistat asiakkaiden tarpeet ja ymmärrät olosuhteet, joissa asiakas digitaloudessa toimii.
Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin keinoja ja kanavia.
Tunnistat asiakkuuksien hallintajärjestelmän (CRM) mahdollisuudet myynnin, markkinoinnin, asiakasvuorovaikutuksen ja –palvelun tehostamisessa.
Ymmärrät digiajan liiketoimintamalleja.
Sisältö
Mitä on asiakaslähtöisyys digitaloudessa?
Mitä tarkoittavat alusta- ja kiertotalous?
Minkälaisia ovat digiajan liiketoimintamallit ja -mahdollisuudet?
Miten asiakkuuksien hallintajärjestelmiä (CRM) käytetään myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun välineinä?
Miten digimarkkinoinnin keinoja ja kanavia hyödynnetään asiakkaan hankkimisessa, palvelemisessa ja pitämisessä?
Arviointi
Osaat
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
Opiskelumateriaali
Learn-alustalla oleva materiaali ja linkit.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakson voi suorittaa myös kokonaan verkon kautta.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Tässä opintojaksossa ei ole tenttiä.
Opiskelijan työmäärä
5 op on 133 h opiskelijan työtä. Opintojakso kestää 13 viikkoa, joten työmäärä on noin 10 h/vko. Se syntyy tapaamisista, oppimispäiväkirjan pitämisestä ja muista tehtävistä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajina toimivat Katariina Palmu (katariina.palmu@xamk.fi) ja Aarni Ahtola (aarni.ahtola@xamk.fi).
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu oppimispäiväkirjan pitämiseen (50 % kokonaisarvioinnista) ja muihin tehtäviin (yhteensä 50 % kokonaisarvioinnista). Kaikki arvioinnin osat tulee olla suoritettu hyväksytysti.
Esitietovaatimukset
Työvälineohjelmat (5 op) tai vastaava osaaminen. Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op) tai vastaava osaaminen. Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus (5 op) tai vastaava osaaminen.