Siirry suoraan sisältöön

Sähköisen liiketoiminnan mahdollisuudet (5 op)

Toteutuksen tunnus: MR00AF12-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.12.2020 - 14.01.2021

Ajoitus

11.01.2021 - 07.03.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus

Opettaja

  • Marjut Kasper

Vastuuopettaja

Marjut Kasper

Ryhmät

  • MRKT19SV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
  • MRMI19SV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus

Tavoitteet

Osaat käyttää sähköisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä. Osaat hahmottaa matkailu- ja ravitsemisalan sähköisen liiketoiminnan elementit ja prosessit. Osaat kuvata keskeiset matkailu- ja ravitsemisalan sähköiset myynti- ja viestintäkanavat. Osaat käyttää matkailu- ja ravitsemisalan sähköisen liiketoiminnan keskeisiä malleja ja tekniikoita. Osaat eläytyä asiakkaan asemaan tiedonhaun ja liiketoiminnan muutoksessa. Osaat seurata, tunnistaa ja analysoida matkailu- ja ravitsemisalan sähköisen liiketoiminnan kehitystä ja uusia mahdollisuuksia.

Sisältö

Mitkä ovat sähköisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet? Mitkä ovat sähköisen liiketoiminnan keskeiset elementit ja prosessit ensikontaktista asiakkaan sitouttamiseen ka jälkimarkkinointiin? Mitkä ovat tärkeimmät matkailu- ja ravitsemisalan sähköiset myynti- ja viestintäkanavat? Miten käytät matkailu- ja ravitsemisalan sähköisen liiketoiminnan keskeisiä malleja ja tekniikoita? Miten eläydyt asiakkaan asemaan tiedonhaun ja liiketoiminnan muutoksessa? Mitä mahdollisuuksia sähköinen liiketoiminta tarjoaa matkailu- ja ravitsemisalalla? Miten pysyt ajan tasalla sähköisen liiketoiminnan kehityksessä?

Opiskelumateriaali

Learnissa oleva materiaali

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaisesti opetukseen ja teet opintojaksoon kuuluvat tehtävät (3 kpl).

Aihealueita
-Sähköisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet ja prosessit
-Matkailu- ja ravitsemisalan keskeisimmät sähköiset myynti- ja viestintäkanavat ja järjestelmät
-Digitaalisen markkinoinnin sanaston hallinta
-Liiketoiminnan kehittäminen digitaalisin keinoin


Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa digitaalisuuteen liittyvässä kehittämistyössä, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi joko kokonaan tai osittain. Ole yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovi työpaikkasi opinnollistamisesta opintojakson osaamistavoitteita tukevaksi. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla osaamisesi teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Opiskelijan työmäärä

135 h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa a. käyttää johdonmukaisesti sähköisen liiketoiminnan ammattikäsitteitä b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä c. hahmottaa sähköisen liiketoiminnan tehtäväkokonaisuuksia d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät
-Sähköisen liiketoiminnan analysointitehtävä 2 OP, arviointi 1-5
-Liiketoiminnan kehittäminen digitaalisin keinoin kehittämistehtävä 2 OP, arviointi 1-5
-Järjestelmien soveltamistehtävä 1 OP, arviointi 1-5


Opiskelija osaa (arviointi 3-4)
a. käyttää johdonmukaisesti sähköisen liiketoiminnan ammattikäsitteitä
b.Etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä
c. hahmottaa sähköisen liiketoiminnan tehtäväkokonaisuuksia
d.toimia asiakkaiden ja kohderyhmien kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

Esitietovaatimukset

Ei edellytä aiempaa osaamista